Resultater 1 til 14 af 14

Tråd: Seks trins automatgearkasse !

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Seks trins automatgearkasse !

    Det måtte jo komme, nu kan man få en sekstrins automatgearkasse med paddleshift som holder 850 heste, udvekslingerne er 2.97, 2.23, 1.57, 1.18, 1.00, 0.75 så ikke nok med at man får fantastisk acceleration men når man når 6 gear falder omdrejningerne med 25 procent, det er noget af en genistreg tci har begået


    Kit:


    http://www.compperformancegroupstore...Category_Code=

    link til tci:

    http://www.tciauto.com/Products/6x/

  2. #2
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det måtte jo komme, nu kan man få en sekstrins automatgearkasse med paddleshift som holder 850 heste, udvekslingerne er 2.97, 2.23, 1.57, 1.18, 1.00, 0.75 så ikke nok med at man får fantastisk acceleration men når man når 6 gear falder omdrejningerne med 25 procent, det er noget af en genistreg tci har begået


    Kit:


    http://www.compperformancegroupstore...Category_Code=

    link til tci:

    http://www.tciauto.com/Products/6x/
    Hej david
    Kan den monteres direkte på en C3 uden problemer, eller medfølger der en større ombygning-

    Kim

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej david
    Kan den monteres direkte på en C3 uden problemer, eller medfølger der en større ombygning-

    Kim
    Den passer på motoren og hvis den ikke er større end den alm. 4 trins automat også i kardantunnelen, så med det du har været igennem og på lift burde det ikke være et større problem

  4. #4
    Her er et link med diverse FAQ vedr den gearkasse : http://www.cpgnation.com/forum/tci-6...faqs-3000.html

  5. #5
    Allan
    Guest
    hmm..kan ikke lige ud fra linket`s mål se om der skulle være plads i kardantunnelen til den på en c3

  6. #6
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    hmm..kan ikke lige ud fra linket`s mål se om der skulle være plads i kardantunnelen til den på en c3
    Jeg har e-mailet til Tci og spurgt om den passer i en corvette C3, men har desværre ikke fået svar.

    Kim

  7. #7
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    hmm..kan ikke lige ud fra linket`s mål se om der skulle være plads i kardantunnelen til den på en c3
    Jeg har spurgt min kammerat svorger som bor i USA.

    Kim,

    I do know you'll have to cut out the tranny tunnel and make it larger to fit this transmission, cut a little "ear" off the tranny housing, modify the crossmember since the mounting points are further back, shorten the driveshaft ~4", and use a turbo 400 yoke. That package doesn't include a torque converter which they want almost another $1000 for so the total price for this transmission would be ~$7000. Have you considered a built 200-4R which is also an overdrive transmission, would only cost $2500-3000, and is almost a direct bolt-in? It would only have 4 gears but the overdrive gear ratio would actually be lower in this tranny. How much power and torque is your engine putting out? Do you plan on drag racing or road racing the car or mostly street driving?

    Brad

  8. #8
    Hej allesammen,,,,

    NU SKRIVER JEG MED STORT...... HVIS I ØNSKER PROBLEMER SÅ SKAL I KØBE TH700/R4 ELLER 200/4......... ja ja jeg ved godt at den måske kan laves til 400-600 hk men IKKE MERE....

    TRO IKKE HVAD DE SKRIVER DEN KAN IKKE HOLDE TIL EN BIG BLOCK:::::::: NEVER ::::::::: NEVER ;;;;;;;;;EVER; ( måske allans sløve ) men nej...........

    Og til dem der så gerne vil prøve, ring så lige til mig først jeg har en i kan låne hivs i skifter pladerne først, den holdt ca 10 min,,,,,,
    Sidst rettet af merc; 27-05-2010 kl 12:41.
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  9. #9
    Gør som Brian, køb en Ford :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af merc Vis Indlæg
    Hej allesammen,,,,

    NU SKRIVER JEG MED STORT...... HVIS I ØNSKER PROBLEMER SÅ SKAL I KØBE TH700/R4 ELLER 200/4......... ja ja jeg ved godt at den måske kan laves til 400-600 hk men IKKE MERE....

    TRO IKKE HVAD DE SKRIVER DEN KAN IKKE HOLDE TIL EN BIG BLOCK:::::::: NEVER ::::::::: NEVER ;;;;;;;;;EVER; ( måske allans sløve ) men nej...........

    Og til der så gerne vil prøve, ring så lige til mig først jeg har en i kan låne hivs i skifter pladerne først, den holdt ca 10 min,,,,,,
    Det er måske værd at bemærke at rådet kommer fra en som har skiftet gearkasse 14 gange, intet mindre

  11. #11
    Hej Brian

    Skal jeg løbe efter Chuck nu..... da min kasse holder i nu det er en 700 R 4 bygget hos Bowtie Overdrives forstærket til 500 hk 650 nm. der til skal lige siges der er ikke kørt helt vildt med den i nu....
    Michael Pedersen Syd Danmark
    1968 T Top

  12. #12
    Kære michael,,,

    Hvis du vil ha det, jeg gerne være behjælpelig med at teste din 700R4 og jeg sikker på at jeg skal bruge 2-10 min og den er død.....

    Så mød up på lørdag i holeby ( husk en trailer ) så du kan komme hjem,,,

    Brian
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  13. #13
    jeg vil gerne være en kylling lidt i nu..... det kunne være at man skulle ta motorcyklen med ???
    Michael Pedersen Syd Danmark
    1968 T Top

  14. #14

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •