Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Det rigtige moment

  1. #1

    Det rigtige moment

    Nu har jeg det bedst med at følge Assembly Manualen og benytte det rigtig moment til at spænde bolte og møtrikker... men, hvad kan I anbefale af momentnøgle? Kan de billige klare opgaven, eller skal man investere i en af de dyre?

    Del lavest moment jeg har set i Manualen (indtil videre) er 20Nm og det højeste 80Nm, så 20-100+ vil være perfekt

  2. #2
    Jeg bruger som minimum Bacho. De fåes til omkring 1200 kr, såvidt jeg husker. Jeg sammenlignede engang en 300-400 kr harald skrald moment nøgle med en kvalitetsnøgle. Der var 30-40 nm i forskel på de pågældende nøgler.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Forskellen på de to nøgler var ved 150 nm
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  4. #4
    Hej Kent

    Hold dig fra de billige moment nøgler, jeg har en lille moment nøgle til de små opgaver,og en stor til de større opgaver

    Kim

  5. #5
    Køb nu ikke de billige modeller, prisen hører sammen med hvad du får, gå ind i en værktøjsforretning og prøv og mærk hvad der er af forskel, på det du skal brug. Glæde ved værktøj, er lige så stor som gode reservedele........ Ik ? ;) .

  6. #6
    Måden jeg fandt ud af forskellen skal næsten også med.

    Jeg har de lidt dyrere Bacho nøgler (priserne jeg nævnte tidligere er et par år gamle og var vist inkl firma rabat) til motor osv. Herudover havde jeg en billig moment nøgle til montering af dæk og lignende.

    En dag kører jeg i corvetten og er simpelthen ved at tabe det ene forhjul, heldigvis kørte jeg kun omkring 50 km/t (det var efterspændt).

    Herefter kontrollerede jeg moment nøglerne og nåede frem til at den billige lå reelt 30-40 nm under hvad den var indstillet til. Jeg kan have været uheldig, men lige når det drejer sig om præcisionsværkstøj, så bliver det hurtigt for billigt.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  7. #7

Lignende Tråde

  1. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 29-12-2012, 18:44
  2. [VIDEO] A Corvette Racer’s Scary Moment at Hallet Raceway
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 17-06-2010, 17:43

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •