Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Resultater 1 til 30 af 141

Tråd: Liv på Langeland

  1. #1

    Liv på Langeland

    Hej CCCD venner

    Oven på nytåret er der atter kommet gang i Corvette projekterne her på Langeland, i går (onsdag) fik vi startet Henrik E's 1976'er op, det gav fornyet interesse og arbejdsglæde omkring projektet.
    Som I kan se på billederne står karrosseriet i baggrunden, her er arbejdet med slibningen af undersiden nu ved at være afsluttet, så bunden kan blive malet og karrosseriet lagt på chassiset igen.




    På Arne's (Hr. Nielsen) 1969'er er den manuelle gearkasse nu udskiftet med en automat gearkasse, og der mangler nu kun lidt beslag og monteringsarbejde omkring selve gearskiftet, så er den helt klar.
    Et test køretur fra Odense til Langeland (i snevejr i december) forløb uden problemer, så også omkring dette projekt er optimismen stor.

    Hvilke vinterprojekter har I andre gang i?

    Mange hilsner og godt nytår fra os her på Langeland
    Henrik og Arne
    Sidst rettet af Hr. Nielsen; 22-04-2015 kl 12:20.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  2. #2
    Citer Skrevet af Hr. Nielsen Vis Indlæg
    Hej CCCD venner
    Et test køretur fra Odense til Langeland (i snevejr i december) forløb uden problemer, så også omkring dette projekt er optimismen stor.
    Av av det gør helt ondt at læse den slags. Salter de ikke vejene på Fyn?

    Jeg selv er igang med bremser og gearkasse.
    Bremser: Nye rustfrie rør (de fejlede ikke noget, men der fulgte et helt sæt rustfrie med bilen, så hvorfor ikke skifte dem), nye gummislanger (de gamle var på vej til at klappe sammen), en enkelt ny bremsekaliper (utæt), og så troede jeg at jeg skulle have renoveret den eksisterende hovedcylinder. Imidlertid viste det sig at den hovedcylinder, der sidder på bilen nu, er fra en bil uden bremseforstærker (1'') og så passer mit rep kit (1 1/8'') jo ikke i. Altså en ny/anden hovedcylinder. Det er nok også forklaringen på at bremserne var lidt svære at dosere (on/off)

    Gearkasse: Den hyler en smule i 1.-3. gear, 4. gear er i orden og så vælter olien ud af alle pakdåser. Så den prøver jeg at hovedrenovere.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Hej Karsten 'Shark'

    Jo - vist salter de på Fyn, og det endda så ganske rigeligt. Men nu er min 'projektmobil' jo endnu helt urestaureret, så evt. saltskader vil næppe kunne spores på den slidte bil.
    Dog er det gået hårdt ud over mine nye sidespejle, hvilket er lidt overraskende at kromen på dem er så dårlig!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  4. #4

    Talking 'Projektmobilen' i røg og damp

    Hej CCCD'ere

    Efter at have vasket 'projektmobilen', blev det her i formiddags også til årets først par billeder af den.




    Samtidig får I også lige et af Henrik E's 1976, hvor bunden nu er helt klar til maling.



    Husk også 'Forårstræf på Langeland' - vi skal blot have fundet en dato!
    Sidst rettet af Hr. Nielsen; 22-04-2015 kl 12:19.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  5. #5
    Kom med et forslag til dato.

  6. #6
    Citer Skrevet af Hr. Nielsen Vis Indlæg
    Hej CCCD'ere

    Efter at have vasket 'projektmobilen', blev det her i formiddags også til årets først par billeder af den.



    Samtidig får I også lige et af Henrik E's 1976, hvor bunden nu er helt klar til maling.



    Husk også 'Forårstræf på Langeland' - vi skal blot have fundet en dato!

    En sølv 1969 BB med sidepipes, herligt, flot bil :- )

    Den 1976 mangler vist lige det sidste :- )
    Men sende lav en tråd, så vi kan følge den lidt, det ser spændende ud.

    Ang. forårs træf, fedt, vi ses på Langeland (kom med en dato, så vi kan booke vores kalender)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7

    Vinter projekt

    Mit eget vinter projekt (eller et af dem) er gearkasse renovering:
    Den hylede en smule i 1-3 gear. Det er det forreste leje på højgearsaksel der er slidt. Grunden til det kan ses på billedet:
    2013-01-05 11.28.25.jpg Der har været nogen derinde og de har vendt den specielle møtrik forkert!
    Når man gør det løber en del af det olie der skulle smøre lejet i stedet ud ad snuden på gearkassen.

    2013-01-05 11.48.49.jpgHer er den "oil slinger" som sidder bag ved det forreste leje. Den er slidt helt i stykker. Altså skal hele kassen adskilles og renses og renoveres.

    Som sagt så gjort:
    2013-01-05 13.05.11.jpgNu venter jeg så på at de nye "sliders" kommer hjem. 3-4 gears slideren var ret slidt, formodentlig fordi man har cruiset rundt med hånden på gearstangen som det jo hører sig til når man er "cool (but ignorant)".
    Herefter skulle det bare være at samle de 231 dele igen
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  8. #8
    Mit vinterprojekt er overstået. Jeg har skiftet olie og filter på motoren lige inden jeg satte den ind.. Det tog trods alt også 1/2 time tror jeg. Kunne ikke i første omgang finde en skruetrækker som var spids nok til at hakke igennem filteret da jeg skulle have det løst. Men nu holder den så også er glæder sig til årets første tur.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Hr. Nielsen,

    Den Corvette ser uber-klasse ud, Fed fed farve.. Glæder mig til at se den

    Kunne du ikke glæde os med nogle flere billeder af projekt forløbet?

    Mvh
    Kent

  10. #10
    Hej Kent

    Tak for de pæne ord, men desværre snyder billederne en del. For selv om 1969'eren ser fin ud, så er og bliver den et rullende renoveringsprojekt.
    I år er planerne bare at få den fuldt køreklar, samt konstatere hvad der skal ordnes hen af vejen - udover alt det optiske (krom og lak)!
    Er der nogle af jer der har fået om forkromet de originale sidepipe covers?

    Hvad angår 1976'eren, så skal vi nok lægge tekst og billeder på efterhånden som arbejdet skrider frem.
    Først for står grunding og maling af bunden, så karrosseriet kan komme tilbage på rammen!

    Husk: Tilmelding til '1st Long Island Spring Meet' den 20. april. Der kan begge projekterne ses live!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  11. #11
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Mit vinterprojekt er overstået. Jeg har skiftet olie og filter på motoren lige inden jeg satte den ind.. Det tog trods alt også 1/2 time tror jeg. Kunne ikke i første omgang finde en skruetrækker som var spids nok til at hakke igennem filteret da jeg skulle have det løst. Men nu holder den så også er glæder sig til årets første tur.
    Claes.
    Nu overanstrenger du dig ikke. Husk på du skal være formand i mange år, så hvis det bliver for meget, må du ringe.

    Niels
    In the garage.
    1 Stk.1997 C5 Hatchback 1 stk Kia Rio 1 stk. Kia Picanto, and a snowbobby 55 snowmachine.
    Kunst er det man ikke kan. Hvis man kunne var det jo ingen kunst. Storm P.
    Det er ikke alt der tæller, der tælles, og det er ikke alt der tælles, der tæller. Albert Einstein.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

  12. #12

    Ikke blå mandag, men derimod grå onsdag

    Hej Corvette venner

    I går aftes fik Henrik E grundet bunden på sin 1976'er, så den nu står klar til at modtage den blanke sorte bundmaling.



    Hvis alt går efter planen, så er bunden sort i næste uge ved samme tid. Derefter kan karrosseri og chassisramme igen blive forenet - det bliver en stor dag!

    Mvh
    Arne


    Husk: Tilmelding til '1st Long Island Spring Meet' den 20. april.
    Sidst rettet af Hr. Nielsen; 22-04-2015 kl 12:18.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  13. #13
    Citer Skrevet af Hr. Nielsen Vis Indlæg
    Hej Corvette venner

    I går aftes fik Henrik E grundet bunden på sin 1976'er, så den nu står klar til at modtage den blanke sorte bundmaling.

    Hvis alt går efter planen, så er bunden sort i næste uge ved samme tid. Derefter kan karrosseri og chassisramme igen blive forenet - det bliver en stor dag!

    Mvh
    Arne


    Dejligt at vi kan følge med. Nu har motorproblemer hold mig fra andre projekter, men det er til stor inspiration at se andres projekter. Jeg får helt lyst til at bruge næste vinter på at tage min af rammen. Bare fordi man kan.

    /Ole

  14. #14
    Det ser da bare godt ud, dejligt at følge med i jeres projekter på Langeland.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  15. #15
    Citer Skrevet af Hr. Nielsen Vis Indlæg
    Hej Corvette venner

    I går aftes fik Henrik E grundet bunden på sin 1976'er, så den nu står klar til at modtage den blanke sorte bundmaling.



    Hvis alt går efter planen, så er bunden sort i næste uge ved samme tid. Derefter kan karrosseri og chassisramme igen blive forenet - det bliver en stor dag!

    Mvh
    Arne


    Husk: Tilmelding til '1st Long Island Spring Meet' den 20. april.
    Hej Langeland

    Det får mange minder frem, ved at se det i går og laver i det fynske ø hav, og så har i enda varme på, luxus forhold, her vest for Århus sker der ikke noget som helst ud over at og vente på forår

    kim

  16. #16
    Vinterprojekterne her består i sæder, gulvtæppe og fælge. Utroligt hvad man kan finde på guloggratis

    Så jeg holder mig til de nemme projekter i år så bliver der forhåbentligt tid til lidt i år...

    'Nye' brugte sæder, desværre ikke 'sportssæder' som de originale. Men i forhold til hvad nye betræk koster så kan jeg nok leve med det :-)



    Prøvemontering af nyt gulvtæppe inden kabinen bliver splittet ad. Umiddelbart har det en ret god pasform direkte fra kassen. Købt hos Willcoxcorvette (ACC tæppe)





    Brugte ZR1 fælge (beklager rodet )



    Så inden længe mangler der blot et sæt plader og polering
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  17. #17
    Ser godt ud, Roald!

    Hvor har du egentlig købt de dér skateboard's henne?

    Jeg får brug for sådan nogle for at få plads i min garage til min nyerhvervelse.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  18. #18
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Ser godt ud, Roald!

    Hvor har du egentlig købt de dér skateboard's henne?

    Jeg får brug for sådan nogle for at få plads i min garage til min nyerhvervelse.
    Biltema, mener de koster omkring 370,- pr sæt (2 stk)

    Nyerhvervelse? Hvad har du fået anskaffet dig?

    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  19. #19
    Fedt, Roald. Sådan et par sæt skal jeg have!

    Jeg faldt over sådan en svend her: Ford Granada 1976-model. Den var simpelthen for fin til jeg kunne lade den gå. 2 originale ejere fra ny. Far & søn. Sønnen var 87 år da han solgte den - den har kørt 119.000 km fra ny - med fuld service og dokumentation. Lidt noget andet.

    Granada bagside.jpg
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  20. #20
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Fedt, Roald. Sådan et par sæt skal jeg have!

    Jeg faldt over sådan en svend her: Ford Granada 1976-model. Den var simpelthen for fin til jeg kunne lade den gå. 2 originale ejere fra ny. Far & søn. Sønnen var 87 år da han solgte den - den har kørt 119.000 km fra ny - med fuld service og dokumentation. Lidt noget andet.

    Granada bagside.jpg
    Cool den ser ud til at være i rigtig god stand. En af mine gamle kammerater overtog en Grenada fra sin bedstefar da han fyldte 18. Mener det var en start 80'er. Selvom det 'kun' var en 2.3 automat præsterede den alligevel hele 5-7 km/l
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  21. #21
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Fedt, Roald. Sådan et par sæt skal jeg have!

    Jeg faldt over sådan en svend her: Ford Granada 1976-model. Den var simpelthen for fin til jeg kunne lade den gå. 2 originale ejere fra ny. Far & søn. Sønnen var 87 år da han solgte den - den har kørt 119.000 km fra ny - med fuld service og dokumentation. Lidt noget andet.

    Granada bagside.jpg
    Fedt flere billeder tak .

  22. #22
    Jeg har ikke fået den hjem endnu. Jeg nænner ikke at køre den på saltede veje når nu den har undgået det alle disse år. Ikke engang på trailer.

    Jeg har aftalt med sælgeren, at den bliver leveret på autotrailer på min adresse når salten er væk / vejene er helt tørre.

    Den er ikke 100% perfekt kosmetisk - de gamle mænd har gennem tiden haft lidt små-uheld, som ikke er blevet lavet 100% perfekt. Men bilen er generelt gennemsund - så der skal ikke laves rustarbejde osv i den - primært lidt lak reperationer hist og pist.

    Jeg skal nok poste lidt flere billeder af den når jeg har fået den hjem på adressen.


    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  23. #23
    Hej igen
    I går aftes vendte vi Henrik E's 1976 karrosseri om på den anden side, fik bunden slebet, hvorefter han gav den anden (og sidste) gang grunder.
    Billeder følger indenfor de nærmeste dage!


    Husk: Tilmelding til '1st Long Island Spring Meet' den 20. april.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  24. #24
    Oprydning på grund af inspektion

    Da vi skulle have inspektion på værkstedet i lørdags, brugte vi en aften i sidste uge til lige at få fejet gulvet og få ryddet op, så værkstedet så præsentabel ud.









    I denne uge fortsætter vi arbejdet på Henrik's karrosseri, som stadig savner sort maling i bunden, før det kan blive monteret på chassiset.

    Mvh
    Arne

    PS - som I kan se, blev selv "hjørnekontoret" støvet af!
    Sidst rettet af Hr. Nielsen; 22-04-2015 kl 12:17.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  25. #25
    Hr. Nielsen,

    Det var da et fantastisk værksted, og rart at se, at I også prioritere det administrative arbejde og derfor indrettet et dertil hjørnekontor.

  26. #26
    Hej Kent

    Æren for det flotte værksted tilfalder 100% Henrik Eckstrøm, han både ejer og har indrette værkstedet.

    Jeg har på grund af Henrik's store gæstfrihed bare 'nasset' mig ind i et hjørne.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  27. #27
    Hej CCCD'ere

    Det er efterhånden lang tid siden vi sidst har opdateret denne tråd, men med dagens arbejde afsluttet, syntes vi at der igen var god grund til at tage lidt af jeres tid!

    I Danmark, og nok specielt i Sønderjylland og omliggende provinser, fejre man hvert år den 15. juni genforeningen, men på Langeland vil det nok fremover være datoen den 23. marts der markere genforeningen.
    Nemlig genforeningen af chassis og karrosseri på Henrik E. Corvette, de to enheder har været adskilt fra længe før han købte bilen i september 2010, men i dag blev de to dele igen forenet.

    Som medlemmer i CCCD er I hermed pålagt, uden uvedkommende afbrydelser, at gennemse nedenstående billedserie fra værkstedet på Langeland.



    Karrossen på Henrik E's 1976'er atter placeret vandret, efter at bunden var blevet malet.


    En Corvette med 0,ingen hestekræfter i motorrummet!



    Chassiset bugseret på plads under karrosseriet, det er her omkring det begyndte at blive rigtig spændende!


    Karosseri og chassis er atter forenet, og dagens kranfører, Christian E, skuer stolt ud over dagens bedrift!


    Det er dejligt at se en 'ny Corvette' fødes, eller rettere genfødes, efter mange års stilstand!


    Selv om Henrik E. 'kun' er 192 centimeter høj, fylder han sin Corvette fint ud!
    Gad vide om han har et par billige sæder til salg, han ser jo ikke selv ud til at få brug for dem!

    Sidst rettet af Hr. Nielsen; 24-03-2013 kl 08:14.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  28. #28
    Hej Langeland

    Dejligt at se nogle skønne billeder fra det fynske Ø-hav, det er lige før henrik kommer på asfalt inden frosten letter

    Her i det mit jyske bestiller vi ikke andet end at drikke og vente på at temperaturen skal stige til plus grader, så vi kan få lavet lidt justering på gearkasse og motor.

  29. #29
    Ser super godt ud, dejligt at følge jeres projekter på Langeland.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  30. #30

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •