Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: servostyring

  1. #1
    Allan
    Guest

    servostyring

    Har brugt tiden på ,at få servostyringen på igen ,efter at den havde knækket bolten for enden af cylinder-armen ....
    Jeg skal høre om der er nogle kloge CCCD`r der kan svare på om det er meningen ,at cylinderen skal luftes ud mens der er tryk på ? Sidst jeg havde gang i bilen ville rattet ikke andet end stå i neutral og prøvede jeg at tvinge det til enten højre/venstre gav rattet sig til at rykke sig i små ryk fra side til side ?

  2. #2
    Hej Allan

    Hvis rettet bevæger sig når den står stille i tomgang, står din kontrol ventil ikke rigtig, du skal tage det lille ende dæksel af og justerer den, den skal stå helt stille, ( )

  3. #3
    Allan
    Guest
    Hej Kim

    Rattet står helt stille i neutral ,men så snart jeg forsøger at dreje til en af siderne begynder rattet at rykke i små ryk fra side til side .
    Jeg forsøgte at holde kontra på i håb om at det var det der skulle til for at lukke evt. luft ud ,men desværre virkede det ikke

  4. #4
    Har du efterfyldt med servo olie, det vil synke en del når den har været af.

  5. #5
    Allan
    Guest
    ja jeg har fyldt op ,så jeg kan se det i pumpens top ,men vil da prøve at se efter når jeg starter op next time

  6. #6
    Hej Allan.

    har du udluftet efter det har været skilt ?

    Løft forenden så hjulene er fri af jorden start motoren drej rettet helt ud til den ene side og så den anden side
    til bage til neutral tjek olie stand og så lige en gang til så burde den være udluftet


    Hilsen Jesper
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  7. #7
    Allan
    Guest
    Hej Jesper

    Ja det var også min opfattelse ,at den ville blive udluftet ved den måde du omtaler ,men problemet ligger i ,at så snart jeg drejer en lille smule til en af siderne ,begynder rattet at rykke i ryk skiftevis højre/venstre ,uden at jeg kan tvinge rattet videre ..?
    Jeg skyder en video hvis den driller igen når jeg starter op i weekenden

  8. #8
    Allan
    Guest
    CCCD´s Formand var så flink ,at linke nedenstående fra et amerikansk forum til mig,som jeg efterfølgende har google oversat



    Styreventilen skal justeres efter at være adskilt som beskrevet i den følgende procedure.



    1. . Ventilen skal installeres i køretøjet , men lad støvet hætten . Tilslut alle slanger og fylde pumpen reservoir med olie. Tilslut ikke stempelstangen til rammen beslaget.


    2 . Med bilens forende fra jorden , starte motoren. En af følgende to betingelser vil eksistere :
    A) Hvis stempelstangen er kørt ind , dreje justeringsskruen med uret , indtil stangen begynder at bevæge sig ud . Derefter drejes møtrikken mod uret, indtil stangen bare begynder at bevæge sig i. Nu drejes med uret til præcis halvdelen af rotation er nødvendig for at ændre retningen af stempelstangen bevægelse.
    B) Hvis stangen strækker når pumpen startes , skal du flytte møtrikken mod uret, indtil stangen begynder at trække , så uret, indtil stangen begynder at bevæge sig ud igen. Nu placere stangen til nøjagtigt halvdelen af den nødvendige rotation til at ændre retningen af stempelstangen bevægelse.
    ADVARSEL : Sluk ikke møtrikken og tilbage mere end absolut nødvendigt for at skabe balance i ventilen.


    3 . Med ventilen afbalanceret , bør det være muligt at flytte stangen ind og ud manuelt.


    4. . Sluk for motoren og tilslut cylinderstangen til rammen beslaget.


    5. . Genstart motoren. Hvis forhjulene (stadig fra jorden ) ikke dreje i begge retninger fra centrum, er ventilen korrekt afbalanceret . Ret reguleringsventil , hvis nødvendigt.


    6. . Når ventilen er justeret korrekt , fedt enden af ventilen og sæt støvhætten .
    Google Oversæt til virksomheder:OversætterkitWebsiteoversætterFind nye markeder

  9. #9
    Lidt bedre oversættelse:

    Kontrolventilen skal justeres efter at have været adskildt, som beskrevet i nedenstående tekst:


    1. Installer kontrolventilen i bilen, men lad støvhætten være afmonteret. Tilslut alle slanger og fyld servopumpen med olie. Lad være med at montere stemplet til beslaget på rammen.

    2. Med bilens front løftet fra jorden, start motoren. Én af de følgende ting vil ske: A: Hvis stemplet bliver ved med at være tilbagetrukket, skru justeringsskruen med uret indtil stemplet begynder at trykke sig ud, derefter skru justeringsskruen mod uret netop indtil stemplet begynder at trække sig tilbage igen. Find nu præcis det sted hvor stemplet begynder at skifte retning, og lad den stå lige midt i mellem de to punkter. B Hvis stemplet trykker sig ud når du har startet motoren, drej mod uret på justeringsskruen indtil stemplet begynder at trække sig tilbage, derefter med uret indtil stemplet begynder at presse sig ud igen. Placer nu stemplet i midten og drej justerskruen, så den står lige midt i mellem hvor den trykker stemplet ud eller trækker det ind igen.

    ADVARSEL: Drej ikke mere en højst nødvendigt frem og tilbage på justerskruen.

    3. Når kontrolventilen korrekt justeret, så burde det være muligt at trække stemplet ind og ud manuelt, til den position man ønsker.

    4. Sluk nu motoren og monter stemplet til beslaget på rammen.

    5.
    Start motoren igen. Hvis forhjulene, som stadig er løftet fra jorden, ikke drejer hverken den ene eller den anden vej, så er kontrolventilen korrekt justeret. Hvis de stadig drejer af sig selv, så prøv at justere forfra.
    6. Når du er færdig med at justere kontrolventilen, så put fedt på enden af den og genmonter støvhætten.


    Håber det virker, Allan. Det KAN jo være at din kontrolventil simpelthen er defekt. Det undrer mig lidt, at rattet først begynder at lave problemer når du forsøger at dreje. Men - prøv først og fremmest at følg denne vejledning. Så har du da prøvet dét.


    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Kan du have forbundet slangerne omvendt?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  11. #11
    Allan
    Guest
    nej slangerne sidder som de skal ,men ser ud til jeg skal have prøvet mig frem med den fine vejledning

  12. #12
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    nej slangerne sidder som de skal ,men ser ud til jeg skal have prøvet mig frem med den fine vejledning
    Sådan installeres og justeres den, gå til 6:00 for justering:


  13. #13

Lignende Tråde

  1. Servostyring
    Af Allan i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 26-08-2013, 22:04
  2. Langsom servostyring
    Af jch i forum Teknisk Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 07-02-2011, 21:20

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •