Resultater 1 til 6 af 6

Tråd: C2 65 re-kalibrering af speedo

  1. #1
    Den Røde Baron
    Guest

    C2 65 re-kalibrering af speedo

    Jeg har et problem med min km/triptæller på min C2 1965 og kan se at det ene worm gear er slidt og ikke trækker km-tæller. Hvis jeg skifter det så skal speedometeret re-kalibreres siger flere andre udenlandske forums.

    Er der nogen der kender et sted i DK eller Sverige, hvor man kan få dette gjort ordentligt ?

  2. #2
    Citer Skrevet af Den Røde Baron Vis Indlæg
    Jeg har et problem med min km/triptæller på min C2 1965 og kan se at det ene worm gear er slidt og ikke trækker km-tæller. Hvis jeg skifter det så skal speedometeret re-kalibreres siger flere andre udenlandske forums.

    Er der nogen der kender et sted i DK eller Sverige, hvor man kan få dette gjort ordentligt ?
    Hej

    Når jeg læser dit problem, kommer der noget op i hukommelsen, jeg arbejdede i et lille firma som hed Jysk fínmekanik, her snakker vi 30 år tilbage, her kom der mange speedometer ind som blev rep. og justeret, så mit svar til dig, vil være prøv at ringe til et lille finmekanikker værksted, de kan nok løse det kalibreres problem.

    Kim

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Den Røde Baron Vis Indlæg
    Jeg har et problem med min km/triptæller på min C2 1965 og kan se at det ene worm gear er slidt og ikke trækker km-tæller. Hvis jeg skifter det så skal speedometeret re-kalibreres siger flere andre udenlandske forums.

    Er der nogen der kender et sted i DK eller Sverige, hvor man kan få dette gjort ordentligt ?
    Er det ikke re-kalibrering via gearkasse/worm gear på gearkassen, anyway såvidt første skridt er at skaffe et worm gear i metal, dem i plastik holder ikke:


  4. #4
    Hej Røde

    Ja, det lyder ulogisk at speedometeret skal re-kalibreres fordi man har skiftet en del i km tælleren, men det er fordi at man er nødt til at afmontere speedometer nålen for at komme til tællemekanismen. Nålen skal så monteres i korrekt position igen; ellers vil der være fejlvisning på speedometeret.
    Det er i øvrigt slet ikke sikkert at du kan få nålen afmonteret. Min knækkede i akslen da jeg forsøgte og jeg måtte investere i et nyt speedometer. Det så ud som om nogen have været der og limet dem sammen.

    Er der nogen der laver den slags herhjemme? Det kan jeg umuligt forestille mig. Der er jo efterhånden ikke engang en rigtig mekaniker tilbage herhjemme. Håndværkere er en uddøende race.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Den Røde Baron
    Guest
    Hej og tak for svar.
    Jeg har været en del på US forums og alle siger at instrumentet skal de-gauses (nyt magnetfelt) og derefter justeres. Jeg har det nye metal worm gear klar, men INDEN jeg kastede mig ind i herlighederne ville jeg lige høre.

    Da jeg iøvrigt åbnede indtil gearet så jeg et lille sort plast tandhjul der var låst fast pga triptæller jam - tandhjulet er selvfølgelig nittet på rammen og tandløst på 1/3 del - suk ! Har ikke kunne finde denne del nogen steder uden at skulle købe et nyt speedo.

    Var hos en anden Corvette ven i dag og han mente at Sverige var stedet - og at man kunne finde en annonce for dette i det svenske blad "Wheels" - så det må jeg vist lige finde.

    / Michael

  6. #6

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •