Resultater 1 til 9 af 9

Tråd: Karburator bundpakning

  1. #1

    Karburator bundpakning

    Hej venner

    Er der én af jer der tilfældigvis har en bundpakning til en Rochester-kaburator liggende?

    Allan snakker jo om Odin-træf, så bør jeg vel som det mindste få skiftet den pakning.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #2
    Jeg har vist en qjet pakning liggende. Det er ikke en smiley face indsugningsmanifold (68'eren har) med sådan en udstødningscrossover du har vel?



    Til sådan en skal der nemlig bruges 3 pakninger i kombination

    den jeg har, ligner den her i form og er ca 5 mm tyk

    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Hej Roald. Mange tak for svaret!

    Jeg ser lige hvordan min ser ud når jeg får taget den af.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    Kan du bruge den, så er det din. Den passer alligevel ikke på min 68'er som sagt. Jeg fik den med fra gutten der renoverede min qjet.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    Hej Roald. Nu har jeg fået taget min karburator af og kigget på pakningen - og jow - den er ganske rigtigt revnet og helt mør. Den ligner dog ikke din - den ligner sådan et bamse-hoved med 2 ører.

    Hvor kan man skaffe sådan én ret hurtigt?

    Klik Billede for en større version

Navn:	Karburatorpakning 001.JPG
Vist:	8
Str:	1.43 MB
ID:	479
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Så længe du har en spreadbore manifold uden sådan en udstødningscrossover (hvilket det tyder ret meget på) så er jeg ret sikker på at den jeg har passer på.

    Jeg kan sende den til dig når jeg kommer hjem i morgen (its a freebie) hvis du vil teste. Alternativt burde sådan en pakning være lagervare hos alle de større US parts pushere i dit område som f.eks. Streetparts, lynegaard, firstmile osv.

    Billedet jeg brugte, var et model foto fra nettet kun for at illustrere at pakningen er åben i midten.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  7. #7
    Hej igen.

    Jeg kørte ned til min gode genbo, der roder meget med USA biler og han havde en pakning liggende. Den lignede ikke helt min, men det tyder på den er mere rigtig end den jeg havde på. Bilen går simpelthen fremragende nu! Silkeblød og lækker tomgang og den trækker helt perfekt uden antydningen af ujævn gang.

    Hold op hvor lækkert - noget tyder på pakningen altid har været lidt forkert / for tynd i kanterne så den ikke kunne slutte helt tæt - den har nemlig aldrig gået så flot før.

    Men mange gange tak fordi du gad hjælpe, Roald.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8
    Selvf.

    Fantastisk når sådan en lille ting gør så meget :-)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  9. #9
    Den jeg har sat på nu ser sådan ud: Hvad siger de motor-kyndige til den? Motoren går som sagt rigtig godt. Min motor har ganske sikkert helt standard 1975 Qudrajet og insugning.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Pakning1.jpg
Vist:	8
Str:	11.8 KB
ID:	480
    Sådan så den gamle ud. De er naturligvis spejlvendt af hinanden. ;-)

    Klik Billede for en større version

Navn:	4.jpg
Vist:	2
Str:	13.0 KB
ID:	486

    Forskellen er jo at de primære er skærmet fra hinanden på en ene og åben på den anden. Hvad har det at sige i praksis? Umiddelbart synes jeg det virker mest rigtigt at de er skærmet fra hinanden, så de ikke "får noget fra hinanden".

    Hvad siger jer, der ved noget om tingene?

    Claes
    Sidst rettet af Claes; 16-08-2010 kl 12:20.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

Lignende Tråde

  1. Karburator filter mm.
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 03-10-2010, 20:37
  2. For stor Karburator?
    Af Wrang i forum Teknisk Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 10-08-2010, 19:49
  3. Indstilling af karburator
    Af Johnny i forum Teknisk Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 12-06-2010, 20:28

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •