Resultater 1 til 4 af 4

Tråd: Portning af topstykker

  1. #1

    Portning af topstykker

    Jeg er ret sikker på, at mit Edelbrock top end kit er monteret i hast.....med en skovl....med bind for øjnene. (jeps...det er en skovl med bind for øjnene der har levet Madam Blå's motor )

    Derfor står der også på næste vinters "To do liste" at jeg skal have portmatchet mit indsug. Jeg har også overvejet at tage toppende af så jeg kan få styr på quench osv.
    Nå nu toppene er taget af...så siger rygterne på nettet, at de topstykker http://www.edelbrock.com/automotive/...-oval-bb.shtml skulle reagerer ret godt på en portning.

    Nu kunne jeg jo sende dem til USA, hvor "The danish duo" fik portet, men er der ikke nogen her hjemme der kan (så det bliver godt?)
    Måske fragten til USA opvejes af lavere timepris?

    Hilsen Ole

  2. #2
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Jeg er ret sikker på, at mit Edelbrock top end kit er monteret i hast.....med en skovl....med bind for øjnene. (jeps...det er en skovl med bind for øjnene der har levet Madam Blå's motor )

    Derfor står der også på næste vinters "To do liste" at jeg skal have portmatchet mit indsug. Jeg har også overvejet at tage toppende af så jeg kan få styr på quench osv.
    Nå nu toppene er taget af...så siger rygterne på nettet, at de topstykker http://www.edelbrock.com/automotive/...-oval-bb.shtml skulle reagerer ret godt på en portning.

    Nu kunne jeg jo sende dem til USA, hvor "The danish duo" fik portet, men er der ikke nogen her hjemme der kan (så det bliver godt?)
    Måske fragten til USA opvejes af lavere timepris?

    Hilsen Ole
    Hej Ole

    Ja at samle en motor kan gøres på mange måder, den rigtige at få tingene til at passe sammen, og som du skriver samle den med bind for øjnene,
    Jeg tror ikke du skal satse på at få det sendt over til Thomas i US, du kan få hele historien af John.
    hvis din motor er samlet som du skriver ville det være en god ide at få målt dine pushrods ud også...

    kim

  3. #3
    Kører den ikke som den skal?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Kører den ikke som den skal?
    Den kører da, men når man ved hvilken omhu (eller rettere mangel på samme) motoren formentlig er samlet med, så er det altid forbundet med en anelse paranoia når jeg kører i den.
    Jeg har ikke haft den på rullefelt endnu, men tænker ikke den p.t. yder det den skal.
    Det er et gammelt Edelbrock Performer 2-0 indsug der er genbrugt da det medfølgende Performer RPM Airgap ikke kan være under hjelmen. Jeg tænker at det kan optimeres noget sammen med topstykkerne.

    Jeg tror jeg skal have optimeret tændingen lidt. Den har det med at "hugge" når jeg motorbremser op imod rødt lys. Det samme sker når jeg kører uden belastning ved lave omdrejninger. Jeg har tænkt på, om vakuumavanceringen ikke er optimal.

    Jeg har også en rulleknast fra før Madam Blå sprang i luften. Jeg savner noget den sprøde lyd og det fede træk den havde, så måske den skal med på vinterens "to do liste"

    Grundlæggende er det vist bare sådan, at jeg har set så mange halve og dårlige løsninger på den motor, at jeg ikke stoler meget på den før jeg har kigget nærmere på den.
    (Quech, vippeetøjsgeometri, kompression osv.)

    Jeg har ikke kørt så mange Corvetter, så jeg ved ikke helt hvordan en 496 med Edelbrock kit skal eller kan kører.
    Man skal heller ikke glemme den nørdede tilfredsstillelse der er ved at fixe tingene selv.

    /Ole

Lignende Tråde

  1. Mine topstykker
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 12
    Sidste Indlæg: 06-02-2014, 06:44
  2. slibe topstykker
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 23-12-2013, 21:47
  3. Topstykker
    Af Elektrikeren i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 18-02-2013, 20:55

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •