Resultater 1 til 18 af 18

Tråd: rystelser

  1. #1
    Nibe c3
    Guest

    rystelser

    hej har nu været ude på den første køretur, men bilen begynder at ryste ved ca. 100 km/t , regner lige med det første at få hjulene afbal. for at se om det kan være problemmet. Hvis ikke det er det ,hva så.nogle gode input ?

  2. #2
    Rystelser lige netop ved ca. 100 km/t er typisk for hjul ude af ballance.
    Hvis det kan mærkes i rattet, så er det typisk forhjul.

    Andre ting der kan ryste er defekte støddæmpere og trækaksler, men få hjulene afballanceret og så er det sikkert væk

    /Ole

  3. #3
    Nibe c3
    Guest
    det er hele bilen men syntes det kommer fra bagenden, tager lige at få dem afbalanceret.

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    udover hjulene kan kardannen fra gearkasse til bagtøj være synderen, der sidder en bøsning i gearkassen hvor yoken går ind, prøv et også at checke for slør her ved at rykke yoken frem og tilbage.

  5. #5
    eller at kadangkrydset har opgivet

  6. #6
    Nibe c3
    Guest
    nå fik hjulene i afbalancerings app og efter bilen ikke har kørt de sidste 8 år er ser kommet et flad sted på dækkene så mon ikke det er fejlen.
    så nye dæk på dækkene, men det bliver først til foråret , så må jeg køre list langsommere.
    kan se der sidder 255/60/15 på den er det org. str .

  7. #7
    Hej Nibe

    Nej, det er ikke den originale størrelse, da bilen er født med diagonaldæk i størrelsen 'F70 X15'.
    Men '255/60/15' sidder rigtig godt op de originale fælge, og holder sig indenfor skærmkanterne, så det er efter min mening et godt valg - som jeg køre med på min 1969'er.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Arnes_Corvette_01.jpeg
Vist:	81
Str:	186.5 KB
ID:	4639

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  8. #8
    Det dæk der svarer bedst til originalen forsåvidt størrelsen angår er såvidt jeg er orienteret 225/70x15.
    Jeg kører med 255/60x15 bagpå, de holder sig lige inden for skærmkanten og 245/60x15 foran og de rammer kun i meget specielle tilfælde rammen ved fuldt styreudslag.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  9. #9
    Nibe c3
    Guest
    kan se at foran sidder der også 255 på de har været inde og kysse rammen.det bliver nok dem igen , må lige høre min dækmand hvad han kan skaffe dem til

  10. #10
    Hej Nibe

    BF Goodrich i størrelsen '255/60/15' har for nyligt være på tilbud hos Dækimporten i Horsens - måske har Martin stadig et godt tilbud hvis du ringer til ham:
    www.daekimporten.dk

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  11. #11

  12. #12
    Nibe c3
    Guest
    problemet med daekonline er at det er 3 rangs dæk, har oplevet meget skæve dæk derfra.

  13. #13
    Købte mine her i sin tid.
    http://www.ctv-trading.dk/index.htm
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  14. #14
    Nibe c3
    Guest
    var faktisk oppe at kikke på den blå corvette han har til salg, men den havde flere revner i fiberen og skærmkanter var ikke lakeret og en stor plade var limet i inde i venstre forskærm så den har sikkert haft en skade der.

  15. #15
    Jeg har tilgengæld i mange mange gange oplevet rigtig fine og gode dæk fra Daekonline. Har nok købt 12 dæk derfra - ingen problemer. Jeg nægter at tro på at leverandørene vil sælge 3. rangs dæk med deres eget navn på siden.

    Samme snak er der om T-hansen-dele. Jeg tror simpelthen ikke på den. Når brandet står på siden, så ville firmaerne da ikke ødelægge deres navn med de dele.

    Jeg tror i øvrigt også at 225 er tættest på den originale bredde.

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  16. #16
    Nibe c3
    Guest
    vil prøve at høre dækimporten i næste uge.
    kunne se på daekonline at de ikke har så mange i str. 255

  17. #17
    Jeg øre med 235x60x15 foran og 255x60x15 bag, og der måtte spacerer på baghjulene... Men med lidt god vilje sååå er de næsten inden for skærmene.... ;0)

    Jeg købte mine dæk hos Street Parts.

    Mvh
    Kent

  18. #18

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •