Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Værktøj til 4 hjuls udmåling

  1. #1

    Værktøj til 4 hjuls udmåling

    Hej Alle

    Hvad siger i til at vi går sammen og købe værktøj/måleudstyr til 4 hjuls udmåling, jeg ved at der er nogle stykker inkl. mig som skal have det lavet, min tid hos Klaus Pouls i aften måtte jeg aflyse, og han går på ferie fredag.
    Da den dumme bil ikke har lyst til at starte, men hvis den 69 tror den skal holde ferie nu, bliver den klogere, for der er jo en dag i morgen til oliefinger

    En 4 hjuls udmåling koster ca. 2000kr,

    Kim

  2. #2
    Det lyder spændende, hvad koster sådan noget udstyr? (det lyder dyrt)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Jeg talte med David om det, han mener at vi kan få noget til omkring 10.000kr i usa +/-

  4. #4
    Kunne det være nogetr cccd købte, også betaler man xxxkr for justering ved f.eks motordag?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #5
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Kunne det være nogetr cccd købte, også betaler man xxxkr for justering ved f.eks motordag?
    Jeg tror hvis det skal indkøbes, skal det op på en generalforsamling, da beløbet er i den størelse, men hvis der er stemning for det, er det jo enkelt,
    lad os sige vi er 100 medlemmer så er det max 150kr pr næse.

  6. #6
    Morten36
    Guest
    Det ville der ganske sikkert være penge i for klubben for der er ikke mange dækcentre som har forstand på at spore vore gamle biler el. også så gider de bare ikke, det kræver selvfølgelig at at der er en i klubben som er kyndig i dette men lyder som en god ide.

  7. #7
    Citer Skrevet af Morten36 Vis Indlæg
    Det ville der ganske sikkert være penge i for klubben for der er ikke mange dækcentre som har forstand på at spore vore gamle biler el. også så gider de bare ikke, det kræver selvfølgelig at at der er en i klubben som er kyndig i dette men lyder som en god ide.
    helt sikkert værd at undersøge, men er der ikke også en del arbejde og fingersnilde i at sætte undervognen op? (udover det nødvendige værktøj)

    Jeg mener hvis det ikke er sværere end at den gennemsnitlige bilnørd selv kan finde ud af det hvis man har værktøjet til rådighed så er der jo ingen problemer og man kan skiftes lidt til arbejdet på vette-skrue-dage.

    Det bliver lidt mere kompliceret hvis man er afhængig af par personer i klubben til at sætte alle biler op. Det vil jo ligge en nok ikke uvæsentlig arbejds-byrde på de pågældende personer. (jeg aner ikke hvor meget arbejde/sværhedsgrad der er i det?)

    Men som sagt, jeg synes ideen er rigtig god.

    Mvh

    Roald, der nok også godt kunne bruge en 4 hjulsudmåling engang når undervognen skal friskes
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  8. #8
    Jeg syntes du kunne være en god ide, med et "stort" spec. indkøb af værktøj til spec. opgaver på Corvette (og Camaro Morten :- )
    Det er netop også sådan nogle ting, jeg syntes vi bla. skal bruge vores penge til fra klub kassen.

    Tænk på hvormange der har haft gælde af David og Brian, de sidste år. Hvis man kunne udvide med f.eks 4 hjuludmåling, dækmaskine osv, det kunne da være fedt.

    Ang. hvem skal være eksperter, så syntes jeg, vi har jo nogle tænding/indsprøjtning/tænding osv eksperter. Måske har vi nolge automekaniker i CCCD, som lige netop ved hvordan man gør? (eller kan lære os andre op)

    Hvis man på tænker at købe sådan noget udstyr, så syntes jeg, at det skal stå ved eksperten. Jeg syntes ikke det skal stå ved hr. og fru. Jensen, så bliver det væk.

    http://www.dba.dk/styrtoejsudmaaling...u/id-67146110/


    /John

    P.S det kunne da også være lidt fedt for CCCD, at CCCD har den største tekniske viden, og som har det fedeste spec. værktøj :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  9. #9
    Hej venner.

    Husk nu på vi ikke kan trække på David og Brian / eller den kommende undervognsekpert hele tiden. Jeg tror måske også det er en lidt for voldsom investering endnu. Klubben har ikke de store midler endnu og jeg tror vi skal vente med den slags store investeringer til klubben er endnu større.

    Jeg kan sagtens se det skønne i at kunne lave styrtøjsudmålinger på Vetterne internt i klubben husk alle har travlt og det hele er på frivilligt hyggeplan. Det ville fungere perfekt hvis vi havde ansat en mekaniker i CCCD - men det har vi jo ikke - endnu!

    Jeg tror hurtigt det kunne blive en belastning for den person alle ville hive i hele tiden, når undervognen skulle justeres.

    Men jeg synes naturligvis vi skal tage emnet op på en kommende generalforsamling.


    Vette-hilsen

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Så er de sidste stykker værktøj på vej fra England, med det kan vi lave caster/chamber toe in/toe out udmålinger til skruedage mv.


    turnplates i støbejern, de burde kunne holde i mange år, findes også i alu men koster det dobbelte og er mere skrøbelige


    Caster/chamber adapter


    digital caster/chamber viser

    Klubben har allerede state of the art toe-in/toe-out værktøj.

    Planen er at lave nogle instrukstionsvideoer så så mange så muligt kan få glæde af værktøjet.


  11. #11

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •