Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Udstødning

  1. #1

    Udstødning

    Jeg har nu taget konsekvensen og flyttet Vetten til en anden garage, da nedkørslen til min tidligere garage var så stejl at jeg ramte på med udstødningen.

    Men jeg bliver nok nød til at skifte udstødning og vil derfor bestille et komplet sæt hjem fra US i løbet af vinteren. Det giver mig så chancen for at få lidt mere af den fede V8 lyd, og overvejer et sæt Dual chambered, men hvad giver efter jeres mening/erfaring den fedeste lyd??

    Pft.

    Mvh
    Kent

  2. #2
    Vil lige nævne at jeg ønsker at beholde min udstødnings manifold som passer til årgangen... Jeg ønsker ikke at skifte til headers.
    Ved også at tændingen har betydningen samt hvor kantet en knast er etc.
    Tændingen skal ændres og det er kun udstødning og mufflers jeg ønsker at udskifte, men IKKE til side pips.

    Har også kigget lidt på følgende:

    Apple Racing mufflers
    Cherry Bomb Glasspack, Extreme eller Pro
    Classic Chambered

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

  4. #4

    Den hjemmeside kendte jeg ikke

    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Tak for svaret David
    Rigitg fin hjemmeside, og lyden er bare

    Jeg har faktisk kigget lidt på N11, da jeg fandt dem her: http://waldronexhaust.com/corvetten11offroad.htm, de lyder jo fantastisk på en 532CI med headers, men hvordan vil det lyde på min "lille" 71' base engine med standard manifold?? jeg vil holde motorrummet så originalt som muligt.. og vil derfor ikke udskifte til Headers...

    Når foråret kommer, kan jeg så lokke dig til at hjælpe mig med at sætte tændingen??

  5. #5
    Hej Søndergaard!
    Rigtig som David skriver, jeg har et par potter liggende, de er sprit nye,
    hvis du er interesseret finder vi en god pris. Har i øvrigt også et helt originalt
    brugt udstødningssystem liggende, fra manifold og bagud, som ligeledes er til salg.
    Du kan evt. ringe til mig på tlf. 59517872.

    Hilsen Kalvig

  6. #6
    Efter min 454 mistede sin smårabiate rulleknast til fordel for en mild RPM knast, så er det gået op for mig HVOR meget forskel knasten gør.
    Lyden var langt mere sprød med rulleknasten.

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Efter min 454 mistede sin smårabiate rulleknast til fordel for en mild RPM knast, så er det gået op for mig HVOR meget forskel knasten gør.
    Lyden var langt mere sprød med rulleknasten.
    Det er lige efter bogen, når knasten løfter mere/længere giver det flere heste, samtidigt kan man høre mere af forbrændingen (eller ekkoet fra) i udstødningen og ikke mindst fra karburatoren, en L88 støjer f.eks. næsten mere fra indsuget end fra udstødningen

  8. #8
    Her fri udblæsning uden indsatspotter - man kan næsten fornemme ekkoet fra eksplosionen (man var ikke i tvivl, når man stod ved siden af)

    http://www.youtube.com/watch?v=c_9xpvaURUM
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  9. #9
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det er lige efter bogen, når knasten løfter mere/længere giver det flere heste, samtidigt kan man høre mere af forbrændingen (eller ekkoet fra) i udstødningen og ikke mindst fra karburatoren, en L88 støjer f.eks. næsten mere fra indsuget end fra udstødningen
    Ja, hastigheden ventilen lukker luft ind og ud har står betydning. Jeg savner den frække snærren. Nå må vi se hvad den siger, når jeg engang får den retur med nye toppe og knast.

    Til sammenligning kan jeg fortælle at den motor jeg var ude og kigge på forleden. En 1 cylindret Deutz på 67 liter og 80 hk ved 230 omd/min ikke sagde meget på trods af fri udblæsning. Den sagde nærmest bare PFFFSSSTTTTT. Men der kunne man også så og se ventilerne åbne og lukke.
    Ingen hård rilleknast here

    http://www.motorsamlingen.dk/wordpre...?maskinerID=97
    http://www.motorsamlingen.dk/wordpre...deutz-mkh-260/

    Iøvrigt et fantastisk sted drevet af frivillige, hvis man er på de kanter.

    /Ole

  10. #10
    Hej Søndergaard!
    Rigtig som David skriver, jeg har et par potter liggende, de er sprit nye,
    hvis du er interesseret finder vi en god pris. Har i øvrigt også et helt originalt
    brugt udstødningssystem liggende, fra manifold og bagud, som ligeledes er til salg.
    Du kan evt. ringe til mig på tlf. 59517872.

    Hilsen Kalvig
    Hej Kalvig,

    Jeg er meget interresseret i dine N11 muflers og udstødning. Jeg har søgt lidt på N11 på nettet, og kan forstå at det er lidt tilbage til rødderne... de gode gamle dage..

    Men som jeg også læser det, så er det off road mufflers, dvs. der er godt med lyd, ligesom jeg ønsker.

    Jeg har forsøgt at ringe til dig, men du var ikke at træffe.. Er der noget tidspunkt der passer dig bedst på dagen, så prøver jeg at få det passet ind i min lidt travle hverdag..??

    Vi tales

    mvh
    Kent

Lignende Tråde

  1. Udstødning c3
    Af Macfly i forum Reservedele til salg
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 24-04-2012, 12:56
  2. N11 Off Road Exhaust Udstødning.
    Af david i forum Generelt Forum
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 13-01-2012, 16:42
  3. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 20-05-2011, 17:23

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •