Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Stoker kit og balancering

  1. #1

    Stoker kit og balancering

    Hej folkens og godt nytår

    Jeg har stadig min stakkels Corvette på intensiv afdelingen.
    Det lader til at der er vanskeligheder med det stroker kit der skulle bruges, så nu leder de efter alternative stempler til kittet, men så tænker jeg i al min uvidenhed.

    Leder man efter andre stempler, så er kittet vel ikke balanceret?

    Vil det ikke være en fordel med et balanceret kit nu man er i gang med at købe nyt eller er det kun hvis man skal lave en motor der trækker ud til 7000+ omdr?

    Det er en 454 fra 72 der bliver boret op fra 0,030 til 0,060. Den kommer til at kører med en Eledbrock 540 hk topend kit, så jeg tænker det er noget der slutter ved de 6000 omdr.

    Da der er reklamation, så skal det jo være fair over for begge parter, men overvejer da at betale forskellen op til et balanceret kit.
    Der er jo også noget med internt og ekstern balancering jeg ikke helt har styr på

    Burde jeg overveje også at betale op til en bedre krumtap en Eagles low end stoker kit?

    /Ole

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej folkens og godt nytår

    Jeg har stadig min stakkels Corvette på intensiv afdelingen.
    Det lader til at der er vanskeligheder med det stroker kit der skulle bruges, så nu leder de efter alternative stempler til kittet, men så tænker jeg i al min uvidenhed.

    Leder man efter andre stempler, så er kittet vel ikke balanceret?

    Vil det ikke være en fordel med et balanceret kit nu man er i gang med at købe nyt eller er det kun hvis man skal lave en motor der trækker ud til 7000+ omdr?

    Det er en 454 fra 72 der bliver boret op fra 0,030 til 0,060. Den kommer til at kører med en Eledbrock 540 hk topend kit, så jeg tænker det er noget der slutter ved de 6000 omdr.

    Da der er reklamation, så skal det jo være fair over for begge parter, men overvejer da at betale forskellen op til et balanceret kit.
    Der er jo også noget med internt og ekstern balancering jeg ikke helt har styr på

    Burde jeg overveje også at betale op til en bedre krumtap en Eagles low end stoker kit?

    /Ole
    Det lyder lidt fantasifuldt medmindre altså at stemplerne er for høje (giver for høj kompresion), meen de billige ekternt afbalancerede strokerkits ville jeg holde mig fra medmindre man får det afbalanceret herhjemme,

    Det er svært at give gode råd udover at man bør vælge komponenter af kvalitet som passer sammen til at starte med OG alliere sig med en god motorbygger, pay men now or pay me later som man siger

  3. #3
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det lyder lidt fantasifuldt medmindre altså at stemplerne er for høje (giver for høj kompresion), meen de billige ekternt afbalancerede strokerkits ville jeg holde mig fra medmindre man får det afbalanceret herhjemme,

    Det er svært at give gode råd udover at man bør vælge komponenter af kvalitet som passer sammen til at starte med OG alliere sig med en god motorbygger, pay men now or pay me later som man siger
    Problemet er, at motorbyggeren er valgt på forhånd (og ikke af mig).
    Det en reklamationssag, hvor et værksted der ofte laver USA biler skal rette skaderne efter "knap så godt arbejde". Jeg har jo ikke krav på bedre ting ind det der var, men på den anden side vil jeg gerne spæde til, hvis det giver mening så jeg kan få noget bedre.

    I virkeligheden er tilliden ikke så stor længere, men vi hænger jo lidt på hinanden.
    Jeg overvejer seriøst at gå efter en løsning i kontanter i stedet og så få en anden til at bygge den, men det vil værkstedet ret sikkert ikke være med på.
    Det kan nok også blive svært at blive enige om hvor mange penge jeg skal have for at lave den selv i stedet.

    Godt nok er jeg selv udlært mekaniker, men med sådan et projekt skal jeg vist mere have status som "holdved montør"

    /Ole

  4. #4
    Hej Ole,

    Godt nytår.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg helt sikkert købe et internt afbalanceret stroker sæt. Jeg forstå ikke at, man kan finde på at sætte et sæt på ens motor, som man så afbalancerer "eksternt" ved hjælp af flexplate/svingningsdæmperen. Det virker ikke logisk, spec. når man kan få internt afbalanceret sæt.

    Jeg ville selv købe et internt afbalanceret sæt. Jeg vill derefter så veje hver stempel, I beams rods og slibe/file så de vejer det samme. For at sikre 99% balance, så svingningsdæmperen kan ta' det sidste.

    Jeg ville heller ikke vælge det billigste internt afbalanceret stroker sæt jeg kunne finde. Jeg ville helt sikkert gå mindst en kvalitet op ift. det billigste sæt.

    Just my 2 cent.

    /John
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej Ole,

    Godt nytår.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg helt sikkert købe et internt afbalanceret stroker sæt. Jeg forstå ikke at, man kan finde på at sætte et sæt på ens motor, som man så afbalancerer "eksternt" ved hjælp af flexplate/svingningsdæmperen. Det virker ikke logisk, spec. når man kan få internt afbalanceret sæt.

    Jeg ville selv købe et internt afbalanceret sæt. Jeg vill derefter så veje hver stempel, I beams rods og slibe/file så de vejer det samme. For at sikre 99% balance, så svingningsdæmperen kan ta' det sidste.

    Jeg ville heller ikke vælge det billigste internt afbalanceret stroker sæt jeg kunne finde. Jeg ville helt sikkert gå mindst en kvalitet op ift. det billigste sæt.

    Just my 2 cent.

    /John
    Grunden til at eksternt afbalancering er billigere er prisen på malloy metal, det er en ekstra tung metalart som bruges ved afbalancering plus arbejdsgangen med at bore/indsætte metallet i kontravægtene på krumptappen.

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •