Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Justerer karburator

  1. #1

    Justerer karburator

    Så er der endelig tegn på bedring hos patienten.
    Blokken er blevet kælet for, stroker samt topendkit er monteret og seneste melding er, at bilen har været startet op uden problemer.

    Nu tænker jeg så at karburatoren, en Speed Demon 750 cfm, ikke skal dyses om og justeres, når nu den er ændret så meget?
    Jeg går ud fra, at den karburator stadig er fin til motororen trods de flere CI?

    Hvem kan anbefales, hvis det skal gøres rigtigt? (Gerne i realistisk afstand fra Aarhus) Det gøres vel bedst på rullefelt?

    Glæder mig vildt til den første forårstur.

    Hilsen Ole

  2. #2
    Hej Ole

    Jeg fik min karburator justeret hos USA-Autodele i Odense, det var ligesom at få en ny motor!

    Deres mekaniker, Jan Hansen (i daglig tale Dr. Hansen), havde ikke rullefelt til rådighed, men fik alligevel et stort resultat frem. Han mente dog at han sikkert kunne finde lidt mere 'skud', hvis han havde haft et rullefelt til rådighed, uden at det dog var sikkert!
    Måske skal det prøves en gang.

    Jeg håber for dig, at alle dine motor kvaler nu er ovre, og glæder mig til at høre din mening/erfaring med topend kittet - det står stadig højt på min ønskeseddel.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  3. #3
    Citer Skrevet af Hr. Nielsen Vis Indlæg
    Hej Ole

    Jeg håber for dig, at alle dine motor kvaler nu er ovre, og glæder mig til at høre din mening/erfaring med topend kittet - det står stadig højt på min ønskeseddel.
    Jeg er også meget spændt. Da det er 4. gang jeg skal hente min bil ved lægen efter en større omgang, så tager jeg lige en nervepille eller 2 inden første tur.

    Jeg skal nok rapporterer omkring Topend kittet. Jeg har læst meget omtale af kittet. Nogen elsker det. Nogen er langt fra imponeret.
    I den mere seriøse afdeling fandt jeg den her artikel:

    http://www.carcraft.com/techarticles...s/viewall.html

    Det er klart at der findes bedre toppe på markedet, men til prisen må de siges at yde godt.
    Nu skal den ud og kører som den er, men på sigt vil jeg gerne skrifte knasten ud med en rulleknast, men det bliver ikke i den her sæson.

    Jeg har 2 gamle målinger fra rullefelt og med det nye setup får jeg helt sikkert en mere.
    Der er en del der siger at kittet aldrig når 540 hk i virkeligheden. Andre at det med de rette dele omkring kan yde det det skal.
    Nu får vi se.

    Nu sidder jeg bare og glæder mig til en sæson, hvor jeg faktisk kan komme rundt og møde jer alle sammen.
    Springer den i luften igen så er er jo altid sommertræf 10-11/8 hos mig. Så kan vi stå og sparke til de defekte stumper

    /Ole

  4. #4
    Den virker også nu !

    Det bliver en super sommer uden problemer



    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Jeg er også meget spændt. Da det er 4. gang jeg skal hente min bil ved lægen efter en større omgang, så tager jeg lige en nervepille eller 2 inden første tur.

    Jeg skal nok rapporterer omkring Topend kittet. Jeg har læst meget omtale af kittet. Nogen elsker det. Nogen er langt fra imponeret.
    I den mere seriøse afdeling fandt jeg den her artikel:

    http://www.carcraft.com/techarticles...s/viewall.html

    Det er klart at der findes bedre toppe på markedet, men til prisen må de siges at yde godt.
    Nu skal den ud og kører som den er, men på sigt vil jeg gerne skrifte knasten ud med en rulleknast, men det bliver ikke i den her sæson.

    Jeg har 2 gamle målinger fra rullefelt og med det nye setup får jeg helt sikkert en mere.
    Der er en del der siger at kittet aldrig når 540 hk i virkeligheden. Andre at det med de rette dele omkring kan yde det det skal.
    Nu får vi se.

    Nu sidder jeg bare og glæder mig til en sæson, hvor jeg faktisk kan komme rundt og møde jer alle sammen.
    Springer den i luften igen så er er jo altid sommertræf 10-11/8 hos mig. Så kan vi stå og sparke til de defekte stumper

    /Ole
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  5. #5
    Citer Skrevet af merc Vis Indlæg
    Corvette 1980 LS9 800+HK 376 cui
    En signatur med krummer i!

    /Ole

  6. #6
    Super, det er rart at høre nyt om motoren
    Det kan kun bliver godt nu !!

    Karsten
    71 cabriolet
    (Ford 37 Slantback projekt)
    hi

  7. #7

Lignende Tråde

  1. Karburator bøvl
    Af Martedal Flymo i forum Teknisk Forum
    Svar: 11
    Sidste Indlæg: 16-06-2011, 21:18
  2. Karburator filter mm.
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 03-10-2010, 19:37
  3. Karburator bundpakning
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 13-08-2010, 15:46
  4. For stor Karburator?
    Af Wrang i forum Teknisk Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 10-08-2010, 18:49
  5. Indstilling af karburator
    Af Johnny i forum Teknisk Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 12-06-2010, 19:28

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •