Resultater 1 til 20 af 20

Tråd: Motordag Jylland II

  1. #1

    Motordag Jylland II

    Hej,

    Tak for en god dag, det er fedt at være medlem af en klub, med så god en klub ånd, og fyldt med gode mennesker.
    Også en tak for "dem" fra Sjælland, de er såmænd også "gode nok" :-)


    /John


    DSC_3649_r.jpg
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst rettet af John; 04-07-2010 kl 19:02.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  2. #2
    Hej Venner

    Tak for en rigtig god dag, meget lærerigt, håber den fra sjælland også har fået noget ud af det


    Kim

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Det var totalt hyggelig, her er billede af orlogskaptajn Horn som stryger flaget


  4. #4
    Karsten #999
    Guest
    Hejsa

    Det er bare så super fedt med en klub hvor der er "ånd" igen

    Tak til alle for en rigtig god dag med fokus på alt det bedste omkring en Corvette

    Mvh
    Karsten Horn

  5. #5
    ngendk
    Guest
    Det ser sgu godt ud med det banner der, håber i alle havde en fed dag!

  6. #6
    Hej Allesammen..

    Tak for en super dag jeg fik ikke taget nogle billeder, men jeg har ømme fødder.......

    Fik skildt bigblock ad og den skal have en ny knast, nye løftere, fjedre og 8 nye stempler yakk

    -og nu skal jeg altså.... og så
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  7. #7
    Flot flot banner!!!

    ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8
    lars
    Guest

    Thumbs up

    Også tak herfra til alle for hyggeligt samvær, men især til Brian og David der fandt en fejl på min motor, nemlig at vacuum slangen til strømfordeleren var forkert monteret - det gav tydeligt mere power!

    Det var i det hele taget lærerigt!

    Tak Morten - som perfekt (og topløs ) vært - super lokaler du(og måske Kia) har der, og for hjælpen med forgreneren til min vacuum slange!

  9. #9
    Peter
    Guest
    Hej Alle
    En rigtig god dag. Kom også hjem med min bil selv om Brian havde justeret den :-)

    Pete

  10. #10
    keddex1982
    Guest

    Red face

    Hej alle

    Jeg vil da også sige tak for en super hyggelig og lærerig dag! -kanon stemning

    Jeg blev så inspireret af de flotte nypolerede vetter, at jeg kastede mig ud i bilvask og efterfølgende polering af dyret

    ..og så skal brian da også lige vide at han alligevel fandt lidt ekstra hypper i min... var ude og trille til aften og nu satte den igen hjulene rundt i de første par gear -skønt!

  11. #11
    Jeg kan kun bukke og sige tak til alle
    som deltog og var med til at motordag/skruedag
    blev til en fed oplevelse

    og ja du har ret Andreas det er et flot banner , det er sgu lækkert se på
    Karsten
    71 cabriolet
    (Ford 37 Slantback projekt)
    hi

  12. #12
    Hej til alle

    Tak for en fornøjelig og god skrue dag, det er en fornøjelse at se David og Brian give den "gas" ved bilerne, jeg fornemmede at ingen kørte skuffede der fra, for mit eget vedkommene blev tændingen sat hvor den hørte hjemme og der var da også lidt med en vacum slange som skulle flyttes, så der blev spurgt og prøvet meget, når man ikke lige er fagmand på området, så der var smil på læben da jeg kørte hjem.

    For at komme på forkant med den kommende vinteres projekter blev anbefalet forskellige "rep sæt" og bøger for renovering af de forskellige karburatortyper, er det da muligt at at trække lidt på erfaringen med hensyn til hvilke bøger som der er gode til at beskrive en renovering af karboratorer osv. hvilke rep.sæt som er anbefalesværdige, alt efter hvilke type karborator man har og evt. lave en liste.

    Sam køb hjem over fra USA......?

    Tak til Morten for at stille "værksted" til rådighed, kanon kanon.

    Med venlig hilsen

    David,s

    PS. Knægten fandt lige dette link.
    http://www.tocmp.com/manuals/Carbs/R...20complete.pdf
    Sidst rettet af David,s; 05-07-2010 kl 08:07. Grund: Tilføjeklse

  13. #13
    Det var en rigtig god og hyggelig dag! V8'ere udover det hele, intet mindre end perfekt

    Citer Skrevet af David,s Vis Indlæg
    For at komme på forkant med den kommende vinteres projekter blev anbefalet forskellige "rep sæt" og bøger for renovering af de forskellige karburatortyper, er det da muligt at at trække lidt på erfaringen med hensyn til hvilke bøger som der er gode til at beskrive en renovering af karboratorer osv. hvilke rep.sæt som er anbefalesværdige, alt efter hvilke type karborator man har og evt. lave en liste.
    Jeg har hørt meget godt om den her bog

    http://www.cliffshighperformance.com/buy_book_2.html

    men ellers er der garanteret også nogle papirer på nettet omkring qjetten fra Lars Grimsrud...
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  14. #14
    Morten36
    Guest
    Hejsa

    Tak for en super hyggelig dag, det var godt at få sat ansigter på og forhåbentligt sker det snart igen når klubben holder sommertræf i Roskilde, en stor tak for den fine "mande" spise pølser, brød og hvad man ellers ville have at drikke var der også, super godt sted Morten der har fundet til et arrangement som dette, en stor tak bør du give din chef for lån af lokaler ect ect ect.
    Super fedt at se de 2 techheads i aktion for der var hårdt brug for deres viden men flere af bilerne, håber at i blir ved LÆNGE endnu....

  15. #15
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    bling bling or business.

    Som lidt opfølgning på motordagen i Jylland fik vi igår skiftet vippearme på Mortens smallblock. Da vi skulle justere ventiler på motordagen opdagede vi at vippearmene gik på retaineren (toppen af fjederen), det giver en masse tikkeri og i værste tilfælde kan retaineren ryge af med det resultat at ventilen falder ned på stemplet.

    Vippearmene er af en fabrikatet ProComp og bliver solgt for $99 på ebay, made in China i ægte bling-bling stil http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1-5-3...Q5fAccessories

    i annoncen står der : "Small Block Chevy 1.5 ratio 7/16 roller rocker arms. Made by Procomp. These rocker arms are made for high performance use. They are good for spring pressures of up to 750 lbs. These rocker arms come complete with the poly lock nuts. BEST PRICE, BEST QUALITY ON THE NET!"

    Sandheden er at det er mere show end go og at der allerede med de få kilometer som Morten havde kørt var flere af rullerne som låste.

    Morten købte så kvalitetsruller fra Crower
    http://www.summitracing.com/parts/CRO-73641-16/ istedet, de koster godt nok 4,5 gang så meget men holder så tilgengæld mindst 4,5 mill gange længere tid

    Prøv at se forskellen mellem bling bling og business:



    Læg mærke til trædefladen hvor justermøtrikken ska sidde på Procomp versionen er der ikke nogen flade juster-bolten kan træde på hele vejen rundt, på Crower versionen er der masser materiale at lægge an på. En anden lidt pudsig detalje er at på ProComp versionen er der boret et ekstra drænhul? mod selve rullen i spidsen.





    Selve lejet er meget bredere og har større diameter, rullen i spidsen er også 1.2 mm større i diameter, det betyder at rullen træder blødere/bredere end kina-rullens.




    På dette billede kan man tydeligt se forskellen mellem Procomp og Crower armens passform, masser af plads under Crower-armen mendens ProComp går på retaineren.



    Færdigt arbejde, motoren gik helt anderledes bedre, ingen støj fra ventiler, vi måtte dog justere ventiler af flere omgange og tilpasse guideplates som på disse lækre Dart toppe kan justeres

  16. #16
    Jeg har selv kasseret et sæt vipper, igen man får hvad der betales får

  17. #17
    Morten36
    Guest
    Hej David

    Vil gerne sige 10000000 tak for det fine arbejde som du har lavet, ja jeg var ikke til megen hjælp da jeg som sagt har trykket 4 ribben men ingen tøven fra dig kun STORE smil(næsten hele tiden undtaget da jeg sagde at jeg var til de der bling bling arme :-) :-)) det blev til en masse rockabilly i radioen hele dagen, det er lige sådan det skal være :-))))))
    Jeg nød for 1 gang at køre i bilen for nu siger den som den skal(du vrøvlede noget om en cadillac den flower på en helt anden måde syntes jeg ligesom den er blevet endnu mere villig på gassen, så herligt at der var så langt hjem

    Jeg vil også gerne takke Mia for kaffe/brød mm og de dejlige jordbær som hun havde med hjem, det var super hyggeligt at besøge jer....

    P,s ser fem til at modtage de små videoklip du tog :-)))

  18. #18
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Morten36 Vis Indlæg

    P,s ser fem til at modtage de små videoklip du tog :-)))
    sådan lyder en veljusteret smallblock, automatgear og 3:70 gearing :


  19. #19
    Hej Morten

    Den har aldrig haft bedre lyd, tillykke med det.

    Kim

  20. #20

Lignende Tråde

  1. Mini-motordag hos tp radio / aften kursus
    Af Rene Scholtz i forum Teknisk Forum
    Svar: 13
    Sidste Indlæg: 25-09-2010, 07:44
  2. Mini-motordag hos tp radio
    Af Rene Scholtz i forum Teknisk Forum
    Svar: 31
    Sidste Indlæg: 04-07-2010, 09:56
  3. Motordag Jylland.
    Af david i forum Generelt Forum
    Svar: 58
    Sidste Indlæg: 02-07-2010, 23:32

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •