Resultater 1 til 6 af 6

Tråd: Problemer med hvinen fra koblingen..

  1. #1
    keddex1982
    Guest

    Problemer med hvinen fra koblingen..

    Hej alle kyndige motorfreaks

    Da jeg trillede en tur i vetten i forgårs begyndte den indimellem at hyle/hvine lidt under kørsel... Hvis jeg rører lidt ved koblingspedalen forsvinder lyden, men den kan så vende tilbage kort efter. hvis jeg blot trykker koblingen en halv centimeter ned forsvinder lyden og den kommer ikke igen før jeg fjerner foden fra pedalen.

    Hvad kan det skyldes? først tænkte jeg på om der er noget der kan gå på når koblingen er helt tilkoblet (der er nemlig 2-3cm frigang inden der er modstand i pedalen) Men det er vel ikke sandsynligt..?

    Jeg hælder selv til at det er udrykkerlejet ved koblingen, men hvad tænker i?

  2. #2
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Hej alle kyndige motorfreaks

    Da jeg trillede en tur i vetten i forgårs begyndte den indimellem at hyle/hvine lidt under kørsel... Hvis jeg rører lidt ved koblingspedalen forsvinder lyden, men den kan så vende tilbage kort efter. hvis jeg blot trykker koblingen en halv centimeter ned forsvinder lyden og den kommer ikke igen før jeg fjerner foden fra pedalen.

    Hvad kan det skyldes? først tænkte jeg på om der er noget der kan gå på når koblingen er helt tilkoblet (der er nemlig 2-3cm frigang inden der er modstand i pedalen) Men det er vel ikke sandsynligt..?

    Jeg hælder selv til at det er udrykkerlejet ved koblingen, men hvad tænker i?
    Den største sansynlighed er udrykkerlejet.

    Niels

  3. #3
    keddex1982
    Guest
    Ja, det tænker jeg også... men plejer det ikke at være når koblingen er trådt ned at mislyden kommer når udrykkerlejet er defekt? Her er der ingen problemer eller mislyde når jeg bruger koblingen, men kun når jeg slipper koblingen helt..

  4. #4
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Ja, det tænker jeg også... men plejer det ikke at være når koblingen er trådt ned at mislyden kommer når udrykkerlejet er defekt? Her er der ingen problemer eller mislyde når jeg bruger koblingen, men kun når jeg slipper koblingen helt..
    Kobler den ordentligt ud? Min første vette kørte konstant på udrykkerlejet (også når koblingen var sluppet) pga en manglende fjeder... Det kunne ses med "gummi manchetten" fjernet og med motoren i tomgang kunne jeg kigge ind og se udrykkerlejet snurre lystigt selvom koblingen ikke var aktiveret.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Ja, det tænker jeg også... men plejer det ikke at være når koblingen er trådt ned at mislyden kommer når udrykkerlejet er defekt? Her er der ingen problemer eller mislyde når jeg bruger koblingen, men kun når jeg slipper koblingen helt..
    hvis rullerne i lejet er ved at være færdige, ligesom et hjulleje, så vil de låse lejet når der ikke er belastning på, når du træder koblingen ned kører de rundt som de skal, husk at få et kvalitetsudrykkerleje og hvis det ikke er en standardkobling fra GM (aftermarket trykfødder er gerne lavere) et langt udrykkerleje så koblingspedalen ikke rammer brandvæggen (som man tit ser på c3 corvetter).


  6. #6

Lignende Tråde

  1. Re. Problemer med powersteering
    Af John hansen i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 10-07-2010, 23:33
  2. Start problemer
    Af 555corvette i forum Generelt Forum
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 10-07-2010, 22:14

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •