Resultater 1 til 4 af 4

Tråd: HK

  1. #1
    Henrik N
    Guest

    HK

    Når man måler HK på baghjulene, hvordan virker det så i fohold til motor-HK?

    Eks. hvis vi ser på en 427'er. Den findes eksempelvis med 390 HK SAE. Så skal der trækkes fra til elektronikken, som der skal trækkes. Nogen siger dette tager omkring 30 % - man skulle synes, jo stærkere motor jo mindre %? Nå men i eksemplet er vi "nede" på måske 280 HK - SAE net eller DIN (ens pånær 1 %).

    De 280 HK er det så det, man forventeligt vil kunne måle på baghjulene?

    Henrik

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Henrik N Vis Indlæg
    Når man måler HK på baghjulene, hvordan virker det så i fohold til motor-HK?

    Eks. hvis vi ser på en 427'er. Den findes eksempelvis med 390 HK SAE. Så skal der trækkes fra til elektronikken, som der skal trækkes. Nogen siger dette tager omkring 30 % - man skulle synes, jo stærkere motor jo mindre %? Nå men i eksemplet er vi "nede" på måske 280 HK - SAE net eller DIN (ens pånær 1 %).

    De 280 HK er det så det, man forventeligt vil kunne måle på baghjulene?

    Henrik
    Det er supersvært at sige en dyno måler hvor hurtig en bil kan accelerer to tunge jerntromler op i fart og kraften måles ved tromlens overflade ved at måle tromlens acceleration.

    Det betyder jo f.eks at en Corvette med lav gearing laver mange heste fordi den kan overføre mere fra starten og dermed accelerere tromlerne hurtigere op for slet ikke at tale om at der er forskel fra Corvette til Corvette mht. dæktype/bredde, gearkasse, lejer, bremser, aircond, airpump osv.

    Men men generel tommelfingerregel er 15/20 dvs. 15% tab ved manuel gearkasse og 20% ved automat, men som sagt med store variationer.

  3. #3
    I maj-juni laver jeg en "rulle dag" for cccd hos skb han har fået det sidste nye i rulle feldt med en bremse på!
    Så har jeg min nye motor i bilen den lavede 642 hk i hans Dt 902 dyno som standart og 806 hk med ændring.
    Så kan vi se hvor meget tab jeg jeg gætter selv på at jeg måske har 600 hk på baghjul,,,,, så den har tabt 200 hk
    På flyveturen.....
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  4. #4
    Henrik N
    Guest
    I maj-juni laver jeg en "rulle dag" for cccd hos skb han har fået det sidste nye i rulle feldt med en bremse på!
    Så har jeg min nye motor i bilen den lavede 642 hk i hans Dt 902 dyno som standart og 806 hk med ændring.
    Så kan vi se hvor meget tab jeg jeg gætter selv på at jeg måske har 600 hk på baghjul,,,,, så den har tabt 200 hk
    På flyveturen.....
    600 HK er også nogle at få ned på vejen
    Fedt med et rullefeldtsarrangement - jeg skal nok være der.
    Henrik

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •