Resultater 1 til 4 af 4

Tråd: Nye udfordringer....

  1. #1

    Nye udfordringer....

    Jamen, så er min sæson vist overstået.... Jeg har fået problemer med min gearkasse, den har i et stykke tid, haft svært ved at skifte fra bakgear til fremadgående gear. Nogle gang bakkede bilen, selvom jeg havde skiftet til første ?
    Nu er den også begyndt at give problemer (læs: rigtig grimme lyde) når jeg gear ned for at motorbremse.... Og når jeg triller i frigear - øv

    Så nu skal jeg havde Corvette på liften snarligst og havde demonteret gearkassens... Der er vel ikke een som skulle ligge inde med en manuel gearkasse som passer på en 71' SB liggende? (3:36 på diffrentialet) Bare så jeg havde noget imens jeg renovere (eller får renoveret ) min egen gearkasse??

    Nuværende transmission er en Muncie M20, ration er 2.52 1st.

    Pft.

  2. #2
    Det var da træls.

    Det kunne lyde som om noget har løsnet sig i gearskifter mekanismen (det er udenfor gearkassen).

    Hvis bakgearet stadig er aktiveret og den så samtidigt kommer i første gear så ville gearkassen låse motoren og så går den i stå i stedet for at bakke.
    Inde i gearkassen er gearvælgerne til bakgear og 1-2 gear uafhængige af hinanden så jeg tror ikke at det er inde i gearkassen den ligger.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3

    Nye udfordringer....

    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Det var da træls.

    Det kunne lyde som om noget har løsnet sig i gearskifter mekanismen (det er udenfor gearkassen).

    Hvis bakgearet stadig er aktiveret og den så samtidigt kommer i første gear så ville gearkassen låse motoren og så går den i stå i stedet for at bakke.
    Inde i gearkassen er gearvælgerne til bakgear og 1-2 gear uafhængige af hinanden så jeg tror ikke at det er inde i gearkassen den ligger.

    /Karsten
    Hej Shark,

    Ja, jeg tror den gamle dame gerne vil have lidt omsorg i løbet af vinteren ;0) og det skal hun få.

    Håber du har ret, har prøvet at sætte mig ind i gearkassens fortrinlig verden, og det ser jo spændende og interessant ud, men måske ej noget en novice skal kaste sig i lag med...

    Nu skal jeg bare finde en weekend, hvor jeg kan bruge tid på den gamle dame..... Og før nogen spørger, så er den 5 år ældre end "she-who-must-be-obeyed", største forskel er, at Vetten stadig har sine ungpigeformer...

    Herunder er et billede af indvoldene fra en M20


  4. #4

Lignende Tråde

  1. Nye udfordringer...
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 12
    Sidste Indlæg: 02-04-2012, 21:07

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •