Resultater 1 til 24 af 24

Tråd: Udboring og honing af en SB

  1. #1

    Udboring og honing af en SB

    Hej,

    Hvad er prisen på en udboring og honing af en SB?


    /John
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  2. #2
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hej,

    Hvad er prisen på en udboring og honing af en SB?


    /John
    Hej John

    Prøv at ringe til Carl christensen

    http://www.cac.dk/auto/motorrenovering.aspx

  3. #3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hej,

    Hvad er prisen på en udboring og honing af en SB?


    /John
    eller filtenborg i vejle. Alternativt www.mmr.se (de har priser på hjemmesiden) hvis det ikke er for langt væk :-)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  4. #4
    Jeg får det til ca. 4000dkr for udboring og honing i Sverige, bliver pasning til krumtappen også slebet til den pris, eller er det normalt ikke nødvendigt?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Jeg får det til ca. 4000dkr for udboring og honing i Sverige, bliver pasning til krumtappen også slebet til den pris, eller er det normalt ikke nødvendigt?
    Se det hedder vevaxel og koster 3230,00 SKR for en V8, så skal den også afbalanceres til 4985,00 SKR hvis det skal gå rigtigt for sig, billigste løsning og hurtigt på vejen igen vil være en longblock fra GM til $1600/totalpris 13000 dkr incl fragt, smæk indsug og tænding på så er den klar, så kan man jo hyggebygge sin numbersmatch over nogle sæsoner : http://store.chevroletperformance.co...y=Small Blocks


  6. #6
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Se det hedder vevaxel og koster 3230,00 SKR for en V8, så skal den også afbalanceres til 4985,00 SKR hvis det skal gå rigtigt for sig, billigste løsning og hurtigt på vejen igen vil være en longblock fra GM til $1600/totalpris 13000 dkr incl fragt, smæk indsug og tænding på så er den klar, så kan man jo hyggebygge sin numbersmatch over nogle sæsoner : http://store.chevroletperformance.co...y=Small Blocks


    Hej David,

    Jeg tænker ikke på slibning af selv krumtappen.
    Jeg tænker på, om "leje skålene" på blokken skal slibes også, og hvis de skal, er det så med i prisen på 4000kr?

    Enig, det kan nok ikke betale sig, jeg har set a OC har en GM blok til ca. 1000usd, det giver vel 8000-9000 landed cost

    Men hvis "leje skålene" ikke skal slibes, så er min cost "kun" 4000kr, for jeg har en rigtig fin L46 blok, med std. boring.


    Enig, jeg vil gerne lave min #number motor over et par år, så den bliver rigtig fin igen.

    Det projekt jeg tænker på, er min nr. 2 motor, jeg har på lager.
    Jeg vil gerne bygge den til en 383, der hurtigt tager RPM, og har masser af moment. Jeg vil køre på pump gas, 10:1

    Forslag til ændringer ønskes !!!

    Min tanker er:

    Evt. min blok nr. 2 bores op.
    Krumtap
    http://www.ebay.com/itm/310563665433...84.m1423.l2649

    H-beam
    http://www.ebay.com/itm/181057767514...84.m1423.l2649

    Stempler har jeg ikke fundet endnu.

    Heads, Brodix IK180

    Cam shaft, Comp Cams 12-466-8

    Rocker arms, Comp cams RPM 1416-16

    Lifters, Comp cams 853-16

    Intake, Edelbrock 2601



    /John
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hej David,

    Jeg tænker ikke på slibning af selv krumtappen.
    Jeg tænker på, om "leje skålene" på blokken skal slibes også, og hvis de skal, er det så med i prisen på 4000kr?

    Enig, det kan nok ikke betale sig, jeg har set a OC har en GM blok til ca. 1000usd, det giver vel 8000-9000 landed cost

    Men hvis "leje skålene" ikke skal slibes, så er min cost "kun" 4000kr, for jeg har en rigtig fin L46 blok, med std. boring.


    Enig, jeg vil gerne lave min #number motor over et par år, så den bliver rigtig fin igen.

    Det projekt jeg tænker på, er min nr. 2 motor, jeg har på lager.
    Jeg vil gerne bygge den til en 383, der hurtigt tager RPM, og har masser af moment. Jeg vil køre på pump gas, 10:1

    Forslag til ændringer ønskes !!!

    Min tanker er:

    Evt. min blok nr. 2 bores op.
    Krumtap
    http://www.ebay.com/itm/310563665433...84.m1423.l2649

    H-beam
    http://www.ebay.com/itm/181057767514...84.m1423.l2649

    Stempler har jeg ikke fundet endnu.

    Heads, Brodix IK180

    Cam shaft, Comp Cams 12-466-8

    Rocker arms, Comp cams RPM 1416-16

    Lifters, Comp cams 853-16

    Intake, Edelbrock 2601



    /John
    Det er en linehoning, altså en flugtboring af lejeoverfald, den koster
    3315,00 SKR :-)
    Det er sjældent at der er behov for en linehoning, det giver igen ekstra udfordringer fordi krumptappen kommer lidt tættere på knasten og forkæden dermed bliver lidt løsere, små tolerancer behøver ikke at betyde noget, men det skal checkes, ville klart anbefale et matched sæt fra en troværdig sælger, når der står +-2% i bobweight på krumptappen ved man jo reelt ikke hvad man får, men man bør få det afbalanceret, hvis man køber en kvalitetskrumptap kan man gå ud fra at bobweight er rigtig og man kan så tilpasse resten så det passer.

  9. #9
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    ...
    Jeg vil gerne bygge den til en 383, der hurtigt tager RPM, og har masser af moment. Jeg vil køre på pump gas, 10:1
    ...
    /John
    Hej John

    En 383 er det ikke en stroker? Det passer da ikke sammen med at den skal være specielt omdrejnings villig eller...?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  10. #10

    bobweight

    Hej
    hermed lidt læsestof til motorbyggerne.
    http://www.circletrack.com/enginetec...h_terminology/

  11. #11
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Se det hedder vevaxel og koster 3230,00 SKR for en V8, så skal den også afbalanceres til 4985,00 SKR hvis det skal gå rigtigt for sig, billigste løsning og hurtigt på vejen igen vil være en longblock fra GM til $1600/totalpris 13000 dkr incl fragt, smæk indsug og tænding på så er den klar, så kan man jo hyggebygge sin numbersmatch over nogle sæsoner : http://store.chevroletperformance.co...y=Small Blocks

    Lige noget for mig. Hvis jeg manglede en motor blev det klart sådan én. Jeg tror der alligevel er så mange med numbers match tilbage, at de aldrig rigtig vil blive "noget værd" alligevel - kun de exeptionelt originale survivere. Jeg ville gemme den originale og lade den være i fred og så bare montere sådan én her - og nyde bilen og køre den!

    Viva México!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  12. #12
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Lige noget for mig. Hvis jeg manglede en motor blev det klart sådan én. Jeg tror der alligevel er så mange med numbers match tilbage, at de aldrig rigtig vil blive "noget værd" alligevel - kun de exeptionelt originale survivere. Jeg ville gemme den originale og lade den være i fred og så bare montere sådan én her - og nyde bilen og køre den!

    Viva México!
    Når vi snakker helt billige crates, så synes jeg den her er lidt overset

    http://www.summitracing.com/parts/nal-12530283

    Ja, det er en truck motor, men se på specifikationerne. Vortec toppe, 9.4:1 i kompression, rulleknast for kun 500$ mere. Den er godt nok ikke helt plug'n'play, da der ikke kan monteres en mekanisk brændstof pumpe. Evt med en anden knast, så tror jeg det kunne blive en helt god 'budget' motor.

    I en C4 er det jo bare at smide den i :-)

    Det er det jeg har tænkt mig at gøre hvis motoren i C4'eren springer i luften (nok med en anden knast)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  13. #13
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    letvægt så check lige denne krumptap ud, made in the us, den får kina-tappene til at lige noget fra før krigen : http://www.ebay.com/itm/winberg-cran...E:B:SS:US:1123


  14. #14
    Sådan laver man en krumtap !!!
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  15. #15
    Jeg sidder og savler over de mange mulige løsninger. Jeg have jo selv gemt den gamle blok til "en gang når jeg får råd og tid"
    Nu er løsningen med den uheldige motor så blevet, at den gamle blok nu er sendt til Carl Christensen til op og flugtboring. (0.060)

    Til genopbygning er der bestilt Edelbrock top end kit og Eagle stroker kit. Delene ER ankommet. Alt i alt, så tror (håber) jeg at det bliver en løsning der endelig kan virke. Det havde være sjovere at gå i samarbejde med CCCD'ere at håndplukke delene og måske give lidt mere for noget bedre, men nu det er en reklamationssag, så det det lidt ude af mine hænder.

    Så må jeg finde et andet projekt at kaste min kærlighed over. Om ikke andet, så ser det ud til at jeg endelig kan komme ud og mødes med CCCD'erne uden at skulle gå eller tage Folkevognen.

    /Ole

  16. #16
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Jeg sidder og savler over de mange mulige løsninger. Jeg have jo selv gemt den gamle blok til "en gang når jeg får råd og tid"
    Nu er løsningen med den uheldige motor så blevet, at den gamle blok nu er sendt til Carl Christensen til op og flugtboring. (0.060)

    Til genopbygning er der bestilt Edelbrock top end kit og Eagle stroker kit. Delene ER ankommet. Alt i alt, så tror (håber) jeg at det bliver en løsning der endelig kan virke. Det havde være sjovere at gå i samarbejde med CCCD'ere at håndplukke delene og måske give lidt mere for noget bedre, men nu det er en reklamationssag, så det det lidt ude af mine hænder.

    Så må jeg finde et andet projekt at kaste min kærlighed over. Om ikke andet, så ser det ud til at jeg endelig kan komme ud og mødes med CCCD'erne uden at skulle gå eller tage Folkevognen.

    /Ole
    Pris på dette?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  17. #17
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Pris på dette?
    De priser jeg har set er:

    Topend kit 17800,-
    Stroker kit 10845,-
    begge priser + moms
    Der til er så oliepumpe, og en opboring af blokken

    Så det ender et stykke over 40.000 kr i materialer.
    Om han reelt får en anden nettopris ved jeg ikke, for jeg kan se at det er over prisen hos fx Firstmile
    Igen så interesserer priserne mig ikke så meget, da det er ham (eller hans forsikring) der betaler.

    Nu er det jo 3. gang der får ny motor på 2 år, så mon ikke 3. gang er lykkens gang
    Jeg tør nu ikke helt tro på det før jeg står med bilen, men jeg er sikker på at værkstedet også er træt af det hele og ønsker det slutter godt.

    /Ole

  18. #18
    Hej Ole

    Topend kittet (big block) kan fås for 17.8000,- kr. inklusiv moms hos USA Autodele i Odense:
    http://www.usa-autodele.dk/shop/top-...chevy-648.html

    Stroker kit (smallblock) har de til 7.000,- kr. inklusiv moms:
    http://www.usa-autodele.dk/shop/stro...83cui-197.html

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  19. #19
    Fandt denne video om Edelbrock Top End kit



    Og her er en lille video, som beskriver motorblok renoveringen...
    Sidst rettet af KSondergard; 24-01-2013 kl 10:16.

  20. #20
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    De priser jeg har set er:

    Topend kit 17800,-
    Stroker kit 10845,-
    begge priser + moms
    Der til er så oliepumpe, og en opboring af blokken

    Så det ender et stykke over 40.000 kr i materialer.
    Om han reelt får en anden nettopris ved jeg ikke, for jeg kan se at det er over prisen hos fx Firstmile
    Igen så interesserer priserne mig ikke så meget, da det er ham (eller hans forsikring) der betaler.

    Nu er det jo 3. gang der får ny motor på 2 år, så mon ikke 3. gang er lykkens gang
    Jeg tør nu ikke helt tro på det før jeg står med bilen, men jeg er sikker på at værkstedet også er træt af det hele og ønsker det slutter godt.

    /Ole

    Det ser spændende ud Ole.
    Hvornår bliver motoren klar ? (bliver du klar til Langeland?)

    Hvad er prisen på udboring og honing?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  21. #21
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Det ser spændende ud Ole.
    Hvornår bliver motoren klar ? (bliver du klar til Langeland?)

    Hvad er prisen på udboring og honing?
    Blokken er sendt ud til Carl Christensen for nogle få dage siden. De plejer at have nogen ventetid, så tidsplanen er p.t. ukendt for mig.
    Værkstedet plejer faktisk at være ret effektive når først der er fundet en løsning, så når blokken kommer retur, så tror jeg ikke der går lang tid.

    Jeg tænker da, at den (om alt går vel) er klar til Langeland den 20. april. (krydser fingre)

    Priserne på Carls arbejde kender jeg ikke. Jeg har selv tilbudt at betale for flugtboringen så jeg ved det også er i orden.

    Jeg glæder mig SÅ meget til en hel sæson uden motorproblemer.....Jeg har allerede bestilt min. 90 dage med høj sol. Både til ære for Corvetten og solfangeren.

    /ole

  22. #22
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Blokken er sendt ud til Carl Christensen for nogle få dage siden. De plejer at have nogen ventetid, så tidsplanen er p.t. ukendt for mig.
    Værkstedet plejer faktisk at være ret effektive når først der er fundet en løsning, så når blokken kommer retur, så tror jeg ikke der går lang tid.

    Jeg tænker da, at den (om alt går vel) er klar til Langeland den 20. april. (krydser fingre)

    Priserne på Carls arbejde kender jeg ikke. Jeg har selv tilbudt at betale for flugtboringen så jeg ved det også er i orden.

    Jeg glæder mig SÅ meget til en hel sæson uden motorproblemer.....Jeg har allerede bestilt min. 90 dage med høj sol. Både til ære for Corvetten og solfangeren.

    /ole
    hvordan med afbalancering af det roterende?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  23. #23
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    hvordan med afbalancering af det roterende?
    Sættet fra Eagle skulle være afbalanceret, så den del skulle være på plads

    /Ole

  24. #24
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Sættet fra Eagle skulle være afbalanceret, så den del skulle være på plads

    /Ole
    Ja forstået på den måde at man laver en bobweight som kan være +- 2% og sætter det sammen med stumper som normalt giver den tilsigtede bobweight, det er ikke afbalanceret sammen så der er lidt lotto i det medmindre man får det selvstændigt afbalanceret (som er billigt i USA).

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •