Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: Km/mils

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Km/mils

    Hvad har jeres corvetter kørt i km ? Nogen af jeres corvetter er jo ved at have nogen år på bagen som man siger

  2. #2
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Hvad har jeres corvetter kørt i km ? Nogen af jeres corvetter er jo ved at have nogen år på bagen som man siger
    227000 km på C4'eren og 102690 km på 68'eren (tælleren har nok været rundt mere end en gang )
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    227000 km på C4'eren og 102690 km på 68'eren (tælleren har nok været rundt mere end en gang )
    Hvordan køre en c4 i forhold til en c3 ??

  4. #4
    Min 72'er rundede 100K miles eller måske 200K miles sidste år, tror på at det "kun" er 100K men har ingen garanti for det, kun en mave fornemmelse.
    Ældste kendte oplysning fra over there er fra 2000 hvor tæller stod på 95K miles.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  5. #5
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Hvordan køre en c4 i forhold til en c3 ??
    I forhold til deres tid synes jeg begge kører fortrinligt ;)

    C4'eren styrer ganske godt men er ret hård i undervognen og den er ikke undermotoriseret i forhold til en standard base C3 selvom den på papiret kun har 240 hk mod 68'erens 300 hk. Forskellen ligger nok i at målestandarden ikke er ens.

    Jeg synes de to modeller er svære at sammenligne. C4'eren er så udpræget 80'er med 'atari' LCD instrumentering, plastik overalt og kileform hvorimod C3'eren har de fede former og bærer lidt mere præg af at være fra 60'erne (på den fede måde)

    Til de priser man kan finde en C4 til idag, synes jeg man får meget køremaskine for pengene.

    Begge modeller kører godt, men de 20 års forskel i teknik mærkes og sådan skulle det jo også helst være :-)

    Jeg mener Claes engang linkede til en ganske fin artikel om emnet på motorretro
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  6. #6
    Ifølge salgsannoncerne i US og "eksperterne" på Corvetteforum.com er der kun ganske få af disse 40+ år gamle biler der har kørt mere end 100.000 miles
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  7. #7
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    I forhold til deres tid synes jeg begge kører fortrinligt ;)

    C4'eren styrer ganske godt men er ret hård i undervognen og den er ikke undermotoriseret i forhold til en standard base C3 selvom den på papiret kun har 240 hk mod 68'erens 300 hk. Forskellen ligger nok i at målestandarden ikke er ens.

    Jeg synes de to modeller er svære at sammenligne. C4'eren er så udpræget 80'er med 'atari' LCD instrumentering, plastik overalt og kileform hvorimod C3'eren har de fede former og bærer lidt mere præg af at være fra 60'erne (på den fede måde)

    Til de priser man kan finde en C4 til idag, synes jeg man får meget køremaskine for pengene.

    Begge modeller kører godt, men de 20 års forskel i teknik mærkes og sådan skulle det jo også helst være :-)

    Jeg mener Claes engang linkede til en ganske fin artikel om emnet på motorretro
    Tak for svar :-) jeg undre mig over at de ikke har kørt mere men det er nok fordi de fleste kun har kørt om sommeren .

  8. #8
    Macfly
    Guest
    Min egen corvette har kørt ca 64000 miles og har kun kørt ca 2000 miles de sidste 6 år

  9. #9
    Da C3erne var nye / nyere var det vel brugsbiler ligesom alle andre som folk pendlede i. USA er stort, så mon ikke de fleste har rundet. Gamle Granada' er har sjældent kørt mere end 100.000. De runder også allerede ved 99.999 km. :-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Jeg mener Claes engang linkede til en ganske fin artikel om emnet på motorretro
    Dette site har ændret navn til ViaRetro.dk, men har stadig lige så spændende indhold som før og absolut er besøg værd

    Happy reading :0)

  11. #11
    Siden hedder ganske rigtigt ViaRETRO - men internetsiden hedder www.ViaRETRO.com

    Det er i øvrigt dem, som kommer med til vores træf 1. Juni. ;-)


    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  12. #12

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •