Resultater 1 til 2 af 2

Tråd: Start problemer

  1. #1

    Start problemer

    Hej Alle

    De sidste 14 dage har været meget lærerigt, det kan jeg godt skrive nu, da bilen startede igen idag.
    Det hele startede som sagt for 14 dage siden, jeg rullede en lille tur for første gang i 3 1/2 år fedt at køre uden tag, men ikke nogen problemfri tur, bilen holt utroligt meget igen, og det lugtede af noget meget varmt, det viste sig at være bremserne der ikke ville slippe sit tag, ind på liften igen, jeg skal lige sige at der kom bremseforstærker på sidste år, og den var ikke justeret rigtig ind, pinden som går fra forstærkeren ind i bremsecylinderen var for lang, så den laver for meget tryg, det ville jeg så lave dagen efter.
    Dagen efter kom, jeg ville lige starte bilen, men nej den ville ikke, ikke engang sige en bøvs, hvad var der galt,. det viser sig at en Corvette har bygget en modstand ind i ledningsnettet, og da mit net er skiftet fik jeg ikke nogen modstand monteret, denne hersens modstand skal sidde imellem start strøm og tændspolen, spolen skal kun have 9 volt, og min fik 12 volt, ergo tændspolen brænder af,jeg fik fat i en ny spole og fik også monteret den skide modstand hvad skal man gøre når man ikke ved noget om strøm ringer rundt, har talt med David nogle gangejeg fik så alt monteret, juhu nu skal den starte, nøglen blev drejet den var lige så død som en sild, pis pis hvad nu, fat i diverse papir på strømfordeleren, der stod noget at hvis den blev monteret forkert ville den blive brændt af nå men fat på telefonen David hjælp, kan du ikke tage en strømfordeler med, da den nye jeg har, er brændt af. Jeg Talte også med Brian, han var enig med mig at elektronikken var smuttet. Vi skulle mødes til motordag i Fredericia om Søndagen ( rigtig god dag ) Hjem i med strømfordeleren, så nu skal den starte, øh jeg må hellere lige tjekke olien føste, har kørt meget med starteren, føj hvor olien lugtede af benzin, godt så, olien blev tappet af, jeg havde jo bestilt noget hos morten, bilen havde en deadline onsdag aften, hvor den skulle til Beder og justeres på alle hjul ( 4 hjulsmåling )Morten fik olien hjem og han fik lavet det sådan at jeg kunne afhente det i Horsens, fedt der kunne jeg spare noget tid, olien blev afhentet i en papkasse, turen gik hjem igen, jeg kunne da lige nå at hælde det på, så var det jo det mindre at lave om Onsdagen,,, men ak når tingene først er begyndt at drille så forsætter det, olien var forkert, jeg ringede igen til morten, han fulgte op på det og ringede tilbage, han havde fået en forkert sending, det var der jo ikke noget at gøre ved. tiden løber, der var ikke andet at gøre end at købe noget nyt olie nu var klokken over middag, havde 6 timer igen, det kunne jeg godt nå, der skulle jo kun justeres bremser, for starte det skulle den jo nok, da der var kommet ny fordeler på, fik olie på, nøglen blev turnet, starteren kørte og kørte den ville sku ikke, hvad nu tænkte jeg, gik det hele igennem, ligesom fra start, af med ventil dækslerene 1erne i top og vip på 6erne, på med det hele, tjækkede lige et kabel med et eksta tænderør, det kom en gnist, fint,,,, nøglen blev atter turnet, den var død som en sild klokken var nu seks om aften øvøv hjem og afbestille min tid hos Klaus Pouls, ja så gik det hele i stå, 4 hjulsudmåling kan først blive til august da klaus holder ferie i 3 uger, hva faen skulle jeg gøre, hjem og lufte hunden, jeg går og tænker hvorfor den skide bil ikke vil starte, pludselig er der en som råber til mig, skal du ikke snart have den bil ud og køre joo men jeg er løbet ind i dette hersens problem, og fortæller han det kort,( jeg skal lige sige ham her hedder Leif og har været teknikker hos BMW) han små griner lidt, jeg må vist hellere ud og starte den bil for dig, JA tak jeg var løbet total tør for ideer, vi aftaler han skal komme imorgen kl 15 jeg var der ca en halv time før, Leif kommer, inden han når ind i værkstedet siger han, det er dine tænderør som er defekte, defekte de er da helt nye, ja men de har været våde, ja det var rigtig, men de er også tørret af igen, vi skal have dem ud, jeg skal lige sige det er ikke nemt at skrue tænderør ud på en bigblok med headers, nå men jeg fik lavet en lille tænderørsnøgle, så det tog kun en lille time, alle rørene var sorte, Leif gik igang med bremserens, ud af de 8 rør fik vi to til at virke, tænk at samtlige 8 rør skød gnisten baglæns, så fik jeg en forklaring på dette, når rørene har været våde soder de til inde ved kernen. jeg var lidt skeptisk, nå men jeg fik fat på nogle nye rør de kom i, her i eftermiddag, jeg havde lovet at ringe til Leif når jeg igen er klar til at starte, han kom, jeg turner nøglen bilen starter sku første gang
    Jubi endelig, kørte så en lille tur igen fedt men så kommer der nye problemer olien fra servopumpen lækker, tror der er pakdåsen. På den igen i morgen.
    De 14 dage har været meget lærerige-,

  2. #2

Lignende Tråde

  1. Problemer med hvinen fra koblingen..
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 24-07-2010, 14:57
  2. Re. Problemer med powersteering
    Af John hansen i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 10-07-2010, 23:33
  3. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 11-06-2010, 07:42

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •