Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Luft i bagbremserne

  1. #1

    Luft i bagbremserne

    Hej CCCD'ere

    Vi har et problem med 'Projektmobilen' (1969 / 427 CUI / med bremseforstærker), eller rettere med bremserne på den.

    Når man har luftet bremserne ud, virker de fint = god bremsekraft og tilpas hård bremsepedal.
    Men efter blot en uges tid og/eller mange opbremsninger, begynder bremsepedalen at blive 'blød', samt går længere og længere ned, ligesom bremse kontrollampen begynder at lyse!
    Efter fornyet udluftning af bagbremserne (begge udluftningsskruer på caliperne) er alt igen ok , men desværre kun i kort tid, så er der igen luft i bagbremserne.


    Er der andre der har samme problem og/eller en løsning på problemet?

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  2. #2
    Det lyder som et klassisk "lip seal" problem.
    De originale bremser bruger ikke O-ringe på stemplerne i bremsekalibrene. Søg evt. på Corvetteforum efter "lip seal".
    Der kan gøres mange krumspring så som at konvertere de eksisterende kalibre til O-ringe. Det kan dog kun lade sig gøre hvis der er eftermonteret rustfri stål foringer i dem.
    Jeg har dårlig erfaring med renovering, de holdt kun en sæson og blev så utætte igen.

    Jeg køber nye kalibre i stedet, de koster ikke meget:
    http://www.zip-corvette.com/ProductD...GR-SR&CTitle=&

    Jeg har også prøvet ombygning/renovering men det har kun holdt et stykke tid.
    Hvis du køber nye så hold dig fra de ombyggede. Der er kun få dollars at spare og de har det med også at fejle.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Enig med Karsten, det lyder til at dine lip seals trækker luft ind ved stemplerne.

    Hvis du ønsker at gå over til o-ringe, så kan et konverteringssæt købes. Peter og jeg havde lip seals og købte konverteringssæt til o-rings seals for ca 5 år siden. Det var nemt at skifte/lave.
    Et o-rings består af nye stempler, o-ringe, støvhætter og fjedere.

    Du kan naturligvis også købe et nyt lip seal sæt.
    Jeg går aldrig tilbage til lip seals.

    Hvis du ønsker at bruge de kaliber du har, så skal de være med rustfri foringer, ellers kan de ikke bruges.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  4. #4
    Citer Skrevet af Hr. Nielsen Vis Indlæg
    Hej CCCD'ere

    Vi har et problem med 'Projektmobilen' (1969 / 427 CUI / med bremseforstærker), eller rettere med bremserne på den.

    Når man har luftet bremserne ud, virker de fint = god bremsekraft og tilpas hård bremsepedal.
    Men efter blot en uges tid og/eller mange opbremsninger, begynder bremsepedalen at blive 'blød', samt går længere og længere ned, ligesom bremse kontrollampen begynder at lyse!
    Efter fornyet udluftning af bagbremserne (begge udluftningsskruer på caliperne) er alt igen ok , men desværre kun i kort tid, så er der igen luft i bagbremserne.


    Er der andre der har samme problem og/eller en løsning på problemet?
    Har du tjekket om skiverne er skæve?

    Jeg har renoveret to sæt bremser med lip seals og det fungerede fint (alle sammen med rustfri stål foringer).
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5

    Luft i caliber

    Tag lige et tjek på baghjulslejer, og derefter, kontroler om skiven holder måltolerancen i kast, husk på at skiven har været nittet fast, det er den nok ikke mere. Hvis skiven kaster/slår vil den udføre pumpearbejde, når det er en dobbeltcaliber løber det fra side til side, ved en enkelt caliber kommer det op i pedalen............. Den er sku da meget go´ ik.
    Tak for i lørdags, et godt stævne.
    vh Preben

  6. #6
    Mange tak for alle jeres tilbagemeldinger på vores bremseproblem, nu ved vi hvad vi skal arbejde videre mod!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  7. #7
    Mange tak for alle jeres tilbagemeldinger på vores bremseproblem, nu ved vi hvad vi skal arbejde videre mod!
    Køb du bare et par nye seals og tryk ind, det virker fint fint, hvis man ellers får renset stempler og kalibere godt af og får dem trykket helt i bund.
    Nye kalibere er step 2 fix, da prisen er x 20 ifht et rep kit.

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •