Resultater 1 til 16 af 16

Tråd: wrap / Headers tape

  1. #1
    Allan
    Guest

    wrap / Headers tape

    ja det er noget i den stil det det hedder :-)... never mind hvordan sættes det på ,er det nogen fiduser ,og hvordan afslutter man så det bliver siddende pænt ?
    Det hedder sig ,at der er lidt effekt at hente ved at holde varmen inde ,men har det noget på sig af betydning ?... minus er at ens headers hutigere brændere af med det stads om ( brændende smily )

  2. #2
    Allan, du skal tape det indvendigt i dine rør, det tager lidt tid, men så så du også 50-75hk pr. side !!!! :-)

    Det er rigtigt at det holder på varmen, men ved du også får en mindre indvendig diameter, så får du også et meget større udgangstryk = mere flow = flere hk :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Allan, du skal tape det indvendigt i dine rør, det tager lidt tid, men så så du også 50-75hk pr. side !!!! :-)

    Det er rigtigt at det holder på varmen, men ved du også får en mindre indvendig diameter, så får du også et meget større udgangstryk = mere flow = flere hk :-)
    Wow! Man lærer da også noget nyt hver gang man er her inde på forum ;-)
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Ja, det er helt rigtigt John. Det bliver endnu bedre hvis Peter Plys sidder ved siden af og spiser honning.
    Klik Billede for en større version

Navn:	winnie-honey-29000RETOUCH.jpg
Vist:	1
Str:	107.6 KB
ID:	547
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Jeg har flere gode tuningsråd, hvis det har interesse :-)

    Ahhh Claes, den med Peter plus og honning.....den tror jeg ikke på.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  6. #6
    Allan
    Guest
    ihh.. hvor er i bare rigtig dumme....Nå nu er proppen sku af . John vi spidser øre til flere tunings tips.....

  7. #7
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    ihh.. hvor er i bare rigtig dumme....Nå nu er proppen sku af . John vi spidser øre til flere tunings tips.....
    Men er der gas i :-)

    UNDSKYLD Allan, jeg kunne ikke lade være :-)

    MEN TILBAGE TIL ALLAN's SPØRGSMÅL:

    wrap / Headers tape
    ja det er noget i den stil det det hedder :-)... never mind hvordan sættes det på ,er det nogen fiduser ,og hvordan afslutter man så det bliver siddende pænt ?
    Det hedder sig ,at der er lidt effekt at hente ved at holde varmen inde ,men har det noget på sig af betydning ?... minus er at ens headers hutigere brændere af med det stads om ( brændende smily )
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  8. #8
    jeg lader min kone wrappe .......

    Hvis i keder jer kan i komme og hjælpe mig



    brian
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  9. #9
    Allan
    Guest
    hov ham dersen Brian han har jo været det igennem .....FORTÆL Brian/Helle...

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Wrap holder udstødningsgassenerne varme længere, det giver højere hastighed i udstødningen, som igen giver bedre vacuumsignal når udstødningsventilen åbner (såkaldt scavenging effect), når der er større vacuum når udstødningsventilen åbner bliver forbrændingskammeret bedre tømt for brugte udstødningsgasser, så er der mere plads til frisk blanding = mere effektiv motor.

  11. #11
    Sådan skal det gøres...Nemlig af en kvinde hehe


    Klik Billede for en større version

Navn:	Corvette 092.jpg
Vist:	31
Str:	61.9 KB
ID:	551

    Klik Billede for en større version

Navn:	Motor 2010 009.jpg
Vist:	44
Str:	200.4 KB
ID:	550

    Klik Billede for en større version

Navn:	Motor 2010 010.jpg
Vist:	42
Str:	124.2 KB
ID:	549

    Klik Billede for en større version

Navn:	Motor 2010 011.jpg
Vist:	40
Str:	153.6 KB
ID:	548

  12. #12
    Det ser bare godt ud! Hvor er der sødt i deler skrue-handsker. (indsæt skruehandske-smiley her)

    Claes...
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  13. #13
    Allan
    Guest
    ja ja ikke tosset Helle ,men nu er der jo ikke nogen bruger manual med i din billed serie ,men er det ikke sådan ,at båndet lægges i vand inden ? Jeg kan se du har stripset båndene fast ,de må da smelte eller ?

  14. #14
    Nej Allan, spændebåndene sidder ovenpå wrappen. Wrappen bruger man, så det ikke bliver varmt udvendigt. Det er jo derfor at Brian har wrapp på sine headers, så hans superchager ikke bliver for varm. Den sidder meget tæt på hans headers. Man bruger normalt wrapp for at få temp. op, men det betyder ikke så meget når man kører med kompresser, men nu ved jeg jo ikke så meget om temp. og headers, så hvis du vil vide mere om motorer, skal jeg prøve at svare så godt jeg kan.
    P.s. Jeg har lige læst en bog om ventilers størrelse og flow i topstykker-indsugning, så det er jeg ved at være rimelig i også, men nu kan jeg ikke lege mere, for pligterne kalder

    Claes : skruehandske-smiley

    Allan : ild-smiley


    Mvh Helle

  15. #15
    Vet-10
    Guest
    Jeg kan se du har stripset båndene fast ,de må da smelte eller ? [/QUOTE]


    Svar.. Stripsene er af rustfritstål og de bliver da også blå af varmen. Jeg afmonterede mine headers og skruede dem fast på et træstativ så jeg uhindret kunne komme til hele vejen rundt og så er det bare et spørsmål om at være grundig og sørge for at stramme så hårdt som mulig, om det er nemmere hvis de er våde ved jeg ikke.

  16. #16

Lignende Tråde

  1. Hooker headers
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 02-10-2010, 20:26
  2. Balancer Timing Tape
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 28-05-2010, 12:35

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •