Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: Stelnummer

  1. #1

    Stelnummer

    Hej
    Jeg har været på Skat, vis køretøj.
    Der mangler nogle bogstaver i stelnr. for at jeg kan få det til at passe med en 1978 årgang.(motor/samlested) måske har du en forklaring!.

  2. #2
    Hmmm noget speciel er den da for som Graves skriver der er noget der ikke passer med stelnummer og det oplyste for:
    Stelnummer er 1Z87895413949 ifølge det jeg kan finde på synsrapporterne på den.
    1Z8789 hvis 5=S 413949 så er det en 1979 med en L48 med 195 HK originalt.

  3. #3
    Hej Corvette venner

    Chassisnummer (VIN): 1Z8789S413949 er produceret den 5. december 1978, og er dermed en MEGET tidlig 1979'er (helt normal procedure).

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  4. #4
    Hej
    Er der ingen der har en forklaring på S`et der er byttet ud med et 5 tal i stelnr.(hvor kommer den fejl fra)
    Den første 79 model så dagens lys den 28 august 1978, første dag blev der samlet 202 stk.(total 53807stk.)

  5. #5
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af Graves Vis Indlæg
    Hej
    Er der ingen der har en forklaring på S`et der er byttet ud med et 5 tal i stelnr.(hvor kommer den fejl fra)
    Den første 79 model så dagens lys den 28 august 1978, første dag blev der samlet 202 stk.(total 53807stk.)

    S mener jeg bestemt står for cabriolet ;-)

  6. #6
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    S mener jeg bestemt står for cabriolet ;-)

    Hej alle

    Et S på plads nr 7 i vin nr tror jeg ikke står for cabriolet

    For så er der noget galt både med min første og den jeg har nu de har begge et S på plads 7
    og begge med T.tag


    hilsen jesper
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  7. #7
    Hej igen

    Her lige en kort guide til 'nedbrydning' af chassisnumre (VIN = Vehicle Identification Number) på Corvette'rne:

    I eksemplet herunder tager jeg udgangspunkt i VIN nummeret på min 1969'er: 194379S737895
    1. ciffer _________ 1 ______ Chevrolet
    2. og 3. ciffer ____ 94 _____ Corvette
    4. og 5. ciffer ____ 37 _____ To dørs coupé (targa)
    6. ciffer _________ 9 ______ År = 1969
    7. ciffer/tegn _____ S ______ Samlefabrikken i St. Louis, Montana
    8. til 13. ciffer __ 737895 ___ Produktionsnummer, i 1969 startende med 700001 og sluttende med 738762.

    4. og 5. ciffer er enten 37 eller 67 for henholdsvis coupé eller convertible.

    I venstre døråbning står yderligere et bogstav, typisk i forbindelse med farvekoden på bilen, disse bogstaver viser produktionsmåneden (igen bruges 1969 årgangen som eksempel - i mit tilfælde et Q):
    B = september 1968
    C = oktober 1968
    D = november 1968
    E = december 1968
    F = januar 1969
    G = februar 1969
    H = marts 1969
    I = april 1969
    J = maj 1969
    K = juni 1969
    L = juli 1969
    M = august 1969
    N = september 1969
    O = oktober 1969
    P = november 1969
    Q = december 1969

    Hvis man vil have produktionstidspunktet mere nøjagtigt (vel at mærke på en C3 model), kan man gå ind på følgende web-site:
    http://c3registry.org/index.php?job=BirthdayCalculator
    Der vælger man årgang samt indtaster de sidste fem cifre i chassisnummeret (VIN), så får man oplyst produktionsdatoen, ligesom hele chassisnummeret bliver kontrolleret.
    I mit tilfælde valgte jeg (naturligvis) 1969, samt indtastede 37895 og det gav følgende resultat:
    "Approximate birthday 194379S737895: December 17, 1969"
    Et hurtigt kig i almanakken afslører således at min Corvette (sandsynligvis) blev samlet en onsdag - dejligt at vide man ikke har købt en 'mandags-bil'!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  8. #8
    Citer Skrevet af Graves Vis Indlæg
    Hej
    Er der ingen der har en forklaring på S`et der er byttet ud med et 5 tal i stelnr.(hvor kommer den fejl fra)
    Den første 79 model så dagens lys den 28 august 1978, første dag blev der samlet 202 stk.(total 53807stk.)
    5 i stedet for S skulle betyde at den er lavet i Bowling Green, men det var først i 1981 den blev åbnet, så mon ikke det er et S der ligner et 5-tal? Har 78'ere stadig en kopi af VIN ved forruden? Hvis de har det så skulle det være nemmere at se det der.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  9. #9
    Citer Skrevet af smeden Vis Indlæg
    Hej alle

    Et S på plads nr 7 i vin nr tror jeg ikke står for cabriolet

    For så er der noget galt både med min første og den jeg har nu de har begge et S på plads 7
    og begge med T.tag


    hilsen jesper
    Allan er i drille humør. Der blev ikke lavet cabriolet'er i 78
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  10. #10
    Jeg tror "S" står for "Submarine-Amfibie". Det har muligvis oprindeligt været en undervands-Corvette. Dén er ret sjælden. Prøv og se om du kan bygge den tilbage - så vil den være eftertragtet. Folk ved ikke de findes, fordi det rent faktisk var den amerikanske efterretningstjeneste, som brugte dem i hemmelighed. De lignede 100% en almindelig Corvette - men kunne både sejle OG dykke under vandet.

    Det kommer an på hvordan "S" er skrevet. Man lavede en speciel typografi, så folk ikke kunne se det uden at vide det.

    Prøv at google emnet.

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  11. #11
    Hej
    Først et svar til Karsten, vin nr. står i kant af ruderamme på en 1978 model, det samme i 79 model.
    Der er godt nok kommet gang i siden for tiden, CCCD.DK
    En lille opgave, i hvilket land kører 79 model nr 50?
    vh pg

  12. #12
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Allan er i drille humør. Der blev ikke lavet cabriolet'er i 78
    He he...Karsten er inde på noget ..... Jesper hvis du vil vide lidt om din corvette http://www.vettescape.com/

  13. #13
    Jeg tror "S" står for "Submarine-Amfibie". Det har muligvis oprindeligt været en undervands-Corvette. Dén er ret sjælden. Prøv og se om du kan bygge den tilbage - så vil den være eftertragtet. Folk ved ikke de findes, fordi det rent faktisk var den amerikanske efterretningstjeneste, som brugte dem i hemmelighed. De lignede 100% en almindelig Corvette - men kunne både sejle OG dykke under vandet.

    Det kommer an på hvordan "S" er skrevet. Man lavede en speciel typografi, så folk ikke kunne se det uden at vide det.

    Prøv at google emnet.

    Claes
    Hej Claes

    Gå straks under jorden de leder efter dig. det er top hemmelige oplysninger du har lækket.

    jeg er overbevist om at vi her fra CCCD's side vil gøre alt for at hjælpe dig
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

Lignende Tråde

  1. Stelnummer
    Af Henrik E i forum Teknisk Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 09-03-2012, 15:15

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •