Resultater 1 til 23 af 23

Tråd: Go dag idag ;-)

  1. #1
    Allan
    Guest

    Go dag idag ;-)

    Ved ikke lige hvorfor ,men corvette-dagen idag syntes bare at være lidt Federe end den plejer


    ..........

    fik kørt en skøn tur i vetten

  2. #2
    Hej Allan

    Ja, jeg ved heller ikke helt hvorfor - men det ser virkelig lysere ud for Corvetterne - og ejere idag!

    Sikke dog en dag !
    Sidst rettet af Claes; 13-07-2010 kl 20:09. Grund: Det andet "skriv" var grimt.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  3. #3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej Allan

    Ja, jeg ved heller ikke helt hvorfor - men det ser virkelig lysere ud for Corvette-ejere idag!

    Sikke dog en dag - vi burde holde en lille Corvette-fest!
    I kunne jo kikke op en tur lørdag over middag, så giver jeg en pils eller en kop kaffe/te/vand

    Niels

  4. #4
    Tja, Nillerdrengen - kunne være meget hyggeligt!

    Jeg har faktisk overvejet lidt at smutte en tur i DRIVE-IN biografen på lørdag og se Predators. Vi kunne lave en hel lille dag ud af det?

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Ved ikke lige hvorfor ,men corvette-dagen idag syntes bare at være lidt Federe end den plejer


    ..........

    fik kørt en skøn tur i vetten
    Du har ret Allan, et godt øjeblik fik mig til at tænke på denne sang her til morgen:

    Sidst rettet af david; 14-07-2010 kl 19:35.

  6. #6
    Ja, skøn dag!!! Jeg fik samlet min mekaniske "vacuum" modulator... Nu skal den bare monteres :-) Så skulle gearskift gerne være komme som skud fra en riffel.....
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Stingray69 Vis Indlæg
    Ja, skøn dag!!! Jeg fik samlet min mekaniske "vacuum" modulator... Nu skal den bare monteres :-) Så skulle gearskift gerne være komme som skud fra en riffel.....
    Under alle omstændigheder vildt at den går så hurtigt med 3:08 i bagtøjet, tror den ville komme 1/2 sec. ned med 3:70 el 4:11

    Og nå ja og så kom beskeden om at hulken snart klar til dyno:



    og med

    knast fra

    karburatorer fra

    krumtap fra

    kan det vel ikke gå helt galt

  8. #8
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Under alle omstændigheder vildt at den går så hurtigt med 3:08 i bagtøjet, tror den ville komme 1/2 sec. ned med 3:70 el 4:11

    Og nå ja og så kom beskeden om at hulken snart klar til dyno:



    og med

    knast fra

    karburatorer fra

    krumtap fra

    kan det vel ikke gå helt galt
    Hold da helt op David, Hulken ser dælme ond ud, det bliver spændende at se den dyno

  9. #9
    Mangler kun lige et sæt EFI :-)

    Det ser godt ud David, den bliver spændende at følge.........
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  10. #10
    Allan
    Guest
    [QUOTE=John;1674]Mangler kun lige et sæt EFI :-)

    EFI er det ikke næsten et fy ord i Davids corvette-verden..... :-) , men jo bliver fedt at høre Hulken igen

  11. #11
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    I kunne jo kikke op en tur lørdag over middag, så giver jeg en pils eller en kop kaffe/te/vand

    Niels
    Der er fødselsdag på programmet her i familien ,så det må blive en anden dag for mit vedkommende Niels

    mv8
    Allan

  12. #12
    Kæft.....! Den er simpelthen bare så smuk! Jeg fik faktisk en lille tåre i øjenkrogen

    Det er sgu spændende hvordan dit low profile indsug virker! Skulle den i 64'eren eller 68'eren?
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  13. #13
    Jeg håber faktisk på at komme et ½ sek ned med justering alene... Jeg kørte 7.8 med det gamle setup og 3.08 sidste år Jeg lejer mig ind på et rullefelt i uge 32... Og leger lidt med justering sammen med Brian..................
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  14. #14
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Mangler kun lige et sæt EFI :-)

    Det ser godt ud David, den bliver spændende at følge.........
    "when hot rodders worship at the altar of tradition, the altar is sometimes topped with a set of dual-quads"

    Helt sikkert EFI er lækkert nok og jeg kørte da også med Projection i mange år, men nu prøver jeg lidt old-school power af den klassiske type, noget af det bedste ved en V8 er lyden fra karburatoren(e) når den får nogen over nakken, hvis man kører med cowlinduction er lyden meget dominerende, mener at L88 hjelme blev forbudt visse steder af samme årsag, ved faktisk ikke hvad der laver lyden om det er ekkoet fra forbrændingen. Motoren er bygget til moment og karburatoren er specialbygget til at understøtte dette, men min sekstrins Richmond og 3:08 håber jeg at kunne cruise 130 km/t med max 2500 afsted i sommernatten, foreløbig bare en drøm f.eks. har toldvæsnet ikke sluppet mine glasfiberstumper endnu

  15. #15
    ngendk
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Under alle omstændigheder vildt at den går så hurtigt med 3:08 i bagtøjet, tror den ville komme 1/2 sec. ned med 3:70 el 4:11

    Og nå ja og så kom beskeden om at hulken snart klar til dyno:



    og med

    knast fra

    karburatorer fra

    krumtap fra

    kan det vel ikke gå helt galt

    Den bliver vild
    Glæder mig til at høre den starte op!

  16. #16
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    "when hot rodders worship at the altar of tradition, the altar is sometimes topped with a set of dual-quads"

    Helt sikkert EFI er lækkert nok og jeg kørte da også med Projection i mange år, men nu prøver jeg lidt old-school power af den klassiske type, noget af det bedste ved en V8 er lyden fra karburatoren(e) når den får nogen over nakken, hvis man kører med cowlinduction er lyden meget dominerende, mener at L88 hjelme blev forbudt visse steder af samme årsag, ved faktisk ikke hvad der laver lyden om det er ekkoet fra forbrændingen. Motoren er bygget til moment og karburatoren er specialbygget til at understøtte dette, men min sekstrins Richmond og 3:08 håber jeg at kunne cruise 130 km/t med max 2500 afsted i sommernatten, foreløbig bare en drøm f.eks. har toldvæsnet ikke sluppet mine glasfiberstumper endnu

    Or EFI :-)

    Det lyder til at blive et godt setup, nu kommer du vil motoren og gearkassen i kones bil ikke David ???????
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  17. #17
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Stingray69 Vis Indlæg
    Jeg håber faktisk på at komme et ½ sek ned med justering alene... Jeg kørte 7.8 med det gamle setup og 3.08 sidste år Jeg lejer mig ind på et rullefelt i uge 32... Og leger lidt med justering sammen med Brian..................
    Skal vi ikke lave en lille event ud af det, det kunne være skægt at lave lidt video også

  18. #18

    Jeg melder mig gerne som fotograf

  19. #19
    Morten36
    Guest
    Citer Skrevet af Stingray69 Vis Indlæg
    Jeg håber faktisk på at komme et ½ sek ned med justering alene... Jeg kørte 7.8 med det gamle setup og 3.08 sidste år Jeg lejer mig ind på et rullefelt i uge 32... Og leger lidt med justering sammen med Brian..................
    Hvor og hvad dag har du i tankerne Christian? for kunne godt tænke mig at komme på, for tror at David&Brian + flere af jer kjøvenhavnere har nogle tricks i ærmerne som kan finde de sidste hk..

  20. #20
    Citer Skrevet af Morten36 Vis Indlæg
    Hvor og hvad dag har du i tankerne Christian? for kunne godt tænke mig at komme på, for tror at David&Brian + flere af jer kjøvenhavnere har nogle tricks i ærmerne som kan finde de sidste hk..
    Jeg har jo kun kørt et par ture... Den ene (3) på Avedøre. Jeg har snakket med Brian om en dag i uge 32 i Greve. Jeg vender lige tilbage med tidspunkt. Der er et par ting. Dels tror jeg ikke at sekundærspjældende åbner som de skal (stramme fjedre) og dels har tændingen "kun" kørt på en pre-fab kurve uden boost-retard. så der er et par ting der kan skrues på.. Desuden lavede den meget spin, så jeg skal nok også øve mig i at komme "ud af boksen" :-) Men der forsvinder noget power når den får nogle snoninger, men det må vi jo prøve at få styr på.
    Rene, du er meget velkommen. som fotograf, men jeg regner da med at trække på din erfaring alt det jeg kan :-)
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  21. #21
    Morten36
    Guest
    Citer Skrevet af Stingray69 Vis Indlæg
    Jeg har jo kun kørt et par ture... Den ene (3) på Avedøre. Jeg har snakket med Brian om en dag i uge 32 i Greve. Jeg vender lige tilbage med tidspunkt. Der er et par ting. Dels tror jeg ikke at sekundærspjældende åbner som de skal (stramme fjedre) og dels har tændingen "kun" kørt på en pre-fab kurve uden boost-retard. så der er et par ting der kan skrues på.. Desuden lavede den meget spin, så jeg skal nok også øve mig i at komme "ud af boksen" :-) Men der forsvinder noget power når den får nogle snoninger, men det må vi jo prøve at få styr på.
    Rene, du er meget velkommen. som fotograf, men jeg regner da med at trække på din erfaring alt det jeg kan :-)
    Hej Christian

    Er det mon muligt at få camaroen med på feltet den dag?? for de herrer/vise mænd siger at det kan blive MEGET bedre, og så skal de næsten have lov at forsøge, håber at jeg når at få testet om det er vaccum i tanken el benzinpumpen der er problemet inden den dag for så er det jo bare at bolte Prochargeren på

  22. #22
    Citer Skrevet af Morten36 Vis Indlæg
    Hej Christian

    Er det mon muligt at få camaroen med på feltet den dag?? for de herrer/vise mænd siger at det kan blive MEGET bedre, og så skal de næsten have lov at forsøge, håber at jeg når at få testet om det er vaccum i tanken el benzinpumpen der er problemet inden den dag for så er det jo bare at bolte Prochargeren på
    Det må vi lige finde ud af.. Tanken er jo at vi justerer mens den er på feltet. Jeg har ikke prøvet det før, men jeg forestiller mig at det nok tager en halv dag pr. bil... Så vi kan vel godt nå 2 :-) på en dag.....
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  23. #23

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •