Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Nyt problem med "barnet"

  1. #1
    ngendk
    Guest

    Nyt problem med "barnet"

    Efter en god men noget våd tur tilbage til København i søndags, stillede jeg bilen i garagen som jeg plejer.

    Men her i dag da jeg så skulle ud og trille, så var bilen totalt død. Ikke engang break lyset var tændt da jeg satte nøglen i. Jeg prøvede at jump starte bilen med den batteri pack jeg heldigvis har anskaffet mig og efter et par minutter i "laderen" startede bilen så op.

    Jeg kørte en tur på godt en time og tog en is ude i Dragør. Så efter at bilen havde været slukket i en 15-20 minutter så ville den ikke starte igen. Jeg jumpede den igen og bilen startede uden problemer.

    Jeg snakkede lige kort med David på vejen hjem og han forslog at jeg kunne tage en pol af mens bilen var tændt og hvis den gik ud, så var det generatoren. Efter jeg kom hjem prøvede jeg fifet og hev minus polen af mens bilen var tændt og den kørte videre i tomgang, så jeg går ud fra det ikke er generatoren(?)

    Men nu er det sådan at batteriet er købt sprit nyt i Marts måned, så jeg syntes det er lidt mærkeligt at det allerede skulle være i stykker. Men kan det være at det på en eller anden måde har fået vand, fugt eller lign. der i søndags og så er røget?

    Kom gerne med et bud på hvad der (nu) er galt med den lille blå.

  2. #2
    Hvis batteriet er helt fladt, så tvivler jeg på at en times kørsel kan oplade det, du ligger nok bare lidt "overflade strøm" på. Prøv eventuelt at sætte en rigtig lader på indtil det er fuldt opladet og se om det ikke kan gøre det.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Hvilket batteri er det?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  4. #4
    Allan
    Guest
    har selv haft besvær 2 gange med at få liv i vetten med det samme efter søndagens regn ,jeg har en idè om at der er kondens/vand i benzinen ,dette kan klares med en gang karburator sprit ,som jeg har tænkt mig at fylde på imorgen...for dit vedkommende Andres kan det muligvis være vand i et stik der aflader .. ser amp. meter uret ud som det har gjort før ,når du har fået liv i motoren ?

  5. #5
    Havde du slukket radioen/lyset/lukket dørene rigtigt?

    Jeg havde samme irriterede problem med periodisk afladning på min. Ikke voldsomt - men noglegange havde den afladt efter 1 uge i garagen - andre gange ikke. Jeg monterede i stedet en hovedafbryder, som jeg tager hver gang min bil skal holde længere tid parkeret. Det garanterer strøm altid - også selvom det er en "dummert" som f.eks glemt lys osv.

    Jeg synes det er vel rigeligt hurtigt at den har afladt efter allerede 20 min - så måske det er lidt for voldsom afladning at "ignorere" med en hovedafbryder.

    Jeg tror, som Allan, at det er vand i en kontakt et sted..
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    P.And.
    Guest
    Jeg har det problem at der er overgang i min lyskontakt, selv om den ser ud som om den er slukket.
    Dvs.der er intet synligt lys i lygterne, alligevel aflader den batteriet i løbet at en halv time.
    Her i sommer er løsningen at afmontere en batteripol, hver gang jeg parkerer vetten.
    Til Vinter bliver lyskontakten selvfølgeligt skiftet.
    Mit forslag ville være at prøve at afmontere en batteripol og se hvad der sker.

  7. #7
    Jeg har købt denne i Biltema. Den virker.

    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bi...delsesoplader/
    Jeg har hørt de bliver brugt i nordsverige om vinteren. Hvis det er rigtigt må den siges at være gennemprøvet.

    Niels

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af P.And. Vis Indlæg
    Jeg har det problem at der er overgang i min lyskontakt, selv om den ser ud som om den er slukket.
    Dvs.der er intet synligt lys i lygterne, alligevel aflader den batteriet i løbet at en halv time.
    Her i sommer er løsningen at afmontere en batteripol, hver gang jeg parkerer vetten.
    Til Vinter bliver lyskontakten selvfølgeligt skiftet.
    Mit forslag ville være at prøve at afmontere en batteripol og se hvad der sker.
    Det "plejer" at kunne afhjælpes ved at montere et nyt "forward lamp harness" http://www.ecklers.com/catalogsearch/result/?search_year=ALL&q=forward+lamp+harness&x=0&y=0

  9. #9
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det "plejer" at kunne afhjælpes ved at montere et nyt "forward lamp harness" http://www.ecklers.com/catalogsearch/result/?search_year=ALL&q=forward+lamp+harness&x=0&y=0
    Jeps - har selv samme problem at min 69´er aflader ét eller andet sted i forward lamp harness typisk over 1-2 ugers tid. Har indtil nu løst det ved at tage den ene pol af som Claes, men har et nyt ledningsnet liggende på hylden, til når dén tid kommer. Netop forward lamp harness og engine harness er også ret udsat, så når vores biler bliver så gamle, så er der vel ikke noget at sige til at der begynder at være svagheder - reelt blev ledningsnettene vel ikke lavet til at skulle holde i mere end 15-20 år?

    Så samtidig med at vi drømmer om poleret aluminium og effektkurver skal vi nok huske de helt basale ting - et helt nyt ledningsnet siges at være en mærkbar forbedring (f.eks. på de tidlige modeller med lyslederkabel)
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  10. #10

Lignende Tråde

  1. Brugt/defekt "bagtøj's hus" søges.
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 15-05-2010, 20:48

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •