Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: Heater Core (Varmeapperat) c3 69

  1. #1

    Heater Core (Varmeapperat) c3 69

    Skal skifte Varmeapperatet i min 69 - Men for H..... hvor det driller.
    Har afmonteret boksen med blæseren i motorrum, ligeledes er den del af instrumentbrættet der dækker over varmekassen fjernet
    Men så starter problemerne, skal hele denne kasse ud og hvordan?
    Ville være meget glad for en god forklaring, så jeg kan få løst denne møg opgave.
    På forhånd tak.

    Mvh. Kalvig.

  2. #2
    Citer Skrevet af kalvig Vis Indlæg
    Skal skifte Varmeapperatet i min 69 - Men for H..... hvor det driller.
    Har afmonteret boksen med blæseren i motorrum, ligeledes er den del af instrumentbrættet der dækker over varmekassen fjernet
    Men så starter problemerne, skal hele denne kasse ud og hvordan?
    Ville være meget glad for en god forklaring, så jeg kan få løst denne møg opgave.
    På forhånd tak.

    Mvh. Kalvig.
    Min har en svag lugt af kølervæske, så jeg tror min heatercore er ved at være lidt træt.
    Jeg faldt over den her "how to do", hvor de skrifter den fra motorsiden.
    Det skal siges, at den på filmen (lige som min) er uden AC. om det gør en forskel ved jeg ikke.
    Det er også en 74´er, men mon ikke det er det samme?

    Kig og vurder

    https://www.youtube.com/watch?v=nMpisjyuIMc

    /Ole

  3. #3
    Citer Skrevet af kalvig Vis Indlæg
    Skal skifte Varmeapperatet i min 69 - Men for H..... hvor det driller.
    Har afmonteret boksen med blæseren i motorrum, ligeledes er den del af instrumentbrættet der dækker over varmekassen fjernet
    Men så starter problemerne, skal hele denne kasse ud og hvordan?
    Ville være meget glad for en god forklaring, så jeg kan få løst denne møg opgave.
    På forhånd tak.

    Mvh. Kalvig.
    Hej Kalvig
    Så vidt jeg husker, skal varmeapparatet tages ud indefra kabinen, varmekassen som sidder inde og ude er limet rundt i kanten, eller mede selvklæbende pakning, skrue alle skruerne løs omkring varmekassen så skulle den være til at adskille.

    /kim

  4. #4
    Tak for jeres svar.
    Jeg har set klippet fra you tube, men tror ikke det er helt det samme på en 69´er,
    køleren sidder ligesom fast i en metalramme og der er en clips, men tror ikke det er den
    der laver balladen.
    Hilsen Kalvig

  5. #5
    Citer Skrevet af kalvig Vis Indlæg
    Tak for jeres svar.
    Jeg har set klippet fra you tube, men tror ikke det er helt det samme på en 69´er,
    køleren sidder ligesom fast i en metalramme og der er en clips, men tror ikke det er den
    der laver balladen.
    Hilsen Kalvig
    Smid lige et par billeder på, så er det nemmer at give svar..

  6. #6
    Hvis din 69 er født med aircondition, så skal den afmonteres inde fra cabinen, men du skal stadig have den sorte boks af i motorrummet, som rørene går igennem. Total bøvlet. Er den ikke født med airconditioning, så kan man klarer det hele fra motorrummet.

  7. #7

    Varmeapperat

    Tak for gode råd - min 69 er ikke født med AC, så jeg vil igen i morgen prøve at tagen den fra motorrummet.
    Spørgsmålet er hvor hårdt fat man skal tage for at vriste den løs fra den ramme hvor i den er monteret???
    I høre nærmere som operationen forhåbentelig går den rigtige vej.

    Mvh. Kalvig.

  8. #8

    Heater Core.

    Operationen lykkes- På en c3 69 skal den tages fra motorrummet, det havde ikke været nødvændigt at afmontere
    noget i kabinen som jeg har gjort - så blev man så klog.
    Vil anbefale at man skifter Heater Core (varmeapperatet) er sikker på at mit har været små utæt meget længe,
    og først her til sidst er blevet så utæt at gulvtæppet blev våt. dug på ruden og lugt af våd hund er også sikere tegn.
    Har lavet en lille krog der kan komme ind imellem rammen og Heater Core, så kan den trækkes stille ud.
    Der er her tale om en bil uden AC.

    VI sesKalvig.

  9. #9
    Citer Skrevet af kalvig Vis Indlæg
    Operationen lykkes- På en c3 69 skal den tages fra motorrummet, det havde ikke været nødvændigt at afmontere
    noget i kabinen som jeg har gjort - så blev man så klog.
    Vil anbefale at man skifter Heater Core (varmeapperatet) er sikker på at mit har været små utæt meget længe,
    og først her til sidst er blevet så utæt at gulvtæppet blev våt. dug på ruden og lugt af våd hund er også sikere tegn.
    Har lavet en lille krog der kan komme ind imellem rammen og Heater Core, så kan den trækkes stille ud.
    Der er her tale om en bil uden AC.

    VI sesKalvig.
    Dejligt.
    Så mangler vi bare at jeg handler på min egen mistanke. Den søde lugt af glokul er ikke til at tage fejl af.
    Jeg skulle nok have fået lagt et i kassen da jeg bestilte dimser hos Ecklers for en måned siden. :(

    /Ole

  10. #10
    Ole jeg fik min hjem fra USA autodele : 963,25kr med fragt og det hele lige til døren,syv dage efter den blev bestilt, det er vel ok
    når det vare små 40 år inden vi igen skal bestille en ny
    God arbejdslyst.

    Mvh. Kalvig















  11. #11
    69.95$ hos Rik's, dertil kommer fragt moms ....

    http://www.parts123.com/parts123/yb....Z5Z5Z50000036b

  12. #12
    Jeg har lige bestilt en pakning til bagtøjet, 2 baghjulslejer og en håndbremsekit i rustfri hos en af de danske spillere.
    Fin service, men man skal godt nok ikke have meget før det bedre kan betale sig at hente noget hjem selv.

    Pris i Danmark 1710 kr

    Pris hos Ecklers med $72 sat af til fragt: $158 Det bliver vel i omegnen af 1100 kr med moms.
    Så er der mindst 20% rabat via CCD så er vi på ca 870 kr.

    Nu stod lige lige og manglede lejerne akut, men næste gang....jeg kommer ikke til a handle meget i Danmark.

    Rettelse: Jeg glemte at posten skal have 160 kr for deres ydelse ved import.
    /Ole

Lignende Tråde

  1. KØBES: C3 heater box no A/C
    Af Shark i forum Reservedele til salg
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 30-12-2010, 20:59

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •