Resultater 1 til 16 af 16

Tråd: Fjedre

  1. #1

    Fjedre

    Hej
    Har et problem med højden på fronten.
    Fra overkant dæk til skærmkant er der ca. 15cm
    Det er en c3 fra 76, fejderne er ca. 16mm i dia.
    Vedhæfter lige billede..
    Hvis nogen skulle ligge inde med et par fjedre jeg kunne låne, bare for sammenligning, evt. køb, høre jeg gerne nærmere.
    Klik Billede for en større version

Navn:	20130410_204018.jpg
Vist:	37
Str:	1.83 MB
ID:	4149
    Hilsen
    Henrik E
    Husk
    1st Long Island Spring Meet

  2. #2
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Hej
    Har et problem med højden på fronten.
    Fra overkant dæk til skærmkant er der ca. 15cm
    Det er en c3 fra 76, fejderne er ca. 16mm i dia.
    Vedhæfter lige billede..
    Hvis nogen skulle ligge inde med et par fjedre jeg kunne låne, bare for sammenligning, evt. køb, høre jeg gerne nærmere.
    Klik Billede for en større version

Navn:	20130410_204018.jpg
Vist:	37
Str:	1.83 MB
ID:	4149
    Hilsen
    Henrik E
    Husk
    1st Long Island Spring Meet
    jeg mener jeg har et sæt fjedre liggende fra en 68'er.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    jeg mener jeg har et sæt fjedre liggende fra en 68'er.
    Syntes at have set en del Vetter med samme problem, typisk lige efter en rammeløftning hvor bilen lige skal have tid til at sætte sig... Nu har jeg ikke selv udført en rammeløftning, men der er garanteret nogen i CCCD som kan komme med input fra egen erfaring.

  4. #4
    Hej

    Jeg ville prøve at køre med den i denne sæson og se om ikke den sætter sig lidt. Kunne jeg godt forestille mig, at den gør.

    Min er jo også ret høj i næsen - det hører jeg meget for ;-). Jeg tror faktisk ikke det er så unormalt, som man gør det til: Ser du de originale pressefotos af Corvetter fra 1974-1976 så har de altså højere næser end man ser de fleste Corvetter har idag. Det syner naturligvis endnu værre på min fordi den sikkert samtidigt har sat sig lidt i bagenden pga. gammel bagfjeder. Desuden havde de nok højere dækprofil fra fabrikken - sikkert 70-profil - det fyldte også mere ud i skærmkassen.

    Jeg tror simpelthen de fleste har fået lavere fjedre i næsen fordi folk synes det er pænere når de er lave foran.

    Men - prøv at kør denne sæson og se hvor "slemt" det står til.

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Macfly
    Guest
    Med min corvette er det omvendt den hænger med fronten helt i kælderen sikkert pga den tunge motor der er lagt i .

  6. #6
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Cool Sænkningssæt til corvette

    Klik Billede for en større version

Navn:	Big Big Block.jpg
Vist:	36
Str:	168.0 KB
ID:	4154

  7. #7
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej

    Jeg ville prøve at køre med den i denne sæson og se om ikke den sætter sig lidt. Kunne jeg godt forestille mig, at den gør.

    Min er jo også ret høj i næsen - det hører jeg meget for ;-). Jeg tror faktisk ikke det er så unormalt, som man gør det til: Ser du de originale pressefotos af Corvetter fra 1974-1976 så har de altså højere næser end man ser de fleste Corvetter har idag. Det syner naturligvis endnu værre på min fordi den sikkert samtidigt har sat sig lidt i bagenden pga. gammel bagfjeder. Desuden havde de nok højere dækprofil fra fabrikken - sikkert 70-profil - det fyldte også mere ud i skærmkassen.

    Jeg tror simpelthen de fleste har fået lavere fjedre i næsen fordi folk synes det er pænere når de er lave foran.

    Men - prøv at kør denne sæson og se hvor "slemt" det står til.

    Claes
    Claes. Hvis man sidder behageligt tilbagelænet i din bil, kikker man op i stjernehimlen, og ikke på vejen. :-)))
    På din avatar ligner du nærmest en pilot uden hjelm som venter på at blive skudt af fra et hangarskib. Sorry kunne ikke lade være:-))))))

    Niels
    Sidst rettet af nillerdrengen; 12-04-2013 kl 11:52.
    In the garage.
    1 Stk.1997 C5 Hatchback 1 stk Kia Rio 1 stk. Kia Picanto, and a snowbobby 55 snowmachine.
    Kunst er det man ikke kan. Hvis man kunne var det jo ingen kunst. Storm P.
    Det er ikke alt der tæller, der tælles, og det er ikke alt der tælles, der tæller. Albert Einstein.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

  8. #8
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Klik Billede for en større version

Navn:	Big Big Block.jpg
Vist:	36
Str:	168.0 KB
ID:	4154
    Det er en syg motor

  9. #9
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Klik Billede for en større version

Navn:	Big Big Block.jpg
Vist:	36
Str:	168.0 KB
ID:	4154
    Er det Kim (555) der har sat hardtop på sin cap og malet den sort
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  10. #10
    Citer Skrevet af smeden Vis Indlæg
    Er det Kim (555) der har sat hardtop på sin cap og malet den sort
    Øv Jesper hvordan kunne du genkende min bil

  11. #11
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Klik Billede for en større version

Navn:	Big Big Block.jpg
Vist:	36
Str:	168.0 KB
ID:	4154
    Han må da få frygleligt ondt i nakken af at sidde med hovedet ud af sideruden hele tiden
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  12. #12
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    Claes. Hvis man sidder behageligt tilbagelænet i din bil, kikker man op i stjernehimlen, og ikke på vejen. :-)))
    På din avatar ligner du nærmest en pilot uden hjelm som venter på at blive skudt af fra et hangarskib. Sorry kunne ikke lade være:-))))))
    Jeg tror det er for at få den til at se ud som om at den accellererer helt vildt
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  13. #13
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    Claes. Hvis man sidder behageligt tilbagelænet i din bil, kikker man op i stjernehimlen, og ikke på vejen. :-)))
    På din avatar ligner du nærmest en pilot uden hjelm som venter på at blive skudt af fra et hangarskib. Sorry kunne ikke lade være:-))))))

    Niels
    Jeg har nu altid bedst kunne lide at se mod stjernerne....
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  14. #14
    hej Jan
    Syntes det sænkningssæt ser en smule kosbart ud... må heller rode videre med fjederne
    Claes vores biler har den samme stilling som når de får fuld gas...
    god weekend
    Henrik E

  15. #15
    Jamen, de holder jo altid stille....
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  16. #16

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •