Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Power Steering er røget i C3 fra '71

  1. #1
    Daniel
    Guest

    Question Power Steering er røget i C3 fra '71

    Hej alle

    Min power steering gik lige før jeg skulle til at køre Vetten i vinterhi for 6 md siden. Jeg syntes jeg hørte et højt klunk, da jeg, i en bakkemanøvre, opdagede powerstyringen ikke virkede. Men det er ikke sikkert at klunk-lyden er relateret til den manglende power steering.

    I aftes har jeg haft bilen oppe på lift. Der er nok servo-olie på pumpen. Bæltet trækker hjulet på pumpen rundt. Jeg har også kigget på power steering control valven, og prøvede at få beskyttelseskappen af justeringsskruen, uden det lykkedes. Og her slutter mine evner udi fejlsøgningen. What to do?

    Hvordan finder man ud af om det er Pumpen, control valven eller noget helt tredje?

    Hvis pumpen fungerer rigtigt, vil man så se at der er bevægelse (flow) i olien (når motoren kører), når man skruer låget af pumpen og kigger ned til olien?

    Mvh. Daniel

  2. #2
    Uden at have forstand på noget som helst, så synes jeg det kunne lyde som om selve akslen (drive shaft) i pumpen er knækket / defekt- og derfor ikke trækker selve skovlhjulet - eller hvad det hedder - med rundt: Tegningen herunder er bare den første og bedste tegning af en pumpe jeg kunne finde.

    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  3. #3
    Hej Daniel

    Servopumpen er ikke svær at skille ad, men jeg vil prøve at tage remmen af og se om du kan dreje akslen med hånden, den skal helst ikke gøre modstand ( gå i hak ) og hvis du skiller pumpen ad skal du lige passe på når du får den store låsering af, da der er en stor fjeder indeni ( hold igen så det ikke springer ud, det gjorde det for mig, pumpen er ret simpel.
    Prøv lige dette, og er akslen knækket, mener jeg at have noget liggende i reservedele.

    kim
    Sidst rettet af 555corvette; 02-05-2013 kl 19:54.

  4. #4
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej Claes


    Prøv lige dette, og er akslen knækket, mener jeg at have noget liggende i reservedele.

    kim
    Jeg har også en komlet pumpe liggende her i Rønde.
    Godt nok fra en Big Block, men den er vel det samme på SB og BB.

    /Ole

  5. #5
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Jeg har også en komlet pumpe liggende her i Rønde.
    Godt nok fra en Big Block, men den er vel det samme på SB og BB.

    /Ole
    Den vil jeg gerne købe, hvis du vil sælge...
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  6. #6
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Den vil jeg gerne købe, hvis du vil sælge...
    John, du kan kigge forbi godset, hvis vi ikke mødes på anden måde. Den er utestet, men den skulle virke.

    /ole

  7. #7
    Allan
    Guest
    Det er kun selve monterings beslaget der er forskelligt smallblock / bigblock

  8. #8
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    John, du kan kigge forbi godset, hvis vi ikke mødes på anden måde. Den er utestet, men den skulle virke.

    /ole
    Herligt, tak.....
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  9. #9
    Daniel
    Guest
    Tak, for rådene.

    Jeg vil prøve at kigge noget mere på pumpen.

    Jeg skal til US om nogle uger, så hvis det er pumpen, så kan jeg tage en ny med hjem i kufferten.

    Mvh. Daniel

  10. #10
    Daniel
    Guest
    Jeg har afmonteret pumpen, og akslen (drive shaft) falder helt af sig selv ud af pumpen. Det mener jeg ikke er meningen.

    Klik Billede for en større version

Navn:	servopumpe1.jpg
Vist:	10
Str:	9.9 KB
ID:	4247

    Så det kan godt virke som om at den der hedder "retaining ring" på Claes' diagram er faldet af.
    Men jeg må lige skille pumpen i stykker, så jeg kan se om jeg bare kan nøjes med at skaffe en retaining ring (hvor end man kan få sådan en).

    Mvh. Daniel

Lignende Tråde

  1. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 11-03-2013, 06:07
  2. Hot Rod Power Tour Stops at Mid America Motorworks
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 07-06-2012, 20:32
  3. Smallblock power
    Af Shark i forum Generelt Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 29-10-2010, 17:12

Tags for denne tråd

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •