Resultater 1 til 8 af 8

Tråd: Bøsninger, hvor kraftigt press for at monter nye bøsninger?

  1. #1

    Bøsninger, hvor kraftigt press for at monter nye bøsninger?

    Hvor kraftigt tryk skal der benyttes til at presse nye bøsninger i, på en Corvette?

    Og hvor finder man værktøjet til presseren, altså Bushing Driveren?

  2. #2
    Hvilke bøsninger er det vi snakker om?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Der er bøsningerne på Diff og bagbro, nu da jeg alligevel har det ude.. ;0)

  4. #4
    De er lige til at trykke ud i skruestikken eller bankes ud med hamrer , god fornøjelse en af de mere hyggelige opgaver.

  5. #5
    @Rene,hvad brugte du til at "skubbe" til bøsningerne ? En top fra et topnøglesæt eller ?

  6. #6
    Hej Kent

    Kan du forklare hvad det er for nogle bøsninger ved differentiale du mener? Hvis det er de store til montage af differentiale broen på rammen er det usandsynligt at de skal skiftes, de fejler som regel kun på rådne biler. Den forreste "snubber" er ikke presset på, den monteres bare mellem differentiale beslag og rammen.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  7. #7
    Hej Karsten,

    Nu vil jeg jo ikke kalde min vette råden... hvad siger du *G*

    Jeg havde bare tænkt, nu hvor hele bagbroen alligevel var nede så kunne jeg ligeså godt skifte bøsningerne.... jeg er jo IKKE erfaren med vedligeholdese/rep af vette endnu ;0) så hvis du mener der ikke er nødvendigt, så vil det da bare gøre arbejdet nemmere... dvs. hvis jeg altså ikke behøves at skifte bøsninger.

    Men måske skulle jeg stille et andet spørgsmål... Nu hvor jeg har hele bagbroen nede, hvad skal/kan med fordel udskiftes renoveres?? Jeg ved jo der er nogle dygtige og erfarne personer i klubben, og jeg håber de vil byde ind med gode råd her :0)

    F.eks når man demontere bladfjerderen, så kan man jo ligeså godt skifte gummicusins på den lange bolt i hver side, men vil/kan det evt. være en fordel at udskift bolten samtidig etc etc.??

    Jeg har aldrig demonteret en Corvette bagbro før (eller bagbroen på nogle ander biler...) og er derfor YDERST modtaglig for ALLE de gode råd som vidensbanken i CCCD kan byde ind med. Jeg ville lyve hvis jeg sagde, at jeg ikke var nervøs for "operationen", men glæder mig også samtidig... bliver sgu fedt!! og det bliver ren terapi

    Jeg har også læst, at når man udskifter udstødning, vil det være en fordel at udskifte Heat Raiser også - eller er det også bare en "and"?? Jeg mener IKKE den nuværende er dårlig eller defekt, men der er vel også nogle pakninger omkring Heat Raiseren, de skal vel være nye når man monter nyt system?? (De originale udstødningsmanifold bliver siddende)

    Med andre ord - KOM MED ALLE DE GODE RÅD I KAN, JEG KAN BRUGE DEM ALLE

  8. #8

Lignende Tråde

  1. First C7 Corvette Press Kit Raises $4,300 for Charity
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 20-01-2013, 20:28
  2. Chevrolet is Auctioning the #1 C7 Corvette Press Kit for Charity
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 15-01-2013, 12:04
  3. Polyurethane a-arms bøsninger
    Af Brian Christiansen i forum Reservedele til salg
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 14-04-2012, 19:53
  4. Bøsninger
    Af Ole Brinch i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 13-04-2012, 05:57
  5. Bøsninger til bagerste kræningsstabilisator
    Af John hansen i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 13-03-2012, 20:02

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •