Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Første prøvetur efter et par år

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Første prøvetur efter et par år

    Hej så kom corvetten ud at køre en tur , jeg var meget spændt på om det virkede alt det jeg har lavet , og det gjorde det bagtøj sagde ikke en lyd og bremser var gode. Til gengæld går motoren ikke særlig godt det har den i øvrigt ikke gjort mens jeg har haft den ,så jeg skal finde ud af hvorfor den går så dårligt så er der noget at lave til vinter + aut gearkasse er mega utæt for olie så den skal pakkes om .corvette1.jpgcorvette2.jpgcorvette3.jpgcorvette4.jpg

  2. #2
    Hej, den ser rigtigt godt ud, dejligt at få den ud i den fri luft ikke ? :-) Så vinteren står på motor og gearkasse?, har du betalt afgift af den, jeg syntes ikke jeg kan se plader på den? (hvis ikke, er det så næste år?)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Macfly
    Guest
    Hej john

    Der er betalt afgift af den , så den skal bare til syn til næste sommer ,den har faktisk været i dk siden 1984 jeg ved den har kørt og blev solgt af en fra sorø , jeg købte den af en i synderjylland ,den blev købt som et kørende project det eneste jeg ikke rigtig har brugt tid på er motor og gearkasse andet en rør / slanger og ledningsnet . Gearkassen skifter helt fantastisk og kickdown som det skal efter jeg har lavet det men gearkassen er rigtig meget utæt jeg håber på at det bare er bundkaret der skal pakkes om . Motoren går slet ikke rent på alle 8 cylender og syntes også den tikker lidt fra toppen af motoren jeg håber ikke det er alvorligt jeg skal ned med den til en motor ekspert på lørdag . Hvis der er nogen af jer der kender min corvette fra før i tiden høre jeg gerne noget historie .
    mvh Martin

  4. #4
    Macfly
    Guest
    Bemærk det lave look for pga hjul opsætning 20" bag 18" for

  5. #5
    Hej Martin

    Pæn bil du har fået på hjul, ser rigtig godt ud, jeg kan godt lide at der er sidepipe på, ser utrolig godt ud med de hjul.

    Kim

  6. #6
    Ja den ser fed ud men de fælge. Godt der er afgift på, så skal den kun synes
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Macfly
    Guest
    Når det var en hård dom men jeg vidste det jo nok godt inderst inde , knasten er ædt derfor lydder den ikke som den skal og køre ikke ordenligt med på den ene cyl så æv , motoren må ud og skilles ad så kan jeg jo samtidig få lavet motorummet flot . Den skal have en rulle knast så det ikke sker igen så får den nyt indsugning og lavet lidt ved topstykkerne . Jeg er ikke en der vil tune voldsomt på motoren for den skal kunne holde og vil ikke have en dårlig tomgang ,meeen sådan en 454 med den rigtige opsætning kan jo også komme til at gå ganske fornuftigt .

  8. #8
    Hej Macfly

    Det er altid trist når mekanikken ikke spiller som forventet, det kender vi kun alt for godt med vores i øjeblikket med vores havarerede 427'er.

    Nu skriver du at du vil have både ny knast, samt bearbejdet dine topstykker, og det rejser straks spørgsmålet om du har overvejet et 'Top-end' kit' som alternativ?
    Vi monterer sådan et kit i forbindelse med, at vi alligevel har vores motor ude og skilt ad.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  9. #9
    Macfly
    Guest
    Hej Nielsen

    Det er ikke planen at jeg skal have alutoppe på men at de gamle skal modifiseres nu må vi se hvad der kommer af overraskelser når den bliver adskilt ,det jeg har fået af vide af sælger er at motoren ikke har kørt mange km efter renovering så bliver spændene at skillie den ad ,den knast jeg vil ha i skal ikke være for vild jeg ønsker en rolig tomgang . Glæder mig til at høre mere om dit motor projekt .

  10. #10
    Macfly
    Guest
    Hej Nielsen

    Det ser ellers lækket ud det kit du har købt til din motor , men jeg mener ikke det er med en rulle knast og det er mit største krav at det er det .
    Har du fået hevet motoren ud ?

    Mvh Macfly

  11. #11

Lignende Tråde

  1. Svar: 6
    Sidste Indlæg: 04-11-2012, 16:12
  2. Efter 3 års skruen
    Af Allan i forum Generelt Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 29-05-2011, 18:25
  3. Første tur i 2011
    Af Michael Pedersen i forum Generelt Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 10-03-2011, 15:14

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •