Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: Periodevis startproblemer

  1. #1
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Periodevis startproblemer

    Hej Alle

    Jeg har jo fået komplet nyt ledningsnet her i vinter, og det virkede perfekt men nu nogle gange vil den ikke slå starterelæet helt ind så den går i hak.
    Jeg tror den mangler spænding har købt en ny starter og nyt batteri uden resultat
    Jeg har prøvet en ledning direkte fra + til starter, så slår den til, og kører rundt. Jeg har prøvet at gå forbi både tændingslås og safetyswicth, uden resultat.
    Når jeg turner er der et spændingsfald fra 12,6 volt til 9,7 volt på ledningen fra tænding til starter.
    Er der nogen der har et godt bud på dette ?

  2. #2
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Hej Alle

    Jeg har jo fået komplet nyt ledningsnet her i vinter, og det virkede perfekt men nu nogle gange vil den ikke slå starterelæet helt ind så den går i hak.
    Jeg tror den mangler spænding har købt en ny starter og nyt batteri uden resultat
    Jeg har prøvet en ledning direkte fra + til starter, så slår den til, og kører rundt. Jeg har prøvet at gå forbi både tændingslås og safetyswicth, uden resultat.
    Når jeg turner er der et spændingsfald fra 12,6 volt til 9,7 volt på ledningen fra tænding til starter.
    Er der nogen der har et godt bud på dette ?
    Hej Jan
    Ledning direkte fra + til starter, mener du da fra batteri + til starteren eller mener du at du har bypasset relæet ved at kortslutte fra bat til motor terminalerne på starteren?
    Eller er det kun på relæ siden at du har bypasset? I så fald hvordan har du bypasset tændingsnøglen?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Hej Alle

    Jeg har jo fået komplet nyt ledningsnet her i vinter, og det virkede perfekt men nu nogle gange vil den ikke slå starterelæet helt ind så den går i hak.
    Jeg tror den mangler spænding har købt en ny starter og nyt batteri uden resultat
    Jeg har prøvet en ledning direkte fra + til starter, så slår den til, og kører rundt. Jeg har prøvet at gå forbi både tændingslås og safetyswicth, uden resultat.
    Når jeg turner er der et spændingsfald fra 12,6 volt til 9,7 volt på ledningen fra tænding til starter.
    Er der nogen der har et godt bud på dette ?
    Det kan også være dårlig stel, batteriet går til ramme bagtil og der skal helst sidde et eller flere stelkabler fra motor til ramme ved motorophængene tror jeg det er, har flere gange startet en genstridig motor ved at sætte et startkabel på minuspolen batteri og så direkte motoren

  4. #4
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII
    Hej Karsten

    Jeg har lavet en bypass med trykkontakt fra hornrelæ til starterrelæ der hvor tændingsledningen (lilla) sidder, og der kan den starte hver gang.
    Det må være tændingsbundstykke eller safety switch der er noget galt med

  5. #5
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det kan også være dårlig stel, batteriet går til ramme bagtil og der skal helst sidde et eller flere stelkabler fra motor til ramme ved motorophængene tror jeg det er, har flere gange startet en genstridig motor ved at sætte et startkabel på minuspolen batteri og så direkte motoren
    Hej David

    Det har jeg prøvet uden resultat, nu sidder motorstel direkte fra ramme til den ene bolt der holder starteren.
    Men jeg har da tænkt på at lave en motorstel mere på den anden side.

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Hej David

    Det har jeg prøvet uden resultat, nu sidder motorstel direkte fra ramme til den ene bolt der holder starteren.
    Men jeg har da tænkt på at lave en motorstel mere på den anden side.
    Okay lyder godt, husk også at checke stelkablet fra batteri til ramme incl polskoene

  7. #7
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Lightbulb Garageinfo

    Homemade + kabel.

    Det blev sgu fint med et stykke 12mm kobberrør, lidt loddetin og en stump kølerslange.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Kabel1.JPG
Vist:	36
Str:	782.8 KB
ID:	4299

    Jeg har monteret den gamle starter igen og nu virker den Har et nyt tændingsbundstykke på vej hjem.
    Men er ikke sikker på at det er det der er galt
    Men det må tiden vise med nogle ture.

  8. #8
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Homemade + kabel.

    Det blev sgu fint med et stykke 12mm kobberrør, lidt loddetin og en stump kølerslange.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Kabel1.JPG
Vist:	36
Str:	782.8 KB
ID:	4299

    Jeg har monteret den gamle starter igen og nu virker den Har et nyt tændingsbundstykke på vej hjem.
    Men er ikke sikker på at det er det der er galt
    Men det må tiden vise med nogle ture.
    Det ser godt ud Jan :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  9. #9
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Hej Karsten

    Jeg har lavet en bypass med trykkontakt fra hornrelæ til starterrelæ der hvor tændingsledningen (lilla) sidder, og der kan den starte hver gang.
    Det må være tændingsbundstykke eller safety switch der er noget galt med
    Ja, eller forsyningen til tændingskontakten.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  10. #10
    Allan
    Guest
    hvilken farve ledning er det der er turn ? Jeg målte på den lilla idag , men det var ikke den der gav udslag ( 1970 )

  11. #11
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Question

    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    hvilken farve ledning er det der er turn ? Jeg målte på den lilla idag , men det var ikke den der gav udslag ( 1970 )
    Hej Allan

    Det er den lilla http://cccd.dk/doku/Chevy Corvette 1970 Early.pdf Står den i P når du måler ? ellers er der ikke forbindelse. Den lilla går fra sikringsboks til tændingsbundstykke til safetyswitch og til starterelæ.

  12. #12

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •