Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Vandløs køling

  1. #1

    Vandløs køling

    Jeg læste i sidste Veteranposten om Evans Waterless Coollants. Tricket er en vædske med kogepunkt 180 C.
    Det kunne måske hjælpe min BigBlock af med varmen tænkte jeg...

    Er der nogen der ved noget om det? Virker det? Er der ulemper ved det?

    Se www.evanscoolants.dk

  2. #2
    Hej 'JCH'

    Hmmm - det lyder jo besnærende, specielt hvis man læser deres 'ofte stillede spørgsmål', men om det reelt virker eller det bare er salgsgas vides ikke.


    Er der nogle CCCD'ere der har erfaring med dette og/eller tilsvarende produkter?

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  3. #3
    Hvad koster 22 liter af dette vidunder middel så?
    Mon ikke det var billigere at justere motoren så den ikke har problemer med overhedning?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Priser fra MG Service:
    5 liter Evans Prep Fluid som motoren skal skylles ud med først koster 395,- kr.
    Selve Evans Classic Cool væsken koster 2940,- kr. for 25 liter.

    Link til YouTube video

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Jeg tror ikke det er så velegnet til en bigblock som udvikler meget varme, temperaturen vil stige også olietemperaturen, ren glycol som produktet består af er dårligere til at aflede varmen og så stiger temperaturen En bigblock med den rigtige køler som er tæt mod fronten, de rigtige remhjul og en dyb termostat burde ikke have varmeproblemer, så jeg ville prøve at fejlsøge lidt evt. til en af vores skruedage.

    http://www.3si.org/forum/f11/dumping...-setup-206021/

    http://www.jcna.com/library/tech/tech0011.html

  6. #6
    Allan
    Guest
    som jeg husker det ,er det den org. køler du har i bilen , et andet alternativ kan være at skifte køleren til en alu.køler

  7. #7
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    som jeg husker det ,er det den org. køler du har i bilen , et andet alternativ kan være at skifte køleren til en alu.køler
    En Org. køler burde være fin til at køle, Jeg gætter på at der sidder klumper eller snaks der forhindrer ordentlig cirkulation og dermed ordentlig køling. Mit første punkt på todo. sedlen ville være en gang køler rens, tjekke for slatne slanger, og luft i systemet... 9 ud af 10 fixet er fixet med det. pris: 1 time og en 100leif til kølervæske

  8. #8
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    som jeg husker det ,er det den org. køler du har i bilen , et andet alternativ kan være at skifte køleren til en alu.køler
    En Org. køler burde være fin til at køle, Jeg gætter på at der sidder klumper eller snask der forhindrer ordentlig cirkulation og dermed køling. Mit første punkt på todo. sedlen ville være en gang køler rens, tjekke for slatne slanger, og luft i systemet... 9 ud af 10 fixet er fixet med det. pris: 1 time og en 100leif til kølervæske

  9. #9
    http://www.dot-e.dk/auto/dot_supercool

    Det virker sætter temp ned med ca 15-20 F på min corvette ...


    Hr. Nielsen dine vare er kommet hvis du sender mig en adresse så sender jeg dem til dig
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  10. #10

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •