Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Udluftning af bremser

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Udluftning af bremser

    Hej jeg har i dag udluftet bremserne efter mont af nye calipere jeg syntes at bremse pedalen går langt ned er det normalt eller vil i mene at jeg skal prøve at udlufte den en gang mere , nu er det jo længe siden jeg har haft "pedal" på så kan ikke huske hvor langt pedalen må gå ned ? Kom gerne med gode råd hvis i har et par fif .
    jeg håber ikke i er sneet inde ,vil da sige at der ligger rigtig meget her i Bjæverskov

  2. #2
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Hej jeg har i dag udluftet bremserne efter mont af nye calipere jeg syntes at bremse pedalen går langt ned er det normalt eller vil i mene at jeg skal prøve at udlufte den en gang mere , nu er det jo længe siden jeg har haft "pedal" på så kan ikke huske hvor langt pedalen må gå ned ? Kom gerne med gode råd hvis i har et par fif .
    jeg håber ikke i er sneet inde ,vil da sige at der ligger rigtig meget her i Bjæverskov
    Hej

    Udluftning af bremser kan godt drille på en corvette, hvorfor er et godt spørgsmål, jeg kan kun tale for mig selv, vi brugte en sprøjte til at få bremsevæske igennem bagfra, derefter kom der pedaltryk.

  3. #3
    Hej Macfly

    Søg evt. på "brake bleed" på corvetteforum.com i c3-tech forum - der er tonsvis af læsning og vejledning til nem udluftning af bremser.
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  4. #4
    Hvis du synes pedalen går for langt ned er der sikkert ugler i mosen, eller luft i systemet.
    Jeg har haft bedst held med "gravity bleeding", altså hvor man bare åbner udluftningsskruen på kaliber og så drikker en øl mens bremsevæsken, og luften, løber gennem. Der skal selvfølgelig være væske på hovedcylinderen hele tiden.

    Hvis væsken ikke kan løbe gennem af sig selv er der noget andet galt, f. eks. sammenklappede slanger.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hvis du synes pedalen går for langt ned er der sikkert ugler i mosen, eller luft i systemet.
    Jeg har haft bedst held med "gravity bleeding", altså hvor man bare åbner udluftningsskruen på kaliber og så drikker en øl mens bremsevæsken, og luften, løber gennem. Der skal selvfølgelig være væske på hovedcylinderen hele tiden.

    Hvis væsken ikke kan løbe gennem af sig selv er der noget andet galt, f. eks. sammenklappede slanger.

    /Karsten
    Jeg har også haft held med den her metode. Husk at udlufte i rigtig rækkefølge.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  6. #6
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Jeg har også haft held med den her metode. Husk at udlufte i rigtig rækkefølge.
    Tak for svar , hvad er den rigtige rækkefølge ???

  7. #7
    Jeg har haft god succes med samme Gravity-metode - den eneste metode, som jeg kunne få god hård pedal med(og helt sikkert den nemmeste - kan gøres alene). Jeg brugte metoden med længst fra hovedcylinderen først - og arbejde sig tættere og tættere på.

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Jeg har haft god succes med samme Gravity-metode - den eneste metode, som jeg kunne få god hård pedal med(og helt sikkert den nemmeste - kan gøres alene). Jeg brugte metoden med længst fra hovedcylinderen først - og arbejde sig tættere og tættere på.

    Claes
    Jeg prøver at lufte bremserne ud igen i aften på den måde og håber så på at få god pedal på.

    jeg ønsker jer alle en rigtig god jul

  9. #9
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Tak for svar , hvad er den rigtige rækkefølge ???
    Mit bud.
    1. Højre baghjul
    2. Venstre baghjul
    3. Højre forhjul
    4. Venstre forhjul
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  10. #10
    Macfly
    Guest
    Mit bud.
    1. Højre baghjul
    2. Venstre baghjul
    3. Højre forhjul
    4. Venstre forhjul
    Det blev meget bedre at få de sidste luft bobler ud , jeg ved også at det bliver bedre når den kommer ud og køre og bliver bremset til ,det hele er jo nyt .

Lignende Tråde

  1. Nye bremser!
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 11-09-2012, 10:44
  2. Bremser bag
    Af Elektrikeren i forum Teknisk Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 03-07-2012, 11:16
  3. bremser
    Af Johnny i forum Teknisk Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 02-09-2010, 19:46

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •