Resultater 1 til 14 af 14

Tråd: Udskiftning af indsugningsmanifold og karburator

  1. #1

    Udskiftning af indsugningsmanifold og karburator

    Hej. Så er der nyt fra garagen her på Amager. Gammel indsug og karburator en nu afmonteret og det ser da også temmelig slidt ud. Det er det også, slidt altså. Klik Billede for en større version

Navn:	Karburator og manifolds 005.JPG
Vist:	36
Str:	4.35 MB
ID:	4086 Nu er nyt indsugningsmanifold prøvesamlet, inden det skal monteres. Klik Billede for en større version

Navn:	Karburator og manifolds 002.JPG
Vist:	43
Str:	4.10 MB
ID:	4087 Så er det jo lige, at sådan et aluminiumsindsug skal spændes skal spændes med et vist moment og hvor meget er det så lige ? Moment er ikke oplyst i dokumentationen der er vedlagt manifolden. MVH Dan

  2. #2
    Citer Skrevet af Dan Vis Indlæg
    Hej. Så er der nyt fra garagen her på Amager. Gammel indsug og karburator en nu afmonteret og det ser da også temmelig slidt ud. Det er det også, slidt altså. Klik Billede for en større version

Navn:	Karburator og manifolds 005.JPG
Vist:	36
Str:	4.35 MB
ID:	4086 Nu er nyt indsugningsmanifold prøvesamlet, inden det skal monteres. Klik Billede for en større version

Navn:	Karburator og manifolds 002.JPG
Vist:	43
Str:	4.10 MB
ID:	4087 Så er det jo lige, at sådan et aluminiumsindsug skal spændes skal spændes med et vist moment og hvor meget er det så lige ? Moment er ikke oplyst i dokumentationen der er vedlagt manifolden. MVH Dan
    Hej Dan

    Prøv dette link

    http://www.meckasjalv.se/html/ch_bigblock.html

    Kim

  3. #3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Tak Kim. Den ser jeg lidt nærmere på. Fortsat god påske til alle Hilsen Dan

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Dan Vis Indlæg
    Hej. Så er der nyt fra garagen her på Amager. Gammel indsug og karburator en nu afmonteret og det ser da også temmelig slidt ud. Det er det også, slidt altså. Klik Billede for en større version

Navn:	Karburator og manifolds 005.JPG
Vist:	36
Str:	4.35 MB
ID:	4086 Nu er nyt indsugningsmanifold prøvesamlet, inden det skal monteres. Klik Billede for en større version

Navn:	Karburator og manifolds 002.JPG
Vist:	43
Str:	4.10 MB
ID:	4087 Så er det jo lige, at sådan et aluminiumsindsug skal spændes skal spændes med et vist moment og hvor meget er det så lige ? Moment er ikke oplyst i dokumentationen der er vedlagt manifolden. MVH Dan
    De skal have 30 ft/torque hvis det er smallblock og de skal spændes i en bestemt sekvens fra midten og udaf (som vist i videoen) og meget gerne først 10 hele vejen rundt, så 20 hele vejen rundt og så 30 hele vejen rundt og så endelig en kontroltur med 30 igen :-)

    Her er en videon, det kan god drille lidt hvis man ikke har et knækled til momentnøglen de midterste kan være lidt sværere at komme til:


  5. #5
    Tak David. Nu tror jeg at jeg er klædt på til at monterer i morgen søndag. Med hensyn til udfordringen med at komme til, så har jeg investeret i en 1/4 tomme momentnøgle, så det skal nok gå. NB.: Hvordan får man linjeskift når man laver indlæg her? Det duer ikke med Enter ellert Tab Påskehilsen Dan

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Dan Vis Indlæg
    Tak David. Nu tror jeg at jeg er klædt på til at monterer i morgen søndag. Med hensyn til udfordringen med at komme til, så har jeg investeret i en 1/4 tomme momentnøgle, så det skal nok gå. NB.: Hvordan får man linjeskift når man laver indlæg her? Det duer ikke med Enter ellert Tab Påskehilsen Dan

    Hej Dan, hvilken browser bruger du?, I chrome virker det fint med alm enter, kan downloades her: http://www.google.com/intl/da/chrome/browser/

    1/4 tomme momentnøgle er guld, specielt når man skal spænde bundkar efter, en alm. 1/2 tomme momentnøgle kan ikke gå så langt ned i moment og så kommer man til at overspænde. Mht. til manifolden skal man også holde lidt øje med at den centrerer når man lægger den ned mod blok og topstykker, hvis man lægger den skævt kan pakningerne skride lidt, håber det lykkes

    Klik Billede for en større version

Navn:	chevyintake1.png
Vist:	83
Str:	19.5 KB
ID:	4089

  7. #7

    Wink

    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Hej Dan, hvilken browser bruger du?, I chrome virker det fint med alm enter, kan downloades her: http://www.google.com/intl/da/chrome/browser/

    1/4 tomme momentnøgle er guld, specielt når man skal spænde bundkar efter, en alm. 1/2 tomme momentnøgle kan ikke gå så langt ned i moment og så kommer man til at overspænde. Mht. til manifolden skal man også holde lidt øje med at den centrerer når man lægger den ned mod blok og topstykker, hvis man lægger den skævt kan pakningerne skride lidt, håber det lykkes

    Klik Billede for en større version

Navn:	chevyintake1.png
Vist:	83
Str:	19.5 KB
ID:	4089
    Jamen så prøver jeg lige med Chrome

    Og det lykkedes jo fint,

    så det kommer også til at lykkes med monteringen af manifold er jeg sikker på.

    I eftermiddag skal jeg have fundet ud af, hvorfor min omdrejningstæller ikke virker. Jeg har ikke kunne finde studsen til, at monterer kablet og skal derfor se om det ikke er en elektrisk omdrejningstæller der er eftermonteret. Der må i det tilfælde jo være nogle farvede ledninger, der kommer ud af omdrejningstælleren og dem vil jeg søge. Føresædet er afmonteret, teleskop kameraet er gjort klart og den bærbare har fåert installeret den nødvendige software. Vi tager lige et linjeskift til

    Det går jo fint med linjeskiftene.

    MVH Dan

  8. #8

    Smile

    Citer Skrevet af Dan Vis Indlæg
    Jamen så prøver jeg lige med Chrome

    Og det lykkedes jo fint,

    så det kommer også til at lykkes med monteringen af manifold er jeg sikker på.

    I eftermiddag skal jeg have fundet ud af, hvorfor min omdrejningstæller ikke virker. Jeg har ikke kunne finde studsen til, at monterer kablet og skal derfor se om det ikke er en elektrisk omdrejningstæller der er eftermonteret. Der må i det tilfælde jo være nogle farvede ledninger, der kommer ud af omdrejningstælleren og dem vil jeg søge. Føresædet er afmonteret, teleskop kameraet er gjort klart og den bærbare har fået installeret den nødvendige software. Vi tager lige et linjeskift til

    Det går jo fint med linjeskiftene.

    MVH Dan
    Hej
    Eftermiddagens studie af bagsiden på omdrejningtælleren har givet resultat. Den er elektronisk og altså uden studs. (Så tro da pokker, at jeg ikke kunne finde den).

    Vi kom dog ikke så langt, at vi kunne se, hvilke farve ledningerne har, så endnu lidt studie tilbagestår. Jeg håber ikke, at jeg skal have hele instrumentbordet skilt ad, men det kan jo blive løsningen.

    Gu ved, om det har interesse for jer hvad der sker i min lille garage ?

    Og nu godnat herfra.

    Hilsen Dan

  9. #9
    Jeg følger spændt med! Sjovt med omdrejningstælleren. Troede først den blev elektrisk i 75. Men den er måske skiftet ud. Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Citer Skrevet af Dan Vis Indlæg
    Hej
    Eftermiddagens studie af bagsiden på omdrejningtælleren har givet resultat. Den er elektronisk og altså uden studs. (Så tro da pokker, at jeg ikke kunne finde den).

    Vi kom dog ikke så langt, at vi kunne se, hvilke farve ledningerne har, så endnu lidt studie tilbagestår. Jeg håber ikke, at jeg skal have hele instrumentbordet skilt ad, men det kan jo blive løsningen.

    Gu ved, om det har interesse for jer hvad der sker i min lille garage ?

    Og nu godnat herfra.

    Hilsen Dan
    Hej Dan

    Alt har interesse om så det er stort eller småt, der er altid en eller anden som nyder godt af disse indslag,, og selv tør at gå igang med at skrue. jeg følger spændt med.

  11. #11
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Lightbulb Omdrejningstæller.

    Hej
    Det er korrekt Claes at den blev elektronisk i 75 og blev ændret i 78 her er begge.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Omdrejningstæller 75-77.jpg
Vist:	21
Str:	78.2 KB
ID:	4090Klik Billede for en større version

Navn:	Omdrejningstæller 78-82.jpg
Vist:	17
Str:	63.3 KB
ID:	4091

  12. #12
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Hej
    Det er korrekt Claes at den blev elektronisk i 75 og blev ændret i 78 her er begge.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Omdrejningstæller 75-77.jpg
Vist:	21
Str:	78.2 KB
ID:	4090Klik Billede for en større version

Navn:	Omdrejningstæller 78-82.jpg
Vist:	17
Str:	63.3 KB
ID:	4091
    God formiddag.

    Så er kaffen, der skal med i garagen sat over. Det bliver godtnok en time senere en beregnet, havemøblerne skulle jo lige sættes frem i nat Ja right-- sommertid Fint, at det har interesse at følge tråden mens vi venter på lidt bedre temperaturer.

    Og så lige tak til Jan, for de vedhæftede billeder. Jeg var såment lige ved at ringe til dig igår, men undlod da klokken var midnat. Jeg kunne jo se andetsted, at du havde rodet med samme udfordring omkring omdrejningstæller.

    Og her kommer så lige det første spørgsmål i dag:
    Det Tach Filter der er på ledningen til Tacho (billed 1), er det andet end en samlemuffe ? Sådan en, er der nemlig ikke på min.

    Jeg regner med, at lægge et par billeder af en monteret indsugningsmanifold, på i aften og måske nyt om farverne på ledningerne, der er monteret på omdrejningstælleren.

    Og så lige, en rigtig god dag til jer.

    Min bliver en dag
    Dan

  13. #13
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Question

    Hej Dan

    Klik Billede for en større version

Navn:	Tachometer Filter 1975.PNG
Vist:	15
Str:	114.7 KB
ID:	4092
    Jeg har faktisk ikke sådan en monteret og ved ikke hvor stor betydning den har
    Det håber jeg at der er en der kan svare på
    Her skrues også jeg mangler kun baglygter så er der nyt ledningsnet komplet

    God arbejdslyst.

  14. #14

Lignende Tråde

  1. Hvilken karburator
    Af Shark i forum Teknisk Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 13-04-2012, 18:39
  2. Karburator der driller
    Af frank i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 19-06-2011, 13:16
  3. Karburator bøvl
    Af Martedal Flymo i forum Teknisk Forum
    Svar: 11
    Sidste Indlæg: 16-06-2011, 22:18
  4. Karburator filter mm.
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 03-10-2010, 20:37
  5. Indstilling af karburator
    Af Johnny i forum Teknisk Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 12-06-2010, 20:28

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •