Resultater 1 til 8 af 8

Tråd: Hvad skyldes dette?

  1. #1

    Hvad skyldes dette?

    Jeg har afmonteret min indsugningsmanifold og det ser ud til at 230313 Afm. Manifold og Strømfordelser 023.JPG230313 Afm. Manifold og Strømfordelser 026.JPG230313 Afm. Manifold og Strømfordelser 025.JPG230313 Afm. Manifold og Strømfordelser 024.JPGjeg har et problem. Der er oliestænk ved en af stødstængerne og det ser ud til at det kommer nede fra. Jeg vedhæfter lige et par billede og vil gerne have et par bud på hvad årsagen kan være og hvad jeg bør gøre. Med Vette Hilsen Dan

  2. #2
    Hvad er det for nogle afbrækket metal stykker som er ved stødstang på foto nr.4 ??

    Karsten
    71 cabriolet
    (Ford 37 Slantback projekt)
    hi

  3. #3
    Citer Skrevet af Ruppe Vis Indlæg
    Hvad er det for nogle afbrækket metal stykker som er ved stødstang på foto nr.4 ??

    Karsten
    Tak for din kommentering Karsten. Jeg har ikke rørt ved de stumper der ligger der. Jeg har dog taget en enkelt lille bitte klump af det mellem stødstængerne og neden for opsprøjtet. Det virkede koksagtigt og var ikke magnetisk. Jeg undersøger det nærmere i morgen.

  4. #4
    Citer Skrevet af Ruppe Vis Indlæg
    Hvad er det for nogle afbrækket metal stykker som er ved stødstang på foto nr.4 ??

    Karsten
    Tak for din kommentering Karsten. Jeg har ikke rørt ved de stumper der ligger der. Jeg har dog taget en enkelt lille bitte klump af det mellem stødstængerne og neden for opsprøjtet. Det virkede koksagtigt og var ikke magnetisk. Jeg undersøger det nærmere i morgen og vender tilbage. MVH Dan

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Dan Vis Indlæg
    Jeg har afmonteret min indsugningsmanifold og det ser ud til at 230313 Afm. Manifold og Strømfordelser 023.JPG230313 Afm. Manifold og Strømfordelser 026.JPG230313 Afm. Manifold og Strømfordelser 025.JPG230313 Afm. Manifold og Strømfordelser 024.JPGjeg har et problem. Der er oliestænk ved en af stødstængerne og det ser ud til at det kommer nede fra. Jeg vedhæfter lige et par billede og vil gerne have et par bud på hvad årsagen kan være og hvad jeg bør gøre. Med Vette Hilsen Dan
    Synes mest af alt det ligner noget som er løbet ned da manifoldet er taget af, der løber en hel del olie i løftergalleriet når motoren kører og en 'sø' som den på billedet ville ikke leve så længe ved alm. kørsel, alt olie fra vippearmene løber ned i løftergalleriet og det var før i tiden en hel videnskab hvordan man hurtigst muligt fik det tilbage til bundkarret, man malede f.eks. med specialmaling eller polerede løftergalleriet. Dvs der nærmest står en lille sø over løfterne på vej ned til bundkarret, specielt hvis man kører med en 5 boltet big block pumpe eller high-volume melling. Det ser ud til at være lang tid siden manifoldet sidst har været af eller motoren har ikke kørt så meget (bedømt på aflejringerne ved vandkanalerne bagerst). Jeg ville rense det op, men også checke at der ikke var kommet noget ned i bundkarrret/knast/krumptap.

  6. #6
    Koks aflejringerne kommer nok fra varmeskjoldet der er monteret (hvis det er originalt) oppe under indsugningsmanifolden.
    Jeg ville afmontere og rense skjoldet og manifolden.

    På det andet billede ser det ud til at et stykke kalk/snask allerede er på vej ned i oliekanalen ved siden af hullet til strømfordeleren?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  7. #7
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Koks aflejringerne kommer nok fra varmeskjoldet der er monteret (hvis det er originalt) oppe under indsugningsmanifolden.
    Jeg ville afmontere og rense skjoldet og manifolden.

    På det andet billede ser det ud til at et stykke kalk/snask allerede er på vej ned i oliekanalen ved siden af hullet til strømfordeleren?

    /Karsten
    Hej
    Tak for jeres input.
    Så tror jeg, at jeg er kommet lidt tættere årsagen til oliestænk og det der ligger, af slagger og anden snask. Måske skal jeg lige nævne, at indsugningsmanifolden er mærket med nummer 14014432 og GM 1F.
    Som det kan ses på billedet, er der monteret et dæksel til højre for kanalen til cylinder 8. Så vidt jeg ved, er det til en eller anden form for ventil, der kan være monteret i nogle tilfælde, men blændet med dette dæksel på min. Da jeg afmonterer dækslet er der en hel del slagger i kanalen, magen til det der ligger nede i ”løftergalleriet ”. Hvordan er det så kommet derned. Ja, da jeg afmonterede manifolden bemærkede jeg, at bolten lige til højre for dækslet ikke var spændt, som de øvrige bolte, den var nærmest løs og ved nærmere eftersyn kan jeg se, at oliestænket og slaggeren er kommet ned/ud der fra. Ved at måle med en tommelstok, kan jeg konstatere, at ventilen er placeret lige over oliestænk og slagge. Og ja, pakningen burde have forhindret dette var kommet ned i ”løftegalleriet”, men det har den altså ikke.
    Så er der det snask der ligger i hullet, ved siden af hullet til strømfordeleren. Efter hvad jeg kan vurdere er det rester fra den flydende pakning, der er anvendt tidligere. Det er blødt og gummiagtigt og nåede ikke at forsvinde ned i oliekanalen. Det må være faldet af manifolden, da jeg løftede den af.
    Og ja, det er sikkert barnemad for mange af jer, men det er altså første gang, at jeg arbejder med at skille så vitale dele af en motor ad, så jeres kommentarer er af stor betydning for mig.
    Tak for input og jeg kommer sikkert med flere spørgsmål de kommende dage, da den står på Corvette og motor de næste dage.
    Med Vette hilsen
    Dan24032012 Slagger under indsugningsmanifold 022.JPG

  8. #8
    Hej
    Tak for jeres input.
    Så tror jeg, at jeg er kommet lidt tættere årsagen til oliestænk og det der ligger, af slagger og anden snask. Måske skal jeg lige nævne, at indsugningsmanifolden er mærket med nummer 14014432 og GM 1F.
    Som det kan ses på billedet, er der monteret et dæksel til højre for kanalen til cylinder 8. Så vidt jeg ved, er det til en eller anden form for ventil, der kan være monteret i nogle tilfælde, men blændet med dette dæksel på min. Da jeg afmonterer dækslet er der en hel del slagger i kanalen, magen til det der ligger nede i ”løftergalleriet ”. Hvordan er det så kommet derned. Ja, da jeg afmonterede manifolden bemærkede jeg, at bolten lige til højre for dækslet ikke var spændt, som de øvrige bolte, den var nærmest løs og ved nærmere eftersyn kan jeg se, at oliestænket og slaggeren er kommet ned/ud der fra. Ved at måle med en tommelstok, kan jeg konstatere, at ventilen er placeret lige over oliestænk og slagge. Og ja, pakningen burde have forhindret dette var kommet ned i ”løftegalleriet”, men det har den altså ikke.
    Så er der det snask der ligger i hullet, ved siden af hullet til strømfordeleren. Efter hvad jeg kan vurdere er det rester fra den flydende pakning, der er anvendt tidligere. Det er blødt og gummiagtigt og nåede ikke at forsvinde ned i oliekanalen. Det må være faldet af manifolden, da jeg løftede den af.
    Og ja, det er sikkert barnemad for mange af jer, men det er altså første gang, at jeg arbejder med at skille så vitale dele af en motor ad, så jeres kommentarer er af stor betydning for mig.
    Tak for input og jeg kommer sikkert med flere spørgsmål de kommende dage, da den står på Corvette og motor de næste dage.
    Med Vette hilsen
    Dan24032012 Slagger under indsugningsmanifold 022.JPG
    Det er EGR blokkerings plade du har der. På smog Corvetterne monterede de en ventil som sendte en lille mængde udstødningsgas tilbage i forbrændingskammeret (Exhaust Gas Recirculation), vist nok for at redurere mængden af NOx gasser. Den skulle ikke have forbindelse til undersiden af manifolden.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

Lignende Tråde

  1. Lakskade, hvad gør man?
    Af Daniel i forum Teknisk Forum
    Svar: 10
    Sidste Indlæg: 08-10-2012, 19:28
  2. Dette er cccd-ånd. Vi er dèr hvor det sker.
    Af Taxmaster i forum Generelt Forum
    Svar: 11
    Sidste Indlæg: 19-07-2011, 20:27
  3. Hvad er dette?
    Af merc i forum Generelt Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 30-06-2010, 05:06

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •