Resultater 1 til 4 af 4

Tråd: Motorhjelm

  1. #1

    Motorhjelm

    Hej Folkens

    Her er endeligt et seriøst indlæg bland alle de ynkelige indlæg om Porcher og MGB'er

    Min ellers så hård prøvede Corvette er meldt klar efter flere års sygdom.
    Et af problemerne har været pladsmangel under låget på Madam Blå.
    Der var på et tidspunkt købt en brugt motor ind, som, viste sig slet ikke at kunne være der.

    Nu er den bygget op med et Edebbrock kit, men med min gamle Edelbrock RPM Performer indsug, hvor tidligere jer har fået fræst noget af, så det hele lige kan være der.
    Oprindeligt fulgte der et airgab indsug med kittet.

    Nu har jeg engang læst en artikel, hvor det tydeligt fremgik, at højden på indsuget bestemt ikke er lige meget. De fik ret meget ud af en simpel spacer.

    Findes der en motorhjelm der ligger et sted imellem en almindelig 454 bigblock og en L88? Jeg synnes måske en L88 er lige i overkanten, men måske det bare er et spørgsmål om tilvænding.

    Bilen er fra 72

    /Ole

  2. #2
    Hej Ole,

    jeg har sat et Edelbrock 2701 indsug i min bil. Jeg købte denne fordi den passede til en Corvette (skriver Edelbrock på deres hjemmeside)
    Men efter jeg har monteret min 2701, og har brugt noget at min søn modelervoks, fandt jeg faktisk ud af, at jeg kunne kunne have købt et airgap indsug.

    De mål som Edelbrock skriver, på de indsug jeg kiggede på, passer ikke med hvad de skriver indsugningsmanifolden passer til.

    http://www.cccd.dk/forums/showthread...sugning-til-SB

    /John
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Hej. Jeg kan se at det kan blive et problem for mig også, så det er nok den rigtige beslutning jeg har taget i går. Se eventuelt tråden : Udskiftning af indsugningsmanifold og karburator Hilsen Dan

  4. #4
    Hej. Jeg kan se at det kan blive et problem for mig også, så det er nok den rigtige beslutning jeg har taget i går. Se eventuelt tråden : Udskiftning af indsugningsmanifold og karburator Hilsen Dan
    Dan

    Jeg har en let forhøjet twin-turbo kølerklap liggende
    http://www.ecklerscorvette.com/corve...1977-1981.html

    Niels
    In the garage.
    1 Stk.1997 C5 Hatchback 1 stk Kia Rio 1 stk. Kia Picanto, and a snowbobby 55 snowmachine.
    Kunst er det man ikke kan. Hvis man kunne var det jo ingen kunst. Storm P.
    Det er ikke alt der tæller, der tælles, og det er ikke alt der tælles, der tæller. Albert Einstein.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •