Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Hone block/junk-yard engine?

  1. #1

    Hone block/junk-yard engine?

    Hej

    Jeg har en gammel adskilt årgang 1965 327'er til ligge, som jeg - lidt for sjov - vil prøve at hone og give nye ringe og lejer (ingen vendekant i top af cylindre).

    Planen var at bruge den som reservemotor, hvis resultatet bliver nogenlunde ok.

    Den kørte såmænd fint inden jeg skilte den ad, havde bare "lidt" højt olieforbrug og ydede 186 hk (ved 4000 omdr) på svinghjulet på rullefelt med en meget lille knast og små toppe med 1.72 ventiler.

    Spørgsmålet går så på hvad der er bedst at hone den med, sådan en fætter med 3 ben eller en flexhoner?



    eller



    Inden der er nogen der foreslår at jeg kører til den cylinderservice, så er det jo sjovt at prøve selv. Jeg har mulighed for at låne en af hver type, så det er ikke fordi at jeg skal ud og spendere og blokken er allerede 0.060 over og har tidligere fået 2 nye foringer, så går der noget galt er det ikke fordi blokken har den store værdi alligevel

    Er det forresten helt forbudt at genbruge bolt og møtrik fra plejlstængerne? Mindes at have læst noget om at det er stræk-bolte?

    Mvh

    Roald
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Hej

    Jeg har en gammel adskilt årgang 1965 327'er til ligge, som jeg - lidt for sjov - vil prøve at hone og give nye ringe og lejer (ingen vendekant i top af cylindre).

    Planen var at bruge den som reservemotor, hvis resultatet bliver nogenlunde ok.

    Den kørte såmænd fint inden jeg skilte den ad, havde bare "lidt" højt olieforbrug og ydede 186 hk (ved 4000 omdr) på svinghjulet på rullefelt med en meget lille knast og små toppe med 1.72 ventiler.

    Spørgsmålet går så på hvad der er bedst at hone den med, sådan en fætter med 3 ben eller en flexhoner?



    eller



    Inden der er nogen der foreslår at jeg kører til den cylinderservice, så er det jo sjovt at prøve selv. Jeg har mulighed for at låne en af hver type, så det er ikke fordi at jeg skal ud og spendere og blokken er allerede 0.060 over og har tidligere fået 2 nye foringer, så går der noget galt er det ikke fordi blokken har den store værdi alligevel

    Er det forresten helt forbudt at genbruge bolt og møtrik fra plejlstængerne? Mindes at have læst noget om at det er stræk-bolte?

    Mvh

    Roald
    lyder som et sjovt projekt, du kan godt genbruge boltene til plejlstængerne men det er rigtigt at man istedet for at spænde dem i moment kan måle stræk, det er det mest præcise, jeg ville bruge den nederste, se denne video:



    olieforbrug plejer at være styrene i topstykkerne

  3. #3
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    lyder som et sjovt projekt, du kan godt genbruge boltene til plejlstængerne men det er rigtigt at man istedet for at spænde dem i moment kan måle stræk, det er det mest præcise, jeg ville bruge den nederste, se denne video:


    olieforbrug plejer at være styrene i topstykkerne
    Tak for info, det var en fin video

    Jeg har fundet et sæt let hjemmeportede 3986336X toppe der kørte fint på den tidligere ejers motor. Så med nye ringe og andre toppe bruger den forhåbentligt lidt mindre olie. Regnede med at smide en summit 1102 eller 1103 knast i den så yder den måske også lidt mere.

    Det sjove er at desktop dyno 2003 gav 188 hk (flywheel) som maksimum på den motor med de små toppe/lille knast og rullefeltsmålingen gav næsten præcis det samme, 186 hk på svinghjulet. DD2003 giver omkring 270 flywheel hk med den nye opsætning, meeen om det så kommer til at holde stik må tiden vise...
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  4. #4
    Bliver spændede at følge, Roald. Post endelig mere om projektet, som det skrider frem!

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Bliver spændede at følge, Roald. Post endelig mere om projektet, som det skrider frem!

    Claes
    det skal jeg nok, men det kan godt være der går lidt tid mellem opdateringerne. Jeg er lidt ophængt for tiden
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

Lignende Tråde

  1. Radio Host Will Be First to Build Own Corvette Engine
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 25-08-2010, 22:00
  2. GM To Allow Owners To Build Their Own Corvette Engine
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 13-07-2010, 18:30
  3. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 22-06-2010, 19:36

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •