Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Lakskade, hvad gør man?

  1. #1
    Daniel
    Guest

    Lakskade, hvad gør man?

    Jeg synes ikke jeg er så heldig for tiden.

    Min Vette holder i en aflåst p-kælder under min lejlighed. Vi fik forleden vasket gulvet i p-kælderen, og i den forbindelse har ham der udførte gulvvasken ridset min bil på venstre hjørne bagpå.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Lakskade.jpg
Vist:	45
Str:	313.3 KB
ID:	3566

    Billedet er ikke så godt, men jeg tror man kan fornemme at lakken er slidt helt af.

    Det der er sket er, at under gulvvasken har ham der udførte den spulet gulvet med en brandslange, og den har han slæbt forbi min bil og den har så filet i lakken.
    Fjolset vil selvfølgelig indrømme at det er ham som har gjort det, selvom at mærket passer fuldstændig med brandslangen.

    Men hvordan udbedre man sådan en lakskade? En lakstift kan ikke rigtig bruges (tror jeg), da området der er filet af er ret stort, og for det andet så tror jeg heller ikke det bliver særligt flot med en lak stift, hvis man overhovedet kan ramme den rigtige farve.
    So what to do?

    Kan det lade sig gøre at få lakkeret et sådan lille område, og er der nogen chance for at det bliver flot?

    Mvh. Daniel

  2. #2
    Allan
    Guest
    hej Daniel jeg ville kikke forbi den lokale autolakere og få hans vudering ... kender du farvekoden ?

  3. #3
    Citer Skrevet af Daniel Vis Indlæg
    Jeg synes ikke jeg er så heldig for tiden.

    Min Vette holder i en aflåst p-kælder under min lejlighed. Vi fik forleden vasket gulvet i p-kælderen, og i den forbindelse har ham der udførte gulvvasken ridset min bil på venstre hjørne bagpå.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Lakskade.jpg
Vist:	45
Str:	313.3 KB
ID:	3566

    Billedet er ikke så godt, men jeg tror man kan fornemme at lakken er slidt helt af.

    Det der er sket er, at under gulvvasken har ham der udførte den spulet gulvet med en brandslange, og den har han slæbt forbi min bil og den har så filet i lakken.
    Fjolset vil selvfølgelig indrømme at det er ham som har gjort det, selvom at mærket passer fuldstændig med brandslangen.

    Men hvordan udbedre man sådan en lakskade? En lakstift kan ikke rigtig bruges (tror jeg), da området der er filet af er ret stort, og for det andet så tror jeg heller ikke det bliver særligt flot med en lak stift, hvis man overhovedet kan ramme den rigtige farve.
    So what to do?

    Kan det lade sig gøre at få lakkeret et sådan lille område, og er der nogen chance for at det bliver flot?

    Mvh. Daniel
    De autolakerer jeg har snakket med, har altid givet mig den besked at hvis resultat skal være iorden så lakerer man hele flader. Dvs at man ikke kun kan nøjes med det område hvor lakken er skadet. Men nemmest er nok at få en vurdering hos maleren.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  4. #4
    Daniel
    Guest
    Ja, det er nok lettest at tage forbi en autolaker.

    Er der nogen der kan anbefale en god autolaker i/omkring København? Jeg har selv fundet med google en der bor tæt ved mig:
    Amager Autolakering http://www.amagerautolakering.dk/kontakt.htm

    Bilen er malet i Mille Miglia rød, kode 973. Man kan finde farvekoder her: http://www.classiccarcolors.com/denm..._rigtige_farve

    Men bilen er malet senest for ca. 10 år siden, og spørgsmålet er om den er malet i samme farvekode igen, eller man bare har taget en farve der næsten var den rigtige.

  5. #5
    Allan
    Guest
    måske Renè ,christian ,fosette kender en maler på amager , ellers er min gode kammerat Henrik en ørn til sit arbejde http://www.baden-jensen.dk/node/282 , jeg ved han har en scanner ,der kan hjælpe til at finde farve koden , men helt klart bedst med koden

    mv8
    Allan

  6. #6
    Citer Skrevet af Daniel Vis Indlæg
    Ja, det er nok lettest at tage forbi en autolaker.

    Er der nogen der kan anbefale en god autolaker i/omkring København? Jeg har selv fundet med google en der bor tæt ved mig:
    Amager Autolakering http://www.amagerautolakering.dk/kontakt.htm

    Bilen er malet i Mille Miglia rød, kode 973. Man kan finde farvekoder her: http://www.classiccarcolors.com/denm..._rigtige_farve

    Men bilen er malet senest for ca. 10 år siden, og spørgsmålet er om den er malet i samme farvekode igen, eller man bare har taget en farve der næsten var den rigtige.
    Den du har fundet, ville jeg ikke bruge.
    Fossette

  7. #7
    Fossette har ret! brug aldrig Amager Autolakering. Prøv evt. Elkjærs Lakcenter ApS,Kirstinehøj 13, 2770 Kastrup, tlf. 40413943 eller 43438833, de laver et rigtigt flot stykke arbejde.
    Hilsen
    Brian Amager


  8. #8
    Citer Skrevet af Daniel Vis Indlæg
    Jeg synes ikke jeg er så heldig for tiden.

    Min Vette holder i en aflåst p-kælder under min lejlighed. Vi fik forleden vasket gulvet i p-kælderen, og i den forbindelse har ham der udførte gulvvasken ridset min bil på venstre hjørne bagpå.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Lakskade.jpg
Vist:	45
Str:	313.3 KB
ID:	3566

    Billedet er ikke så godt, men jeg tror man kan fornemme at lakken er slidt helt af.

    Det der er sket er, at under gulvvasken har ham der udførte den spulet gulvet med en brandslange, og den har han slæbt forbi min bil og den har så filet i lakken.
    Fjolset vil selvfølgelig indrømme at det er ham som har gjort det, selvom at mærket passer fuldstændig med brandslangen.

    Men hvordan udbedre man sådan en lakskade? En lakstift kan ikke rigtig bruges (tror jeg), da området der er filet af er ret stort, og for det andet så tror jeg heller ikke det bliver særligt flot med en lak stift, hvis man overhovedet kan ramme den rigtige farve.
    So what to do?

    Kan det lade sig gøre at få lakkeret et sådan lille område, og er der nogen chance for at det bliver flot?

    Mvh. Daniel
    Hej Daniel

    En autolakker kan sagtens lave den lakskade du har fået der, den ser ikke spor dyb ud, og glasfiberen er intakt. en gang vandslibning og så polering, set ud fra dine billeder,.

    Her er et par billeder som kan fortælle lidt, dengang jeg skulle have karrossen på, væltede donkraften og rammen falet ned på karrossen, som ødelagde glsafiberen i begge hjørner, ja når jeg nu skulle igang med at lave glasfiber på min nymalet bil, kunne jeg ligeså godt lave noget der var anderledes, og der skal lige siges, den skade og efterbehandling blev lavet af en af mine venner som er udlært autolakker, som ikke har arbejdet med faget i 8 år. Han spartlet og malede bilen i mit værksted. Mirakelerns tid er ikke omme.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Image00046.jpg
Vist:	20
Str:	77.9 KB
ID:	3572Klik Billede for en større version

Navn:	Image00047.jpg
Vist:	14
Str:	98.3 KB
ID:	3573Klik Billede for en større version

Navn:	Image00059.jpg
Vist:	17
Str:	140.2 KB
ID:	3574Klik Billede for en større version

Navn:	Image00060.jpg
Vist:	12
Str:	142.5 KB
ID:	3575Klik Billede for en større version

Navn:	Image00080.jpg
Vist:	17
Str:	130.3 KB
ID:	3576 Klik Billede for en større version

Navn:	2011-07-30%2013_18_25.jpg
Vist:	15
Str:	1.56 MB
ID:	3577Klik Billede for en større version

Navn:	P6050017.JPG
Vist:	16
Str:	662.2 KB
ID:	3578Klik Billede for en større version

Navn:	P6050018.JPG
Vist:	11
Str:	668.2 KB
ID:	3579

    Kim

  9. #9
    Det er sgu da slidt helt igennem lakken, Kim. Se selve kanten hvor slangen har gnubbet...
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Det er sgu da slidt helt igennem lakken, Kim. Se selve kanten hvor slangen har gnubbet...
    Ja du har nok ret Claes, med brillerne på kan det godt tyde på det, Jeg går ud fra at det er en forsikrings skade, da en anden har påført skaden, så må de bare male det som skal males, til resultatet er iorden.

  11. #11
    Daniel
    Guest
    Elkjær Lakcenter er noteret.

    Ellers havde jeg også i mellemtiden fundet den her autolaker: Berlinge Autolakering i NV:
    http://www.berlingautolakering.dk/lakering.html
    Er der nogen der har en erfaring med dette?

    Jeg bor på Islands Brygge, så der er lige langt til Kirstinehøj og Nordvest.

    Endnu en gang tak for jeres kommentarer.

    Mvh. Daniel

Lignende Tråde

  1. Hvad er den værd?
    Af Stingray69 i forum Generelt Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 29-03-2011, 19:45
  2. Hvad er dette?
    Af merc i forum Generelt Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 30-06-2010, 05:06
  3. Hvad er tidstypisk korrekt?
    Af Anders i forum Generelt Forum
    Svar: 7
    Sidste Indlæg: 01-06-2010, 22:30

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •