Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: Kære dagbog - Vinterprojekt Efi

  1. #1

    Kære dagbog - Vinterprojekt Efi

    Hej CCCD'ere

    Så er Madam Blå nået "point of no return", hvor hun ikke kommer af liften igen før hun er sommerklar.
    Trailingarmene er på vej af og jeg har fået tanken ned så jeg kan komme til at lege med mit EFI kit.

    Kan det virkelig passe, at jeg skal save hul i min fine tank for at få min "in tank" pumpe der ned?

    Hvad er den sorte dims der er forbundet med tanken i venstre side?
    Der er jo 2 rør (frem og retur) i højre side...hvad er det i venstre side?

    Fortsættelse følger...


    /Ole
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder 2014-01-21 16.33.41.jpg   2014-01-21 16.33.50.jpg  

  2. #2
    Hej Ole
    Aner ikke om du skal save hul i tanken men ved hvad rører / dimsen i venstre side er.
    Røret / dimsen i venstre side er fordi du kører med et tankdæksel der er uventileret og røret ender i en kulstofsbeholder i venstre side i inderskærmen nedenunder tanken til vaccum.
    Beholder er så forbundet op til vacuum på din karburator og via t stykket på din pvc ventil således at systemet trækker dampe ud af din ud af din tank og genanvender dem samtidigt med at det sørger for at der ikke bliver undertryk i din tank.

    Go' arbejdslyst og glæd dig til resultatet.

    Klik Billede for en større version

Navn:	monteret.jpg
Vist:	29
Str:	151.4 KB
ID:	4962
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  3. #3
    Tak for svar

    Tankudluftning...Klart. Så får den lov at blive sidende.

    Det med tanken kom, da jeg stod med en pumpe der var 5 mm større end hullet til tankmåleren. Jeg googlede lidt og fandt den her video:

    http://www.youtube.com/watch?v=2KquGi4HTkw (ca. 1:30)

    Det vil gøre noget ondt på mig, at save hun i min ellers fine tank, men no pain, no gain.

    Jeg må hellere få den tømt helt og have lagt den til afdampning et par dage inden den skal skæres i den. :(


  4. #4
    Hej Ole.

    Pas nu på det kan gå galt


    Klik Billede for en større version

Navn:	27062011093.jpg
Vist:	31
Str:	1.65 MB
ID:	4963 Hilsen smeden
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  5. #5
    Hej Ole

    Et par dage til afdampning rækker ikke!
    Den skal fyldes med inaktiv gas når du skærer i den.
    Nogle har success med at koble udstødningen fra bilen (selvfølgelig ikke Corvetten ) til den da gassen derfra er død nok til at den ikke eksploderer.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6

    Kære dagbog - Vinterprojekt Efi

    O2 dur slet ikke :0)

    Men hvad med Argon, burde da være til at få fingerne i..

    Hvis du kender en Tek dykker, kan det være han har noget.. Argon bliver typisk brugt til dragtgas, da det har en (lidt) bedre isolationsevne

  7. #7
    Nu skal man jo faktisk ret tæt på forholdet 14:1 for at det brænder. Hvis ikke den lugter af benzin mere, så tør jeg godt save i den.
    Er man nervøst anlagt, så kan man jo altid fylde den op med vand. En tur på pillefyret after endt behandling skal hurtigt få de sidste dråber vand ud igen.
    Jeg vil alligevel have den højtyksrenset, så våd det bliver den alligevel.

    /Ole

  8. #8
    sæt vandslange i og skyl den grundigt med koldt vand, så kan du lodde / svejse lige så meget du har lyst til

    :-)
    Hilsen
    Brian Amager


  9. #9
    Hvis der alligevel kommer vand i den, og du ikke vil fylde den med Argon, så fyld den op med vand mens du saver i den og vær sikker på at der ikke kan være en gaslomme tilbage i tanken.
    Hvis du bare skyller den med vand vil der stadig være benzin damp i den når du hælder vandet ud. Der er flere der er kommet til skade på den måde. Det er farligt at give den slags råd!
    Prøv at skylle tanken med vand og lugt til den bagefter. Den vil stadig lugte af benzin!
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  10. #10
    Det ville jo være en skam at tage livet af sig selv under montereringen af EFI på Corvetten.
    Jeg kan finde på langt federe måder at tage billetten på, når man nu har en Corvette.

    Tanken bliver fyld med vand og jeg bærer både livrem og seler under hele prosessen.
    Kommer der ikke flere indlag i denne tråd fra mig, så gik det ikke efter planen.

    /Ole

  11. #11

    Kære dagbog - Ting tager tid....laaang tid.

    Kære dagbog.

    Nej, tanken sprang ikke i luften, så jeg er her stadig.

    I denne weekend er Fruen i Berlin og ungerne ude af huset, så nu skal der skrues!

    Alt for mange igangværende projekter igang på en gang, men så må man multitaske lidt.

    Der blev købt nye baghjulslejer der ankom for et par dage siden. I forvejen havde jeg drejet en "dummyaksel" i
    nylon, men lige nøjagtig den afstandsring jeg skal bruge mangler i sættet....hm...what to do?.....På hylden for syltede projekter.

    Så var der bøsninger i trailingarmen....har totalt mistet tilliden til de poly bøsninger der fulgte med et ellers udmærket sæt.
    Et rigtigt rart CCCD medlem har sendt mig andre i gummi, men så skal der igen bygges specialværktøj. Sjovt men tidskrævende.

    Efter lidt boren, svejsen, drejen og sløen sig i håret, så var en prototype klar.
    Efter en dyb indånding (meget vigtig når man tester på noget man ikke har ekstra af) viste det sig at systemet virkede perfekt.

    Tiltrængt sejr efter nederlaget med lejerne.


    Nu står den på Pizza, så ser jeg om jeg kan slæbe mig tilbage i værkstedet uden at blive fanget i sofaen.

    /Ole



    Klik Billede for en større version

Navn:	2014-04-11 16.31.25.jpg
Vist:	20
Str:	2.26 MB
ID:	5168Klik Billede for en større version

Navn:	2014-04-11 19.21.27.jpg
Vist:	16
Str:	2.24 MB
ID:	5169Klik Billede for en større version

Navn:	2014-04-11 19.24.00.jpg
Vist:	17
Str:	1.76 MB
ID:	5170Klik Billede for en større version

Navn:	2014-04-11 19.25.11.jpg
Vist:	18
Str:	2.05 MB
ID:	5171

  12. #12
    Hej Ole,

    Godt at se det går godt fremad med dine projekter.
    Fint værktøj du har lavet Ole, venlig smid dem ikke ud !! :- )
    Hvornår er bilen klar??

    Vi fik startet Peters bil I dag, den har fået den store tur med topstykkerne, I morgen er det Kim's bil der står or tur :- )
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  13. #13
    Hej Ole,

    Godt at se det går godt fremad med dine projekter.
    Fint værktøj du har lavet Ole, venlig smid dem ikke ud !! :- )
    Hvornår er bilen klar??

    Vi fik startet Peters bil I dag, den har fået den store tur med topstykkerne, I morgen er det Kim's bil der står or tur :- )
    Hmm....det var lige før jeg skulle kigge forbi i morgen så.

    Se topstykkerne og det arbejde der er lavet på dem inden de bliver skruet på.


    /Ole

    p.s. alt det hjemmelavede værktøj får selvfølgelig en fin plads på hylden til en kommer og skal låne det.

Lignende Tråde

  1. flere års vinterprojekt
    Af Allan i forum Generelt Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 09-10-2012, 21:16
  2. Mit vinterprojekt...
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 09-10-2010, 19:53

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •