Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Honing

  1. #1

    Honing

    Hvad er en honing?
    Er en honing hvor man tager stempler ud, og lave en honing på cylinderne, hvorefter man kommer de samme stempler i igen, evt med nye stempel ringe i samme størrelse?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  2. #2

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hvad er en honing?
    Er en honing hvor man tager stempler ud, og lave en honing på cylinderne, hvorefter man kommer de samme stempler i igen, evt med nye stempel ringe i samme størrelse?
    Lige præcis, hvis man f.eks sætter lav-friktionsringe i skal cylindervæggen lige "røres"/hones så der er frisk matriale at køre til på, hvis man kun skifter ringe uden at hone får man et kæmpe olieforbrug

  4. #4
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Lige præcis, hvis man f.eks sætter lav-friktionsringe i skal cylindervæggen lige "røres"/hones så der er frisk matriale at køre til på, hvis man kun skifter ringe uden at hone får man et kæmpe olieforbrug
    Fint, jeg har en rigtigt fin sb som er super flot, det ville være synd at bore den op.
    Jeg køber et honings værktøj, og honer den.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #5
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg

    Herligt, tak for det Kim
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  6. #6
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Fint, jeg har en rigtigt fin sb som er super flot, det ville være synd at bore den op.
    Jeg køber et honings værktøj, og honer den.

    Hej John.

    Jeg har en honer med helt nye smergelsten , som du gerne må låne. Klik Billede for en større version

Navn:	cylinder_hone.jpg
Vist:	66
Str:	2.5 KB
ID:	4079

    Hilsen jesper
    Sidst rettet af smeden; 25-03-2013 kl 23:08. Grund: ind sætning af billed
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  7. #7
    Allan
    Guest
    for en del år siden ,blev der holdt den første motordag hos Roskilde Cylinderservice ,der blev der bla. vist honing John ;-) . Jeg ved at Malmø motorrenovering ,bruger en hone-maskine som selv kører tempoet op og ned i cylindergangen for at opnå så ensartet slibe "ridser" i hele cylindergangen . det er disse "ridser" der skal få olien til at hænge bedre fast på cylindervæggen . Manley racing og Roskilde cylinderservice her i dk har altid brugt den i stil med jespers ,så også her er der delte meninger om hvad der er bedst . Mht. til boring ah blokken borer Roskilde c. meget tæt på slutmålet ,for at opnå så lidt arbejde med honemaskinen ,her borer Manley og Malmø ikke så tæt på ,og derfor skal der så Hones mere . John har du mærket efter om ikke der er vendepunkter i top af cylindergangene på blokken du har liggende ?

  8. #8
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hvad er en honing?
    Er en honing hvor man tager stempler ud, og lave en honing på cylinderne, hvorefter man kommer de samme stempler i igen, evt med nye stempel ringe i samme størrelse?
    Da jeg boede i USA et år var jeg med til at hone en gammel række 6er.
    Det gjorde vi med en skuemaskine og en honer som den Jesper har lagt billede af.

    Jeg har også en du gerne må låne. Den passer vist lige til en smallblock.

    Klik Billede for en større version

Navn:	2013-03-26 11.37.55-1.jpg
Vist:	13
Str:	2.19 MB
ID:	4081

  9. #9
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

  10. #10
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Tak for det David, det er spændende læsning.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  11. #11
    Hej John.

    Jeg har en honer med helt nye smergelsten , som du gerne må låne. Klik Billede for en større version

Navn:	cylinder_hone.jpg
Vist:	66
Str:	2.5 KB
ID:	4079

    Hilsen jesper
    Tak for det Jesper, jeg har lavet en aftale med en maskinfabrik, der gerne vil hjælpe mig, de har lidt værktøj.
    Har du selv brugt den?

    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    for en del år siden ,blev der holdt den første motordag hos Roskilde Cylinderservice ,der blev der bla. vist honing John ;-) . Jeg ved at Malmø motorrenovering ,bruger en hone-maskine som selv kører tempoet op og ned i cylindergangen for at opnå så ensartet slibe "ridser" i hele cylindergangen . det er disse "ridser" der skal få olien til at hænge bedre fast på cylindervæggen . Manley racing og Roskilde cylinderservice her i dk har altid brugt den i stil med jespers ,så også her er der delte meninger om hvad der er bedst . Mht. til boring ah blokken borer Roskilde c. meget tæt på slutmålet ,for at opnå så lidt arbejde med honemaskinen ,her borer Manley og Malmø ikke så tæt på ,og derfor skal der så Hones mere . John har du mærket efter om ikke der er vendepunkter i top af cylindergangene på blokken du har liggende ?
    Jeg var med, men kan ikke huske det. Jeg er ved at blive gammel !!
    Ja der er næsten ingenting, den ser meget fin ud.

    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Da jeg boede i USA et år var jeg med til at hone en gammel række 6er.
    Det gjorde vi med en skuemaskine og en honer som den Jesper har lagt billede af.

    Jeg har også en du gerne må låne. Den passer vist lige til en smallblock.

    Klik Billede for en større version

Navn:	2013-03-26 11.37.55-1.jpg
Vist:	13
Str:	2.19 MB
ID:	4081
    Tak for det Ole, jeg har fundet en løsning.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

Lignende Tråde

  1. Udboring og honing af en SB
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 23
    Sidste Indlæg: 23-01-2013, 23:10

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •