Resultater 1 til 15 af 15

Tråd: Rebuild af 4-speed transmission

  1. #1

    Rebuild af 4-speed transmission

    De Herre.

    Jeg har i dag fået løftet Vetten op for at kigge lidt på mine udfordringer med min 4-speed transmission. Umiddelbart ser alt fint ud og alt er justeret korrekt, ingen Linkage fejl eller lign. så det må være internt i gearkassen jeg har et issue ØV!!!:

    Det begyndte med, at når jeg startede Vetten og tog den ud af bakgear og satte den i 1st gear, bakkede Vetten stadigt når jeg slap koblingen... og hvis jeg derefter satte den i bakgear igen, slap koblingen og lod den bakke lidt, derefter satte den i 1st igen, virkede alt som det skulle igen!!! MEN da jeg kørte fra Odin-træf sidste år, lød det MEGET grimt da jeg skiftede fra 1st til 2nd og efterfølgende koblede ud - lyden var metal imod metal!!! jeg skyndte mig at træde på koblingen og satte den i frigear og trillede ind til siden, derefter satte jeg den igen i 1st, koblede ud og så kørte den fint.. helt til Lyngby...

    MEEENN!!! der må være et eller andet galt med min gearkasse.. er der nogen af jer andre der har oplevet dette? og i så fald, hvad var fejlen?

    Om ikke andet har jeg planlagt at afmontere min 4-speed når liften er ledig i garagen hvor jeg holder (p.t. optaget af en Alfa Spider) og i den forbindelse, er der nogle gode råd som i kan byde ind med, vil det være FEDT!!!

    Jeg har adgang til en presser, så det skulle kunne lade sig gøre at få fikset gearkassen... men hvor skal man købe dele?? og er der noget man skal være opmærksom på når man køber dele til Muncie transmissioner?? Findes der nogle gode Rebuild Kits???

    På forhånd tak

    Mvh
    Kent

    http://www.5speeds.com/muncie2.htm

  2. #2
    Hej Kent

    Prøv lige at ringe eller maile med Shark han har så vidt jeg husker adskilt en manuel gearkasse.

    Kim

  3. #3
    Ja, det havde jeg planlagt - tildels fordi han har prøvet det før, men også fordi han kender min bil ret godt...

  4. #4
    Allan
    Guest
    vær obs på akslen inde i gearkassen til speedometret .Der sidder en lille låse klemme som kan blive slap ,og derfor gør at plast tandhjulet ikke går i indgreb . Jeg måtte skille min gearkasse af igen ,for at få en strammere lås på plads ,så mit speedometer kunne komme til at virke igen

  5. #5
    Tak for input Kim og Allan...

    Allan, vil det sige du har lavet en renovering af gearkasse?? hvor købte du dele henne??

    Efter at have bestilt GM dele hos Ecklers, og derefter fået Kina Lort med nye kilstermærker, gider IKKE Ecklers, de kan beholde deres KINA LORT
    Kender du til http://www.riversidegear.com er de til at stole på og er det ordentlige dele de sælger??


    På forhånd tak

    Mvh
    Kent

  6. #6
    Hej Kent

    Prøv at maile dem her http://www.munciepower.com/index.php?submenu=Home&src= det kunne være du er heldig man ved jo aldrig. det koster jo ikke at spørge

  7. #7
    @Kim, du har ret - det skader ikke at spørge :0)

  8. #8
    Allan
    Guest
    Hej Kent

    Nej der var ikke behov for en renovering af min gearkasse ,tænderne i gearkassen var forbavsende pæne ...jeg fristes til at råbe "NUL HULLER " :-)..så det blev til en om-pakning af gearkassen

  9. #9
    Hej,

    http://www.5speeds.com/kit.htm

    Du linker selv til stedet, hvor jeg købte et komplet rebuild kit + tandhjul til bakgearet :-)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  10. #10
    @Allan, ok tak

    @Roald, super - jeg tjekke lige dit link

  11. #11

    gearkasseolie

    Hvilke olie skal man putte i sin Muncie M21?? jeg tager Drain Plugen i morgen for at inspicere gearkassen udefra (forresten er Drain Plug magnetisk??)

    Jeg vil lade olien passere et klæde, så evt. metalstykker vil blive fanget, hvis der ikke fanges nogle metalstykker i olien, vil jeg prøve at stikke en magnet ind i gearkassen efter jeg har fjernet sidedækslet.... håber/tror ikke jeg finder løse metalstykker, men better safe then sorry ;0)

    Shift Fork og lign. som er monteret på indersiden af sidedækslet vil blive efterset og udskiftet ved evt. fejl/slidtage.

    Forf..... hvor vil jeg gerne have fikset den gearkasse imorgen, så jeg kan sove roligt igen frem til sæson start om 7 dage...

  12. #12

    Rebuild af 4-speed transmission

    Så har jeg igen været under Vetten



    Men er faktisk ikke blevet klogere på hvad fejlen er??









    Ud fra nedenstående serienummer, mener jeg det er en M20 jeg har på min Vette... Er dette ikke korrekt?


  13. #13
    Hej Kent
    Smart med de race ramps.
    Her ser du en split tegning af gearkassen:
    http://www.supercarsunlimited.com/Mu...arts-i266.aspx

    Der er en bedre tegning i chassis service manualen, men jeg kan selvfølgelig ikke finde min lige nu! Måske en anden herinde har en liggende? Tegningen i den manual er lavet med streger så man kan se hvad der monteres på hvad.

    Husk at tørne gearkassen så du får tandhjulene efterset hele vejen rundt. Ud over de to sæt du har vist på billedet skal du også se efter det forreste sæt, som er højgearsakslen og dets tilhørende modstykke på countershaft (akslen med kun tandhjul og ingen bronze dimser), og de bagerste tandhjul som er til 1. og bak gear. Vær opmærksom på om det ser ud som om der har været kontakt mellem det lille tandhjul som sidder på en aksel for sig selv (som går bagud til bakgearssektionen) og det store tandhjul på udgangsakslen (den med bronze dimserne). På billede 10 af 21 på skydrive linket kan du se dem i nederste højre hjørne:
    https://onedrive.live.com/?cid=93165...2F8D39BD0E!393


    Lidt hjælp med numrene:

    Støbenummeret 3925661:
    Years 1970 - 1974, M20, M21, M22

    De stemplede numre på siden, der er det som ender på 55 jo dit (matching) VIN nummer og det andet er dato og gear ratio.
    Der står "P 1 B 12 A" og det betyder:
    "P" = Muncie Plant
    "1" = 1971
    "B 12" = 12. februar (samledatoen)
    "A" = M20 ratio.
    Sidst rettet af Shark; 10-03-2014 kl 10:46.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  14. #14
    SUPER, tak Karsten... jeg ringer til dig i aften, jeg har lige et par spørgsmål :0)

    Håber det er ok??

  15. #15

Lignende Tråde

  1. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 28-01-2014, 16:31
  2. Report: 2015 Corvette to Get 8-Speed Automatic Transmission
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 10-12-2013, 14:58
  3. GM Files Patent for 7 Speed, Dual Clutch Transmission
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 26-09-2013, 19:22
  4. Corvette Thieves Stymied by 6-Speed Manual Transmission
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 30-01-2013, 15:41
  5. SPEED’s Chop Cut Rebuild Creates a Grand Sport Tribute Corvette
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 13-02-2012, 15:26

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •