Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: "A fool with a tool, is still a fool", men hvilket tool???

  1. #1

    "A fool with a tool, is still a fool", men hvilket tool???

    For ikke at hijack en anden spændende tråd vedr. utæthed ved udstødningsmanifol, opretter jeg lige en ny tråd... ;0)

    Hvor kan man købe ordentlig værktøj i tommer? Jeg har også overvejede Bosch topnøglesættet fra Harald Nyborg, men hvad med ringgaffelnøgle sæt?

    Tændingspistol, hvilke kan anbefales?

    Og hvad skal en "Corvette Tool Box" indholde af tools??

    Det kunne være rart for en Corvette Novice IKKE at lave fejlkøb, og så hader jeg bolte med runde kanter.....


    At købe billigt, kan vise sig at være for dyrt. At købe for dyrt, er jo bare dyrt.... så derfor denne tråd ;0)

    På forhånd tak

    Mvh
    Kent

  2. #2

    Lightbulb

    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    For ikke at hijack en anden spændende tråd vedr. utæthed ved udstødningsmanifol, opretter jeg lige en ny tråd... ;0)

    Hvor kan man købe ordentlig værktøj i tommer? Jeg har også overvejede Bosch topnøglesættet fra Harald Nyborg, men hvad med ringgaffelnøgle sæt?

    Tændingspistol, hvilke kan anbefales?

    Og hvad skal en "Corvette Tool Box" indholde af tools??

    Det kunne være rart for en Corvette Novice IKKE at lave fejlkøb, og så hader jeg bolte med runde kanter.....


    At købe billigt, kan vise sig at være for dyrt. At købe for dyrt, er jo bare dyrt.... så derfor denne tråd ;0)

    På forhånd tak

    Mvh
    Kent
    Jeg har tommer topnøgle sæt og ringgaffelsæt fra harald (det billige sorte). Det er ganske godt til prisen
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Som nogen sikkert har bemærket sværger jeg Snap On Tools eller til nød Stahlwille, til inspiration er her er et lille udvalg af min samling (det sidste man skal gå ned på er værktøj)



    Man kan klare sig med 1/4 tomme og 3/8 tomme, 1/2 tommer er næsten for stort til det mest alm. medmindre man skal igang med at spænde topstykker mv.

    Noget af de lækreste er XHD serien, 5'th ringnøgle fra toppen, lavet til flyindustrien.

    Bemærk momentnøglen i 1/4 tomme serien, efter at jeg har købt den har jeg ikke haft et utæt bundkar

    Hvis man har lidt tålmodighed han man finde det meste på ebay og få det sendt hjem via shopusa, det er lidt dyrere end at at købe nyt i Harald Skrald men tilgengæld holder det evigt og virker maksimalt, prøv f.eks. at se dette 3/8 sæt med sekskantede toppe http://www.ebay.com/itm/SNAP-ON-TOOL...0ffb33&vxp=mtr


  4. #4
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Som nogen sikkert har bemærket sværger jeg Snap On Tools eller til nød Stahlwille, til inspiration er her er et lille udvalg af min samling (det sidste man skal gå ned på er værktøj)
    Helt sikkert, der er ikke meget federe værktøjend Snap On


    Men stadig, lige de to fra sæt fra Harald Skrald er bedre end produkter normalt er fra den biks. Jeg købte mit sæt primært for at have et sæt jeg ikke ville være ked af at behandle _hårdt_, og det har holdt til mig i små 6 år nu selvom nøglerne til tider kan blive udsat for en mukkert og det der er værre

    http://www.harald-nyborg.dk/p5648/st...-saet-i-16dele

    Moment nøgler har jeg købt de dyrere serier fra Bacho, simpelthen fordi at en tilfældig nøgle fra Harald Nyborg (299,-) viste 45 nm forkert...

    En ting, der kan være rart at have i en snæver vending, er fastnøgler i korte udgaver. Jeg lå her den anden dag med hele mit korpus placeret ovenpå ventildækslet i min Dodge Ram og forsøgte at løsne brændstof pumpen (gemt væk nede omkring starter og gearkasse og kan ikke nåes nedefra) med en alm størrelse nøgle hvilket medførte en del banderi og flyvende genstande
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Men stadig, lige de to fra sæt fra Harald Skrald er bedre end produkter normalt er fra den biks. Jeg købte mit sæt primært for at have et sæt jeg ikke ville være ked af at behandle _hårdt_, og det har holdt til mig i små 6 år nu selvom nøglerne til tider kan blive udsat for en mukkert og det der er værre

    http://www.harald-nyborg.dk/p5648/st...-saet-i-16dele
    Jeg har også det sæt og det er faktisk temmeligt hårdført, og passer fint i størrelserne.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Jeg har allerede et Stahlwille 1/4 topnøglesæt, som vi brugte lidt på Viking Run ;0)

    Ligeledes har jeg et Bosch 3/8 sæt, samt en ældre ETC 1/2... Så alt i alt er jeg godt forsynet med topnøglesæt..

    Men i sidste ende er det vel også toppende der er de vigtigste?? Ang. Stahlwille så er jeg yderst tilfreds med det sæt, og det har efterhånden skruet en masse bolte...

    Hvor kan man købe Stahlwille??

    Tror jeg nøjes med at indkøbe nogle toppe i både 1/4 og 3/8, men hvilke størrelser bolte er der på en Corvette?

    Samt køber jeg nogle Stahlwille ringgaffelnøgler i tommer...

    Mvh
    Kent

  7. #7
    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    Tændingspistol, hvilke kan anbefales?

    Nå ja, lad være med at købe en Equus 5568

    http://www.summitracing.com/parts/EQU-5568/

    Massere af gode funktioner men er ikke ret holdbar. Jeg fik heldigvis byttet min den første.

    En anden nyttig ting er en infrarød temperaturmåler og et multimeter (specielt hvis man har en C4 )
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  8. #8
    Jeg har også Mitsumo-sættet fra Harald Skrald. Det holder også til mit "mis"brug. Jeg har også topnøglesættet i samme serie. Overraskende udmærket kvalitet, synes jeg.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9

    C4

    Hej Roald
    Hvis du har en C4 er det en rigtig god ting at have et ALDL stik og Diacom interface til din motorstyring, så får du alle de elektroniske oplysninger du har brug for, den kan også teste bilen mens den kører. Det eneste du ikke får at vide fejlmæssigt er de mekaniske faktorer, det er stadig old school viden.

    vh
    Leif

  10. #10
    Citer Skrevet af C4JOY1 Vis Indlæg
    Hej Roald
    Hvis du har en C4 er det en rigtig god ting at have et ALDL stik og Diacom interface til din motorstyring, så får du alle de elektroniske oplysninger du har brug for, den kan også teste bilen mens den kører. Det eneste du ikke får at vide fejlmæssigt er de mekaniske faktorer, det er stadig old school viden.

    vh
    Leif
    Hej Leif,

    Det har du helt ret i, det er "must-have" til C4 ejere, det var det første jeg købte efter at have anskaffet mig bilen.

    Et USB ALDL ("ODB-1") kabel koster ca 60$ og softwaren til PC'en findes der masser af gratis udgaver af på nettet. Så har man en C4, kan det næsten ikke betale sig at lade være med at købe sådan en.

    http://www.aldlcable.com/

    Er der egentligt mere end 3-4 C4'ere i klubben?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  11. #11
    Hej Roald
    Hvis du har en C4 er det en rigtig god ting at have et ADHD stik og Diacom interface til din motorstyring, så får du alle de elektroniske oplysninger du har brug for, den kan også teste bilen mens den kører. Det eneste du ikke får at vide fejlmæssigt er de mekaniske faktorer, det er stadig old school viden.

    vh
    Leif
    LOL

    Christian

Lignende Tråde

  1. Leje af lift til olieskift på en Corvette og en "pony"
    Af KSondergard i forum Generelt Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 24-09-2012, 20:19
  2. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 17-06-2011, 08:43
  3. Saa blev der alligevel bestilt noget hjem "derovrefra" :-)
    Af Stingray69 i forum Generelt Forum
    Svar: 21
    Sidste Indlæg: 16-05-2011, 22:42
  4. I Pity the Fool Who Races Mr. T in Bondurant’s Corvette ZR1
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 02-07-2010, 06:05

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •