Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: For stor Karburator?

  1. #1
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Rude (Skælskør)
    Indlæg
    LXXXVI

    For stor Karburator?

    Hej,

    På vores 1972 vette 350CUI er der monteret en edelbrock med nummeret 1904, og som jeg umiddelbart kan se på edelbrock’s hjemme side skulle det være en 795cfm

    http://www.edelbrock.com/automotive_.../1000/1904.pdf

    Men er den ikke lidt stor til en 350 CUI?

    (Bilen begynder jo først at trække rigtigt igennem ved ca. 3000 – 3500 omdr.)

  2. #2
    Umiddelbart lyder det af mange cfm til en 350'er men såvidt jeg kan se så er det en Rochester Quadrajet replacement karburator og hvis den har samme opbygning som den originale qjet så kan den "tilpasse" luftmængden til den motor den sidder på, edelbrock anbefaler den til de fleste 305'ere og 350'ere ifølge deres hjemmeside.

    Den originale quadrajet var kun jo lavet i 750 og 800 cfm udgaver og sad på alt fra små 305'ere til store 454 big blocks (selvf med visse ændringer på de forskellige modeller)

    hvis du skriver lidt flere oplysninger omkring din motoropsætning, såsom knast, topstykker, indsugningsmanifold, CR osv. så er jeg sikker på at nogle af klubbens motor geni'er kan komme med et bud på hvor godt din karburator passer til din motor.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Rude (Skælskør)
    Indlæg
    LXXXVI
    Hvad angår min motoropsætning så har jeg fundet frem til følgende.

    Topstykke - Edelbrock Preformer RPM #60739 (alu top)
    http://www.edelbrock.com/automotive_...erf_rpm2.shtml

    Indsugningsmanifold - Edelbrock Preformer RPM Q-JET #7104
    http://www.edelbrock.com/automotive_...f_rpm-sb.shtml

    Jeg ved ikke hvilken knast der er lagt i, eller så meget andet omkring motoren. Det eneste jeg ved, er at den yder 343 hk, for den var på rullefelt her under Viking-run.
    Jeg er nybegynder på dette område, og det er faktisk vores første Corvette.
    Men grunden til mit spørgsmål er, at når jeg læser om hvad andre har monteret så kan jeg se, at der typisk sidder 650 cfm karburator på 350 CUI'erne.

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Det er en fin karburator, den er jo vacuumstyret på de sekundære spjæld så motoren fortæller selv vha. vacuum hvormeget den har brug for, det er lidt genialt. Det meste af tiden kører du på de primære så det vil ikke gøre den store forskel at skifte til 600 cfm vacuumstyret. Det er noget andet når der er mekaniske sekundære spjæld/dobbelt pumper så skal den helst ikke være for stor fordi vacuumsignalet falder for voldtsomt i indsugningsmanifolden og giver et dårligere flow. Mener at Lars Grimsrud har fået en 1050 til at virker fint på en 350 bare for at bevise at det er kalibrering/justering som er det vigtigste ikke antallet af cfm/størrelsen.

  5. #5
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Rude (Skælskør)
    Indlæg
    LXXXVI
    Tak for svaret David.
    Jeg havde ellers planer om at skifte karburatoren her til vinter, men nu kan jeg bruge pengene til noget andet på vetten

    Jeg kan se i en tidligere tråd, at der har været afholdt en mini-motordag, som jeg desværre har misset, er der nogle planer om at afholde en anden motordag senere eller?

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Wrang Vis Indlæg
    Tak for svaret David.
    Jeg havde ellers planer om at skifte karburatoren her til vinter, men nu kan jeg bruge pengene til noget andet på vetten

    Jeg kan se i en tidligere tråd, at der har været afholdt en mini-motordag, som jeg desværre har misset, er der nogle planer om at afholde en anden motordag senere eller?
    Jeg er sikker på at der kommer flere motordage, der er dog såvidt jeg ved ikke planlagt nogle endnu.

    Sad lige og læste en owners manual fra 1968, her står der:

    Olie skift intervaller.

    Skift motorolien hver 4 måned eller 10000 km afhængigt af hvad der kommer først.

    Hvis motorolien ikke skiftes hver 4 måned eller hver 10000 km vil det resultere i en alvorlig reduktion af motorens liv...


    Måske vi skulle inkludere mulighed for gør det selv olieskift til de næste motordage

  7. #7

Lignende Tråde

  1. Karburator filter mm.
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 03-10-2010, 20:37
  2. En stor dag
    Af 555corvette i forum Generelt Forum
    Svar: 33
    Sidste Indlæg: 23-08-2010, 15:52
  3. Karburator bundpakning
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 13-08-2010, 16:46
  4. Indstilling af karburator
    Af Johnny i forum Teknisk Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 12-06-2010, 20:28

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •