Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Skat kontra originalstand på veteranbiler

  1. #1

    Skat kontra originalstand på veteranbiler

    Er der nogen der kender mere til den her sag?

    http://www.smallblock.dk/forum/als/1101-slettet-indlaeg#5682

    Hvis det, som beskrevet, virkeligt forholder sig således at en veteran bobble skal betale fuld afgift grundet et sæt originale (replika) fælge, en 1600 motor og skivebremser, som begge dele kunne fås fra fabrikken i den pågældende årgang, så begynder det da at blive spændende at køre til træf...



    http://vwnettet.dk/topic/204596
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  2. #2
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Jeg har godt fulgt snakken på smallblock de sidste par dage om boblen.
    Det er lidt svært at sorterer i informationerne, da der er en del ophidsede mennesker i debatten der måske ikke kommunikerer særligt konstruktivt.


    Jeg tænker, at hvis det har noget på sig, så er det en sag for FDA eller at kontakte SKAT og få en definition på hvad original stand er.

    Min Corvette står jo i alt væsentlighed original, men de originale topstykker er gået tabt ved en tidligere ejer.
    Der er også bygget el-blæs på.

    Jeg mener at have læst at man kan få godkendt ændringer, hvis det har med sikkerhed eller miljø at gøre.

    Lige en sjov tanke. Corvetterne kan ikke synes uden sideblinklys, som de jo ikke havde originalt.
    Logisk konklusion: Ingen ældre Corvetter kan tilfredsstille synshalden og skat på samme tid. Hmm.....

    /Ole

  3. #3
    Så er det bare med at få diagonal dækkene på igen
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    En debat som denne har været oppe og vende engang imellem ihvertfald siden 70'erne. Før veteranafgiften blev rullende gik der også skrækhistorier om stakler som var blevet rullet af told og skat. En fjer bliver til fem høns og mørkemændene kommer på banen med dommedags profetierne.

    Så ro på, sund fornuft kan man komme langt med.

    Husk at nyde sommeren i jeres 99,9999 % originale Corvetter

  5. #5
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    En debat som denne har været oppe og vende engang imellem ihvertfald siden 70'erne. Før veteranafgiften blev rullende gik der også skrækhistorier om stakler som var blevet rullet af told og skat. En fjer bliver til fem høns og mørkemændene kommer på banen med dommedags profetierne.

    Så ro på, sund fornuft kan man komme langt med.

    Husk at nyde sommeren i jeres 99,9999 % originale Corvetter
    Fint fint... Jeg ville bare være sikker på at noget så simpelt som mine TT2 fælge ikke udløser en dummebøde fra Skat.

    Jeg har sågar prøvet at blive ringet op af en meget lidt flink dame fra Told og Skat som krævede at se alle købskontrakter og bankoverførsler vedrørende køb af mine amerikanerbiler alene fordi jeg ejede fire specialbiler på det tidspunkt.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  6. #6
    Vildt nok, Roald.....
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hvis jeg skal give et bud på hvorfor de blev stoppet kan det være headlight shields, flot men ikke supergodt for de bløde trafikanter, når man først er blevet stoppet og specialtropperne fra skat er til stede kan de jo ligeså checke stelnumre, motornumre osv. og så kører maskinen


  8. #8
    Det er bare trist at det skal foregå på "navlepillerstadiet"
    Træd fem skridt tilbage... Er det en Corvette eller et rumskib? Job done!
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  9. #9
    Det der gør mig nervøs er, at loven er så stramt formuleret.

    "Når der er forløbet 35 år fra et køretøjs 1. registrering, skal der fra den følgende afgiftsperiode kun betales vægtafgift, udligningsafgift, privatbenyttelsestillæg og partikeludledningstillæg med ¼ af satserne i § 3, stk. 1, og § 4, stk. 1. Det er en betingelse, at køretøjet fremtræder som ved 1. registrering"

    Med den formulering er det vel nærmest op til den enkelte medarbejder hos Skat og hans humør.

    Jeg har været ved at se på lidt domme for at skille skidt fra snot.
    Det nærmetse jeg er kommet er den her:

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2121966&vId=0

    hvor en ejer af en Chevrolet har fået 34.000 i afgift og 20.000 i sagsomkostninger for kæmpe imod Skat i en sag om monterering af kompressor, tractionbar og have flyttet tanken.

    /Ole

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Det der gør mig nervøs er, at loven er så stramt formuleret.

    "Når der er forløbet 35 år fra et køretøjs 1. registrering, skal der fra den følgende afgiftsperiode kun betales vægtafgift, udligningsafgift, privatbenyttelsestillæg og partikeludledningstillæg med ¼ af satserne i § 3, stk. 1, og § 4, stk. 1. Det er en betingelse, at køretøjet fremtræder som ved 1. registrering"

    Med den formulering er det vel nærmest op til den enkelte medarbejder hos Skat og hans humør.

    Jeg har været ved at se på lidt domme for at skille skidt fra snot.
    Det nærmetse jeg er kommet er den her:

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2121966&vId=0

    hvor en ejer af en Chevrolet har fået 34.000 i afgift og 20.000 i sagsomkostninger for kæmpe imod Skat i en sag om monterering af kompressor, tractionbar og have flyttet tanken.

    /Ole
    En kompressor igennem hjelmen osv. har altid været en opfordring til at blive stoppet, så tricket er at holde den originalt i sit ydre, så den fremtræder rimeligt originalt, så undgår man ballade, heldigvis har Corvetten altid være rimelig heftig

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •