Resultater 1 til 3 af 3

Tråd: Split eller skade på gearkasse?

  1. #1

    Split eller skade på gearkasse?

    Efter en super skøn tur til Long Island her i weekenden blev min paranoia for meget og Madam Blå kom på liften til et olieskift og en nærmere kontrol.
    Det hele ser fint ud…og dog…der er en smule oliespild fra gearkassen og der ser ud til at stamme fra noget der ligner en aksel split, men hullet ser mere ud som et brud end et tiltænkt hul.
    Nogen der kan sige om der er normalt eller helt galt?

    Jeg har iøvrigt et par gange oplevet at det går i 2 gear?? Eller på anden måde i baglås, Problemet løste jeg sidste gang ved at sætte den i bakkear og så tilbage til 1.

    Klik Billede for en større version

Navn:	2013-04-23 14.17.55.jpg
Vist:	31
Str:	2.43 MB
ID:	4221

  2. #2
    Hej Ole

    Splitten er original og skal være der. Den holder skiftearmen (det er bakgear vælgeren) på plads. Uden den ville akslen, der går ind i gearkassen, kunne skubbes ind i gearkassen når man afmonterer skiftearmen.
    Det ser en smule hærget ud rundt om splitten, og der er slået et stykke af men hvis der ikke kommer olie ud ved selve splitten skal du ikke bekymre dig om det. Det er helt normalt at der er sprækker rundt om split hullet. Støbningen på disse gearkasser er af meget dårlig kvalitet!

    Olien kommer sandsynligvis fra pakdåsen til gearvælger-akslen. Desværre skal gearkassen ud for at kunne skifte pakdåsen.

    Det andet problem løses ved at justere gearvælgeren

    /Katsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Hej Ole

    Splitten er original og skal være der. Den holder skiftearmen (det er bakgear vælgeren) på plads. Uden den ville akslen, der går ind i gearkassen, kunne skubbes ind i gearkassen når man afmonterer skiftearmen.
    Det ser en smule hærget ud rundt om splitten, og der er slået et stykke af men hvis der ikke kommer olie ud ved selve splitten skal du ikke bekymre dig om det. Det er helt normalt at der er sprækker rundt om split hullet. Støbningen på disse gearkasser er af meget dårlig kvalitet!

    Olien kommer sandsynligvis fra pakdåsen til gearvælger-akslen. Desværre skal gearkassen ud for at kunne skifte pakdåsen.

    Det andet problem løses ved at justere gearvælgeren

    /Katsten
    Tak, så er jeg mere rolig. Hullet lignede bare et der var kommet efter en for lang split var hamret i fra modsatte side.
    Pakdåse må vent til vinterprojekterne. I år skal der kun cruises rundt.

    /Ole

Lignende Tråde

  1. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 21-11-2012, 14:46
  2. Gearkasse manuel c6
    Af kurt i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 01-09-2012, 09:03
  3. Er der en der har et stykke gearkasse aksel eller lign...
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 03-04-2011, 10:19
  4. Billig eller ?
    Af david i forum Corvetter til salg
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 29-03-2011, 17:55
  5. Hvilken olie på min 4 speed gearkasse
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 27-07-2010, 00:06

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •