Resultater 1 til 8 af 8

Tråd: Hvad er tidstypisk korrekt?

  1. #1

    Hvad er tidstypisk korrekt?

    Ét af de helt hotte temaer p.t. hos såvel SKAT, forsikringsselskaber, politi og synsfolk er begrebet "tidstypisk korrekt", som nu er blevet adgangstegnet til de lukrative forsikringsordninger, den lave vægtafgift samt den lave told/moms på indførsel.

    Tidstypisk korrekt må være de ting som vor generation af vetter blev født med og modificeret med på deres tid - dvs. for C3 i perioden op til start-80´erne.

    Jeg har på det seneste fået en filosofi om at holde mig nogenlunde indenfor denne definition i min ombygning af corvetten (for at have så lidt bøvl i fremtiden med det offentlige som muligt - vil hellere bruge tiden på landevejen fremfor ved bureaukratiets altid optagne skranker).

    Men hvor går grænsen? Er f.eks. lidt i tvivl om fælgene der blev benyttet dengang på banerne - var det ikke op til 17"? Mit vansteel coilover-kit (der p.t. stadig ligger på hylden) er selvfølgelig ikke tidstypisk, men dét ene sted tager jeg chancen Derimod er ZL1-skærme selvfølgelig stadig en mulighed for at få lidt mere dækflade på asfalten.

    Hvordan forventer I andre at udviklingen bliver? I Odense sidste sommer blev alt mistænkeligt på Ruggårdsvej jo stort set hevet ind til den helt store tur, så vi kan vel forvente samme behandling fremover, som Harley´erne har levet med det sidste årti?
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Anders Vis Indlæg
    Ét af de helt hotte temaer p.t. hos såvel SKAT, forsikringsselskaber, politi og synsfolk er begrebet "tidstypisk korrekt", som nu er blevet adgangstegnet til de lukrative forsikringsordninger, den lave vægtafgift samt den lave told/moms på indførsel.

    Tidstypisk korrekt må være de ting som vor generation af vetter blev født med og modificeret med på deres tid - dvs. for C3 i perioden op til start-80´erne.

    Jeg har på det seneste fået en filosofi om at holde mig nogenlunde indenfor denne definition i min ombygning af corvetten (for at have så lidt bøvl i fremtiden med det offentlige som muligt - vil hellere bruge tiden på landevejen fremfor ved bureaukratiets altid optagne skranker).

    Men hvor går grænsen? Er f.eks. lidt i tvivl om fælgene der blev benyttet dengang på banerne - var det ikke op til 17"? Mit vansteel coilover-kit (der p.t. stadig ligger på hylden) er selvfølgelig ikke tidstypisk, men dét ene sted tager jeg chancen Derimod er ZL1-skærme selvfølgelig stadig en mulighed for at få lidt mere dækflade på asfalten.

    Hvordan forventer I andre at udviklingen bliver? I Odense sidste sommer blev alt mistænkeligt på Ruggårdsvej jo stort set hevet ind til den helt store tur, så vi kan vel forvente samme behandling fremover, som Harley´erne har levet med det sidste årti?
    Fælgene var nu kun 15 tommer, men men en del glemmer at da Duntov planlagde 63 modellen kørte den på 4.5 tomme fælge (fortøjet kommer fra en Impala), i 69 kom den med 8 tommer samtidig gik spindlerne op i dimensioner, a-armene er de samme så hvis man tænker lidt over hvordan a-armene opfører sig under belastning når man kører med 17-20 tommer fælger som vejer som en mindre gearkasse, ja det er som at køre med 4 ekstra svinghjul ;) Hørte en historie om en som kørte med tube-a-arme beslagene var ikke svejset så godt fast og var på vej af, heldigvis blev det opdaget i tide da synsfolkene mente at der skulle alm. a-arme på for at den kunne synes.

    Men tidstypisk er der masser at tage af hvadenten det er c1,c2 el. c3. Idag kan man få 409'ere i helalu (c1) og c2 og c3 har alle mulighederne med de dele som findes på markedet. Når tiden er til det smider jeg lidt tidstypiske billeder, de var bestemt ikke kedelige dengang.

    409 blok:



    tidstypisk ala 1958:


  3. #3
    Hej David

    Hvor er det spændende at se hvordan det gik til dengang i 50", dem som kan li nostalgi skal se denne film,,,,

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3


    check denne early Sting Ray film, med en talende Zora Duntov, kræs for purister

  5. #5
    Hej david

    Ja ved du hvad, fed måde de testede bilerne på dengang, på med en hjelm, og så lidt small talk, fedt at se Duntov,.

    ved du om der er film der viser hvordan en C3 bliver bygget..

    Kim

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej david

    Ja ved du hvad, fed måde de testede bilerne på dengang, på med en hjelm, og så lidt small talk, fedt at se Duntov,.

    ved du om der er film der viser hvordan en C3 bliver bygget..

    Kim


    her er forløberen, digital instrumenter mv. i 65!

  7. #7
    Den er fed .....

    sådan en må jeg ha......

    Tjaaa jeg er lidt langsom....

    http://www.makoshark2.com
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  8. #8

Lignende Tråde

  1. historisk korrekt nummerplade !
    Af david i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 15-09-2010, 21:37
  2. Hvad er dette?
    Af merc i forum Generelt Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 30-06-2010, 05:06

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •