Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Resultater 31 til 60 af 141

Tråd: Liv på Langeland

  1. #31

    Fortsat liv på Langeland

    Selv om sæsonen 2013 nu nærmer sig sin afslutning, er der stadig liv her på Langeland, om end det meste nu foregår indendørs.


    Der er allerede ved at være fyldt op i 'Long Island Corvette Shop'.

    Arbejdet på Henrik E's 1976 skrider godt frem i øjeblikket, og vi har givet hinanden håndslag på at Corvetten skal til syn i næste måned.
    Lyset virker stort set nu, og pt. arbejdes der på vacumsystemet, så der er ikke lang vej tilbage!




    Long Island Corvette Shop's nyeste medlem Tonni (Pihl C3) kørte her i weekenden sin 1975'er i hus for denne sæson, og straks gik demonteringen af motorrummet i gang.
    Her tales der allerede om både top-end kit, stroker kit samt ikke mindst sidepipes!




    Det betyder at Hr. Nielsen og 1969'eren nu er ene om at repræsentere 'fraktionen' ude på asfalten, men det er et hverv der passer dem fint!


    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  2. #32

    Maskinchefen

    Chefmekanikeren alias Hr. Nielsen i Long Island Corvette Shop tilser et af shoppens størrer vinter projekter...


    Ganske hyggelige stunder vi har omkring de små kapitalslugere..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #33

    Vinterhi

    Hej Corvette venner

    Med udsigt til regnvejr de næste par uger, er vi nu alle trukket ind i vinterhiet på 'Long Island Corvette Shop', og er klar til at starte alle vinterens projekter op.





    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  4. #34
    Det er altså et fed "skur" i har der :- )
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #35

    Da "Den Røde Baron" mistede hjertet


    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  6. #36
    Jeg må give John ret, sikke dejlige forhold i har på den lang Ø

  7. #37

    Long Island Corvette Shop

    Hej John og Kim

    Jeg må give jer helt ret, det er det DEJLIGT værksted at Henrik E. stiller til rådighed for os.
    Når man dertil lægger at vi alle går og hygger os sammen, mens vi skruer på bilerne, tja - så bliver det vist næppe meget bedre!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  8. #38

    Oprydning i Long Island Corvette Shop

    Onsdagens skrueaften blev brugt til lidt oprydning i "Long Island Corvette Shop", da vi skal have inspektion på lørdag, og vi meget nødig vil have dumpe karakter!

    Under oprydningen stødte vi blandt andet på nedenstående objekt, som tilsyneladende er af 'anden etnisk herkomst' end dansk.



    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  9. #39
    Hvad satan - har i to havenisser ikke noget bedre at give jer til.

    De vemmeligste hilsener
    fætter tonni.

  10. #40

  11. #41

    Inspektionen gennemført

    Lørdag var der inspektion på 'Long Island Corvette Shop', og vi (Henrik e. og undertegnede) åndede lettet op, da vi fik karakteren 'godkendt' af de hårde dommere fra Asnæs Kontrol Center.

    Dog var der lidt klagen over at bilerne var lige støvede nok, hvilket vi naturligvis ikke kunne have siddende på os, derfor var der dømt store vaskedag i dag.
    I den forbindelse var vi glade for at det kun var på de Dansk Vestindiske Øer at Peter von Scholten i 1848 på Sankt Croix ophævede slaveriet, den slags moderne snobberi er heldigvis ikke nået til Langeland, hvor både slaveri og børnearbejde stadig trives i bedste velgående. Det fik Christian E. så rigeligt at mærke, da det var ham der var dagens vaskemester.
    Tak for hjælpen med vasken af 'Sølvpilen' Christian!





    Med 'Sølvpilen' ren og pæn, var det kun at dreje 180 grader omkring, for at kunne konstatere et Henrik EŽs brune 1976'er vist kun fik en "halv fransk vask og strygning"!



    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  12. #42

    Havenisser

    Henrik, jeg kan godt se at ham til venstre er Hr. Nielsen, men hvem er den anden?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  13. #43

    Dygtige drenge.

    Ikke så snart man har forladt langøen bliver brandmesters lille dreng jaget ud med slangen og børsten
    Christian er kommet i mesterlære- men Arne hvor er lipgloss til de små hjul, de er jo for at sige det mildt sølet ind i
    mudder. Dette bør den unge mand ordne inden skolen starter i morgen.
    Og Shark den anden have nisse er mig under cover- det er nemmelig rigtig godt der over , men måske lige tideligt nok at de står på egne ben.

    Med lidt misundelige hilsner.

    Kalvig og Co.

  14. #44

    Corvette mæ'(h) power

    I forbindelse med denne onsdags skrueaften, kunne Lis ikke undgå at se nogle forandringer på Tonni's Corvette, der jo for et par uger siden måtte af med alle hestene.
    Nu står det stakkels kræ der og tænker:

    Mon jeg nogensinde får hestekræfter igen, eller skal jeg mon forblive lam, der er nu noget uldent ved det her!
    Er 'WHOOL POWER' virkelig vejen frem?
    Stakkels bil!




    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  15. #45
    Ak ja ak ja.....

    Nu har Nissen Gammelnok været på spil igen, denne gang har han også trukket sin nissepige med ind i sine små Julelege.

    Mon De to, nu tre Havenisser nogen sinde bliver færdige med Henrik E's Corvette så den kan komme på gaden, min fornemmelse er snarere De tosser rundt imellem hinanden så snart jeg vender ryggen til.

    Til Gammelnok kan jeg kun sige, fraværet af HorsePower er midlertidig, om et par måndere vil selv den Grå BB skæve midsundeligt ned til en masse Fuldblods HorsePower i stalden ved siden af

  16. #46
    Hej Langeland

    Er der ikke noget uldent ved den røde vette hi hi vinteren bliver vist nok lang hos jer

  17. #47

    L-A-N-G vinter, men også meget hyggelig!

    Hej Kim

    Du har helt ret, det bliver en L-A-N-G vinter, for der er stadig 143 dage til 2014 sæsonen starter (hvis ellers vejret tillader det)!

    Men vi forkorter vinteren med hyggeligt samvær i 'Long Island Corvette Shop', tilsat lidt skrueri og MASSER af humor.
    Kom selv ned og tjek det, du skal være rigtig velkommen!


    Husk, den korteste afstand mellem to mennesker, er et smil!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  18. #48
    Julen begyndte tidligt i år, for allerede i går pakkede Tonni sin første julegave ud, et par nye ånderør til "Den Røde Baron", de bør nok sikre at den bliver bemærket i gadebilledet!



    I mellemtiden tog nisserne sig en tur i "Den Røde Baron", sandsynligvis stadig kun med "uld power", selv om de nok havde foretrukket et span rensdyr!


    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  19. #49
    Det er nu noget "uldent" ved den motor....

    flotte ånderør, bliver spændende at ligge øre til dem i næste sæson.

  20. #50
    Åh ja åh ja, bliver satme en laaaaang vinter på værkstedet, sammen med de to havenisser alias Hr. Nielsen og Henrik E må min overbærehed give mig styrke og hjælpe mig igennem denne svære tid.

  21. #51

    Nisseflugt på Langeland

    De specielle fire-tåede Langelandske nisser, der i et stykke tid har huseret på Long Island Corvette Shop, har tilsyneladende taget flugten fra den 'lamme' Corvette!



    Grunden til flugten var den simple, at der i går var pyntet op til julehygge i værkstedet, 'Fætter Tonni' havde bagt æbleskiver, Familien Eckstrøm sørgede for Glögg og Hr. Nielsen for 'snebajere'.
    I dagens anledning var både Tonni's og Hr. Nielsen's Corvetter dekoreret med juleguirlander, men Henrik E's var strøget over i 'hjørnekontoret' for at hygge sig der!





    Der blev dog også tid til at arbejde på de to i gang værende projekter, Tonni fik renset og sandblæst flere dele til motorrummet på 1975'eren, så det snart kan blive malet og klargjort til modtagelsen af maskineriet.
    På Henrik E's 1976'er er køleskabet (læs: airconditionanlægget) nu monteret, og vi er i gang med viskerne.
    Hr. Nielsen's 1969'er puttede sig bare i sin vinterfrakke, og venter på lunere tider.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  22. #52
    Allan
    Guest
    Hvor er det fedt ,at se Langeland er mere end bare et navn på en festival ... tak fordi I giver jer tid til at vise os andre jeres hygge omkring jeres corvetter

  23. #53
    Hej Allan

    Vi holder jo skrueaften hver onsdag aften (hvor I altid er velkomne til at kigge forbi), og derfor prøver vi på at lægge lidt op her på siten hver torsdag, for at holde CCCD Corvette gejsten i live her i den mørke tid.
    Det er ikke altid at dette materiale (tekst og/eller billeder) er lige seriøst, men tro når jeg siger at; vi morer os fint med det, både på værkstedet og her på siten!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  24. #54

    En lille update fra Langeland

    Selv om den forestående højtid nærmer sig meget stor hast, holdt vi som vanligt skrueaften i går på 'Long Island Corvette Shop', hvor specielt arbejdet på Tonni's 1975'er skrider hastigt frem, men da sandheden kom frem, viste det sig også at han havde taget ekstradage og timer i brug!
    Motorrummet og forbroen er nu ved at være renset 100% af, svejsninger er gået efter og repareret, ligesom hele fortøjet nu er afmonteret. Nu står den på afrensning og maling af triangler, samt montering af nye bøsninger.




    På Henrik E's 1976'er arbejdes der fremad med viskertræk, og nyt benzinrør til karburatoren, samtidig med at det mørkebrune indtræk er ved at skifte til en lysere og mere venlig farve.
    For begge de herres vedkomne gælder, at 'ånderørene' stadig spøger, og der hænger snart sidepipes i hele værkstedet.




    I den samme forbindelse har Henrik E. indkøbt et par 'kyllingeskjold', eller rettere benbeskyttere/-skinner til sine sidepipes, men han syntes at have nogle problemer med hvordan man skal anvende dem!
    Men med lidt hjælp kom de på plads.




    Husk, der er kun:
    12 dage til jul.
    44 dage til '1st CCCD Winter Meet'
    124 dage til Sæsonstart 2014
    141 dage til '1st CCCD Sweden Tour'
    177 dage til 'Herlevgaard Træf'
    232 dage til 'Viking Run'

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  25. #55

    Vi glæder os i denne tid

    - argh, det er måske ikke helt rigtigt, for der er vist en der keder sig lidt rigeligt!
    Det er 'Den Røde Baron' (Tonni's 1975'er), der er så utilfreds med at være efterladt alene på værkstedet de næste seks uger, at den har taget vinterburkaen på, mens den står og venter på igen at blive motoriseret!
    Kan man nu kalde 'Den Røde Baron' for en 'Burvette'?



    I går arbejdede vi videre på Henrik E's 1976'er, hvor manglende bolte og møtrikker i styretøj og chassis kom på plads.
    Og i forgårs fyldte 'Brum-Brum' (Hr. Nielsen's 1969'er) 44 år, så der er gang i den her på Long Island Corvette Shop, selv om vi ikke kan komme ud og slide på asfalten!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  26. #56
    Nu er det vist ved at være tiden jeg får Gammelnok alias Hr. Nielsen under kærlig behandling og trykket ham lidt på hans lille tykke nissemave, har nu indstillet ham hos Henrik E med et forbud mod at medbringe hans lille Pocketkamera på værkstedet, da han tydeligvis bruger alt alt for meget tid på drillerier, på den anden side er han jo en ældre herre, og dem skal man vel også være overbærende med.

  27. #57

    Forvist..!

    Hej
    Så er min vette forvist fra værkstedet da gammelnissen alias (Hr. Nilsen) indtager værkstedet, så snart man forlader ejendommen...
    God jul til jer alle fra det svenske..
    Hilsen Henrik E20131221_161226.jpg

  28. #58

    Når katten er ude .....

    Så er julen overstået, dermed er alle juleløjerne også ved at være passé! Det betyder dog ikke at der er ro på 'Long Island Corvette Shop'.
    Godt nok har både Henrik E. og Tonni valgt at 'forlade skuden' i julen, men det har jo så givet mig frit slag til at udfolde mig i værkstedet.

    Her har jeg, mens jeg samler mod til viskertrækket, nu fået færdiggjort en reparation som vi startede på allerede i sommers.
    Der konstaterede vi at de revner der var i 'ørene' (dem der holder bladfjedren) på bagtøjet nu udviklede sig med stor fart, og den lokale 'kunst-, klein- og mirakelsmed' blev konsulteret desangående.
    Han kunne både svejse revnerne i bagtøjet, samt på svejse de forstærkninger som jeg havde udtænkt mig, for at revnerne ikke skulle komme tilbage igen.

    Nu er alle svejsninger blevet slebet ned, alt blevet grundet samt malet sort, nu er der bare at håbe på at det holder, så der ikke skal investeres i et nyt 'heavy duty' bagstykke!




    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  29. #59

    Søndagshygge

    Alle 3 medlemmer (Hr Nielsen, Pihl og Henrik E) i Long Island Corvette Shop var mødt til skruedag.
    Arne kom direkte fra Søndags gudstjeneste (Aarrrhhhh)
    Interiør er ved at blive monteret i min vette
    Hilsen
    Henrik E20140112_161313.jpg
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  30. #60

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •