Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Indmeldelse af CCCD i Motorhistorisk Samråd

  1. #1

    Indmeldelse af CCCD i Motorhistorisk Samråd

    Hej Alle,

    Jeg har kontaktet Johnny B. Rasmussen fra MhS.

    For at CCCD kan blive meldt ind i MhS, skal klubben godkendes på deres generalforsamling, som tilfældigvis foregår imorgen lørdag kl 10.00 på Vissenbjerg Storkro, (beliggende 10-15 km fra Odense)

    Er der 1-2 personer fra klubben som er villige til at deltage i generalforsamlingen og præsentere CCCD derovre?

    Jeg ville gerne selv, men det faldt desværre ikke i god jord hos fruen derhjemme, da jeg foreslog at aflyse det arrangement vi skal til imorgen
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  2. #2
    Jeg er desværre også forhindret i at deltage.

    Som gulerod kan det nævnes at CCCD betaler deltager gebyret, som er på omkring 400 kroner.

    Kom frisk - der er ikke meget i det - vi skal simpelhen bare være der for at kunne blive optaget.


    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  3. #3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Jeg er desværre også forhindret i at deltage.

    Som gulerod kan det nævnes at CCCD betaler deltager gebyret, som er på omkring 400 kroner.

    Kom frisk - der er ikke meget i det - vi skal simpelhen bare være der for at kunne blive optaget.


    Claes
    Motorhistorisk samfund har gjort mange gode ting for vores hobby!

    Men de har en tilbøjelighed til at være temmelig nidkære omkring originalitet.... Hvis man kommer med en original Ford T er der ingen grænser for ens popularitet!

    Hvis du derimod kommer med brede fælge... Og en forvasket T-shirt.... Nogle af deres forslag/indgreb har været i direkte modstrid med den almindelige bilentusiast..... Den slags som vi i høj grad præsenterer
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  4. #4
    Citer Skrevet af Stingray69 Vis Indlæg
    Motorhistorisk samfund har gjort mange gode ting for vores hobby!

    Men de har en tilbøjelighed til at være temmelig nidkære omkring originalitet.... Hvis man kommer med en original Ford T er der ingen grænser for ens popularitet!

    Hvis du derimod kommer med brede fælge... Og en forvasket T-shirt.... Nogle af deres forslag/indgreb har været i direkte modstrid med den almindelige bilentusiast..... Den slags som vi i høj grad præsenter


    Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har lige så stor interesse for de modificerede køretøjer, som for de originale.

    Man vil sandsynligvis aldrig se MhS tale hotroddernes sag.

    Men mange af de ting MhS beskæftiger sig med, har så brede påvirkninger for alle veteranbiler, at jeg synes at man bør støtte op omkring dem alligevel.

    Se eksempelvis nogle af de sager de beskæftiger sig med.

    - afskaffelse af benzinafgiften på importerede, historiske køretøjer.
    - ændring af afgiftsfastsættelsen ved import og forenkling af importreglerne.
    - ændring af veteran grænse fra løbende 35 år til løbende 30 år.

    Herudover forsøger de at påvirke lovgivningen således at veteranbiler undtages mest muligt for nye afgifter og restriktioner.

    Når man kigger på hvad politikerne til tider kan finde på, så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvornår det er vores hobby det går udover. Bare kig på afgiften på bådforsikringer.

    Jeg kan godt huske de sager du nævner. Det gik vist i direkte modstrid med noget af det DSRA havde arbejdet for? Ikke så heldigt...
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg


    Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har lige så stor interesse for de modificerede køretøjer, som for de originale.

    Man vil sandsynligvis aldrig se MhS tale hotroddernes sag.

    Men mange af de ting MhS beskæftiger sig med, har så brede påvirkninger for alle veteranbiler, at jeg synes at man bør støtte op omkring dem alligevel.

    Se eksempelvis nogle af de sager de beskæftiger sig med.

    - afskaffelse af benzinafgiften på importerede, historiske køretøjer.
    - ændring af afgiftsfastsættelsen ved import og forenkling af importreglerne.
    - ændring af veteran grænse fra løbende 35 år til løbende 30 år.

    Herudover forsøger de at påvirke lovgivningen således at veteranbiler undtages mest muligt for nye afgifter og restriktioner.

    Når man kigger på hvad politikerne til tider kan finde på, så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvornår det er vores hobby det går udover. Bare kig på afgiften på bådforsikringer.

    Jeg kan godt huske de sager du nævner. Det gik vist i direkte modstrid med noget af det DSRA havde arbejdet for? Ikke så heldigt...
    Det er nok bedre at være med indenfor i varmen end at stå udenfor og kigge ind :-?
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  6. #6
    Så er CCCD medlem af Motorhistorisk Samråd.

    Tak Roald, og velkommen i foreningen. Anders Nannerup præsenterede jeres materiale, og i blev som de andre fire klubber optaget i samrådet.

    Med venlig hilsen

    Johnny B. Rasmussen
    Sekretariatsleder
    Motorhistorisk Samråd
    http://www.motorhistorisk.dk
    mhs@motorhistorisk.dk
    Tlf. +45 20 74 57 09
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Totalt iorden !!

    Så er CCCD medlem af Motorhistorisk Samråd.
    Sådan, lidt en milepæl

Lignende Tråde

  1. CCCD-TV siger tillykke med fødselsdagen til CCCD
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 16-05-2011, 17:54
  2. Motorhistorisk dag 11. Sept.
    Af david i forum Generelt Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 25-08-2010, 21:02

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •