Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Resultater 1 til 30 af 39

Tråd: Fortsat kørsel frarådes

Hybrid View

Foregående Indlæg Foregående Indlæg   Næste Indlæg Næste Indlæg
  1. #1

    Fortsat kørsel frarådes

    Hej Corvette venner

    I forbindelse tur til Sjælland for et stykke tid siden, begyndte vores 1969'er at køre på færre og færre cylindre.

    Så på vej hjemover besøgte vil USA Autodele i Odense, hvor alle otte tændrør blev skiftet. De syv af dem havde 'grumme' belægninger og store gnistgab, mens det sidste viste sig at være lidt 'fedtet'. Otte nye tændrør fik motoren til at køre som en ny, og glade drog vi sydpå mod Langeland.

    Men glæden skulle vise sig at være kort, for efter en god uges tid kørte vi igen kun på 7 cylindre, og selv om det er en 427'er med god power, er det lige i underkanten af hvad vi ønsker.
    Under en kort køretur i går, begyndte der så at dryppe motorolie ud af det venstre udstødningsrør.

    Klik Billede for en større version

Navn:	1969_02.jpeg
Vist:	295
Str:	63.2 KB
ID:	4642


    Efter en samtale med min mekaniker i dag, var dommen:
    Fortsat kørsel frarådes, da der sandsynligvis er strøget en (eller flere) stempelringe!

    Så fra at være i forreste linje i 'Long Island Gruppen', er Corvetten nu smidt hjem i skammekrogen, indtil der bliver tid til den på værkstedet.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Long-Island-Group_01.jpeg
Vist:	292
Str:	61.0 KB
ID:	4644

    Klik Billede for en større version

Navn:	1969_01.jpeg
Vist:	293
Str:	63.6 KB
ID:	4643


    Desværre betyder dette mindre slag i kørselsfriheden, at Lis og jeg springer over til Odin træffet på lørdag!
    God fornøjelse til de der møder op, vi glæder os til at se billederne.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  2. #2

    snøft snøft

    Trist at høre , her hvor sommeren gård på hæld og det gode vejr vender tilbage . Håber ikke det er mere alvorligt end knækket stempelringe. vi ses der ude lige pludselig. Vette Hilsen Jesper. ps. sig til vis du har brug for hjælp så er vi jo nok nogle der gider gi en hånd.
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  3. #3

    Kort nyt

    De har lige ringet fra værkstedet, hvor vores Corvette netop har været startet op, samt været ude på sin første korte prøvetur.
    Selv om mekanikeren ikke var over et par tusinde omdrejninger, betegner han den som 'frisk', så måske har de nu fået bugt med problemerne!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  4. #4
    Hej Arne

    Lidt træls tidspunkt at brække ned på, men det lyse i den mørke stund er at når du får lavet 427"eren kører den på en måde du aldrig havde drømt om, ud fra det du skriver har den været træt i noget tid,.
    Du må sige til hvis vi kan være hjælpsom med noget.

    kim

  5. #5
    Øv det er da træls. Jeg har en "hvordan man renoverer en V8" film du gerne må låne? Så du kan komme i gang.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  6. #6

    Må den fortsat spinde som en katten.

    Og når den så kan komme lidt op over 2000 håber jeg at du kan mærke tigeren!!
    Uden MISLYDE.

    Mvh. Kalvig.

  7. #7
    Lyder godt, Nielsen. Glæder mig til at høre reportagen fra din første test-tur med den nyreparerede motor.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8

    øv øv

    Det er sgu kun i onde drømme og med naboens bil sådan noget må ske. Sig til hvis du kan bruge nogle ekstra hænder.
    (det med naboens bil er kun for sjov)

    Vi ses.
    Kalvig.

  9. #9
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Unhappy Surt

    Hej Arne

    Det lyder som en større operation Men så ved du da hvad du skal bruge de kolde mørke vinteraftner til.
    Jeg prøvede det sidste år med et nedsmeltet ledningsnet, og i år er det ryggen der ikke dur.
    Så se lyst på det, så længe det bare er bilen kan det laves. Du skal tænke på al den faglige ekspertise du kan få fra vettevennerne her på siden.
    Vi ser spændt med hvordan det går med operationen.

  10. #10

    2*BB til renovering

    Hej Arne

    Det var surt, men det er jo så også en mulighed for at få maskinen til at gå som den skal.
    Som vi snakkede om til træffet skal jeg selv have min renoveret i vinter.
    Har du tænkt på hvordan og hvor du vil have det lavet?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  11. #11
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Det behøver ikke være så slemt, sådan en bigblock er lige at tage livet af!

    Ligner at styrene skal have en omgang eller en olieskrabering som har givet op

  12. #12

    Forsat kørsel frarådes på langeland

    Forsat kørsel frarådes på lang eland ... Alle bedes holde helt ind til højre og det gælder hele Langeland og syd fyn hvis i ikke kan blive hjemme. DER SKAL VÆRE PLADS TIL ARNE OG LIS. DE er i køreglædeunderskud. Nå spøg til side. hej arne stort tillykke med at i har fået vetten hjem til Langeland . det er rart at høre den kører godt igen Hils alle på øen hilsen Jesper
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  13. #13
    Hej Tonni

    Papkassen er placeret under bilen, for at tjekke den for eventuelt lækager, man kan jo ikke være for forsigtig!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  14. #14
    Hej Gamle-Arne

    Det var sku gode nyheder, godt at høre I endelig er blevet kørende igen og tillykke med den nye Muscle Car

    Kan godt se I er begyndt at stable vetterne, kan der mon stå tre i højden tror du

    PS: Hvad laver den papkasse under bilen?

    Vi ses

  15. #15

    Morfar kørsel, med blød hat, tweedjakke, merskumspibe og to broderipuder i bagruden!

    Hej Corvette venner

    Så er der endelig nyt at berette, for i går var dagen hvor vi hentede 'projektmobilen' efter den langvarige motorrenovering, og kors hvor var vi spændte!
    Efter nu at have tilbagelagt de første cirka 400 kilometer med maksimalt 2500 omdrejninger, er konklusionen at motoren både kører godt, trækker godt og lyder godt.

    Men kun at køre 2500 omdrejninger, det duer bare ikke - tænk jer; ude på motorvejen blev vi overhalet af to gamle damer i en rusten Yaris. Det er bare ikke i orden!
    I forbindelse med de lave omdrejninger, har jeg en undskyldning til jer alle, for det er sandsynligvis min skyld at det regner i dag, for ved de omdrejninger kører Corvetten mellem 8 og 10 kilometer per liter V-Power, og på dem måde får jeg jo ikke brændt meget hul i ozonlaget! Det skal jeg nok få rettet op på senere!

    Generelt omkring motorens mærkelige opførsel, som gjorde at afleveringstidspunktet hele tiden blev rykket, kan jeg oplyse at det ikke var tændingen der drillede, men derimod den måde som ventilerne skulle justeres på i forhold til knastakslen. De nærmere detaljer er 'sortsnak' for en mekanikermongol som mig, det vigtigst her er at motoren nu kører som en drøm. Jeg kan næsten ikke vente med at give den nogle over nakken, men jeg må væbne mig med tålmodighed lidt endnu, selv om det er svært.

    Med Corvetten til bage på Langeland, er der nu ved at være trængsel i 'Long Island Corvette Shop', faktisk så meget at vi er ved at stable bilerne.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Corvetter_i_lag_01.jpeg
Vist:	74
Str:	64.9 KB
ID:	4834


    Tak fordi I har fulgt med i tråden her, og MANGE TAK for alle jeres råd undervejs, det er bare super klubånd.
    .

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  16. #16

    Opdatering

    Hej Corvette venner

    Tak for alle jeres tilbagemeldinger, samt en KÆMPE tak til de der (både skriftligt og mundtligt) har tilbudt deres hjælp, det luner med gode venner omkring sig!


    Lis og jeg har talt meget frem og tilbage, om hvordan og hvad der videre skal ske med motoren. Vi er blevet enige om at få den rykket ud af bilen, og få den tjekket helt op, den er trods alt 44 år gammel, har levet det meste af sit liv i fugtige New Jersey, samt har et ubekendt antal miles bag sig.
    Vi har lavet en aftale med 'Dr. Hansen' hos USA-Autodele, han går i gang med opgaven på mandag morgen, så med lidt held (og flid fra hans side) skulle vi være kørende igen næste fredag!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  17. #17

    Fortsat kørsel tilrådes

    Bare fortsæt i lunte trav - Måske kan Lis sidde med strikke tøjet og urte teen og samtidig synge de voksne kan også være bange. Og tænk bare på alle
    jordens skabninger der bliver frelst når i ligger der i krybesporet med 75 km i timen - CCCD nu også i kamp for miliøet.
    Nå spøg til sidde, har lige set vejr udsigten solen skinner hele dagen, så ud på vejen med dyret, lad den lige finde sig selv og sving så pisken over de nye heste, lad dem drikke
    af oktanerne, så ledes at vi der køre uden tag hurtigt kan komme ud i strålende solskind - og husk jo hurtigere det går desto hurtigere kan vi blive et land med bølgende vinmarker.
    Held og lykke.

    Mvh. Kalvig

  18. #18
    Hej, det er da super. mvh. brian

  19. #19

    Unhappy Det ser værre ud end først antaget!

    Her Corvette venner

    Så er 'møllen' rykket ud af Corvetten, samt blevet lukket op, og desværre ser problemerne mere alvorlige ud end først antaget!

    Der lå spåner og stempelring-rester både i ventilgalleriet samt i bundkaret, desuden var et af stemplerne flækket!
    Der var faktisk ingen af olieringene der var i orden, så det er ikke noget under at den brugte en del olie, og at der sluttelig løb olie ud af det ene udstødningsrør!

    Et par af cylindervæggene er så medtaget at en boring af blokken er nødvendig = nu skal der også indkøbes otte overstørrelse stempler.
    På plussiden tæller dog at ridserne ikke er så dybe, at der skal bores 'vildt' i blokken, samt at krumtappen ikke har taget skade!

    Mere følger når der er nyt at berette ......

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  20. #20
    Det lyder da lidt træls, det positive for dig er at, nu har du muligheden for at få en SB i bilen :- )

    Skal jeg komme forbi og køre den gamle på lossepladsen??
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  21. #21

    Det lyder da lidt træls, det positive for dig er at, nu har du muligheden for at få en SB i bilen :- )

    Skal jeg komme forbi og køre den gamle på lossepladsen??




  22. #22
    Macfly
    Guest
    Har man haft en big block i så går man da ikke ned og ligger en small block i .

    Surt at din motor er så slidt nu er det jo så man skal til at tænke på om det kan betale sig at gøre den gamle i stand eller om det er billigere at købe en ombytter ?

    Mvh Macfly

  23. #23
    Jeg har dem her liggende

    Det er smedede stempler af mærket TRW L2377 i overstørrelse 030

    Det ser ret nye ud. Der er med flad top og med valve relief.
    De giver nok ikke vild høj kompression.

    Sig til, hvis de er interessante.

    /Ole


    Klik Billede for en større version

Navn:	2013-09-03 17.17.13.jpg
Vist:	21
Str:	2.03 MB
ID:	4676

  24. #24

    En lille update

    Det ligner stadig bare et sort hul, eller rettere et tomt maskinhus.

    Klik Billede for en større version

Navn:	motorrum_01.jpeg
Vist:	239
Str:	68.7 KB
ID:	4783

    Klik Billede for en større version

Navn:	motorrum_02.jpeg
Vist:	239
Str:	76.8 KB
ID:	4784


    Som det kan ses på nedenstående billeder, er det mærkeligt at motoren overhovedet kunne køre, og at det ikke lød som om "den var ved at falde fra hinanden"!

    Klik Billede for en større version

Navn:	Stempel_01.jpeg
Vist:	238
Str:	49.4 KB
ID:	4780

    Klik Billede for en større version

Navn:	stempel_02.jpeg
Vist:	238
Str:	48.8 KB
ID:	4781


    Motorblokken er nu blevet boret og 'dækkene' fræset/planet, samlingen er i gang, men der er stadig lang vej.

    Klik Billede for en større version

Navn:	motor_01.jpeg
Vist:	240
Str:	69.3 KB
ID:	4782


    Fortsættelse følger, når der atter er nyt at berette!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  25. #25
    Så er det jo nu at der er mulighed for at shine motorrummet op.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  26. #26
    For saten Nielsen, det ser ikke godt ud men bliver spændende at høre den når der igen kommer liv i den.

    /tonni

  27. #27
    hej er der flere af stempelerne der ser sådan ud har der været olie tryk på tror du ikke du skal være sikker på oliepumpe osv. er ok inden i starter op?
    brian

  28. #28
    Hej Brian

    Det er kun et enkelt af stemplerne der ser sådan ud, men på de øvrige syv er specielt olieringene svært beskadiget, jeg har mistanke om at i løbet de næsten 10 år bilen har stået stille, har den nok haft sat sig!
    En af de tidligere ejere har så fået den løs igen, sikkert med skade på olieringene, og da jeg så er begyndt at køre med den (som den første her i Danmark), har skaderne hurtigt udviklet sig.
    Men bare rolig, jeg har for en sikkerhedsskyld bestilt en ny oliepumpe.
    .

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  29. #29
    hej Nilsen
    fint ok det bliver spændene at høre når du får liv i den.
    brian

  30. #30

    Intet nyt er godt nyt

    Hej CCCD venner

    Ovenstående ordsprog gælder vist ikke rigtig i tilfældet omkring motoren til vores 1969'er big block.
    For efter en veloverstået tur nede i sydens varme, skulle vi hente Corvetten på vej hjem fra lufthavnen, men sådan skulle det ikke blive!!

    Motoren var blevet samlet færdig, startet op og gik ifølge værkstedet rigtig godt et par minutter. Herefter begyndte det at 'tikke', ved en efterfølgende kontrol af knastakslen, havde den 'ædt' flere af knasterne, og det på trods af at der var blevet brugt en god kvalitet at indkøringsfedt (endda i rigelige mængder)!

    Ud med knastakslen, kontrol af løfterne, i men ny knastaksel, opstart og igen gik motoren fint, men endnu en gang kun i kort tid, før den igen begyndte at 'tikke' = igen havde den 'ædt' knasterne, og det til trods af at der denne gang var brugt 'racerknastfedt' til indkøringen.

    Konklusionen fra værkstedets side var derefter: Knastakslerne fra Edelbrock må have været fremstillet i en forkert legering stål, eller også er der gået noget galt under hærdningen af dem.
    Lysten til også en montere en tredje knastaksel af samme type, og måske også ødelægge den er blevet fravalgt, i stedet er valget nu faldet ud til fordel for et andet fabrikat samt rulleløftere.
    Desværre kommer disse dele først hjem fra Amerika på tirsdag, hvilket betyder at vi tidligst er på gaden igen på torsdag i næste uge!


    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

Lignende Tråde

  1. Svar: 1
    Sidste Indlæg: 06-05-2012, 21:48
  2. Konfirmations-kørsel
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 07-04-2012, 19:10

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •