Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Dyno2003

  1. #1

    Dyno2003

    Hej Folkens

    Imens det blå lyn er indlagt, så har jeg ikke andet at bruge tiden på end at sidde og lege med Dyno2003 og de stumper det ser ud til at den bliver genopbygget med.

    Men jeg har svært ved at gennemskue om jeg har fået det hele (og det rigtige) med.

    Delene der er på vej i motorummet er sansyligvis:
    Eagle 496 stroker kit (0.060 over)
    Edelbrock 540 hk topendkit.
    Karburator er en 750 cfm Speed Demon

    Umiddelbart bliver det beregnet til 468hk@5500 og 520ft-lb@4000
    Det hænger ikke helt sammen med at de lover 540 hk på en 460 cid shortblok med 9.6CR

    Klik Billede for en større version

Navn:	Dyno 496.jpg
Vist:	45
Str:	995.7 KB
ID:	3546

    Hvad gør jeg galt?
    Jeg har ikke data på stempler og deck, men har stillet den, så CR ligger på 9.5

    Kan de passe, at man ikke kan lægge specifikke indsug ind (som det der følger med kittet) men blot vælge imellem Dualplane-std eller high flow?

    Det er et ret sjovt (og lærerigt) program, men det er jo værdiløst med de forkerte data.

    Med Dyno hilsen, Ole

  2. #2
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Det er et ret sjovt (og lærerigt) program, men det er jo værdiløst med de forkerte data.

    Med Dyno hilsen, Ole
    Det kan så også koste nattesøvnen når man kommer for godt i gang.

    Lige lidt undren. Hvis jeg tager mit setup fra før, men ændre stroke fra 4.25 -> 4.00 så stiger hk fra til 468 til 476, hvad er logikken i det?
    Godt nok stiger moment fra 502 > 520, men det er da lidt mystisk at ekstra 29 cid koster 8 hk....

    Nå....slut og i seng...

  3. #3
    Du går fra stor overflade til mindre stempel overflade, altså mere comp, går ud fra, at det er de samme stempler ? .Der ligger lidt mere bag men korte træk.

  4. #4
    Citer Skrevet af Rene Scholtz Vis Indlæg
    Du går fra stor overflade til mindre stempel overflade, altså mere comp, går ud fra, at det er de samme stempler ? .Der ligger lidt mere bag men korte træk.
    Det mystiske er, at det KUN er slaglænden jeg har ændret. I begge tilfælde er stemlet et 4.31 (0.060 over)

    /Ole

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Det mystiske er, at det KUN er slaglænden jeg har ændret. I begge tilfælde er stemlet et 4.31 (0.060 over)

    /Ole
    Tror det må være toppene som ikke kan følge med, har du lagt flow-tal ind?, iøvrigt når du sænker slaglængden sænker du også kompressionen uden andre ændringer

  6. #6
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Tror det må være toppene som ikke kan følge med, har du lagt flow-tal ind?, iøvrigt når du sænker slaglængden sænker du også kompressionen uden andre ændringer
    Toppene fra kittet skulle være dem her.
    http://www.edelbrock.com/automotive_...perf_rpm.shtml
    Det er flow data fra den side jeg har brugt.
    Bare mærkeligt, at de selv mener kittet kan lave 540 hk på en 460 cid blok.
    Og så beregner jeg 468 hk med et 496 cid

    Jeg er klar over at længere slaglængde giver højere kompression. Derfor undre det mig også at det resulterer i lavere hk med et stroker kit sammenlignet med none stroker af samme overstørrelse.

    /ole

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Toppene fra kittet skulle være dem her.
    http://www.edelbrock.com/automotive_...perf_rpm.shtml
    Det er flow data fra den side jeg har brugt.
    Bare mærkeligt, at de selv mener kittet kan lave 540 hk på en 460 cid blok.
    Og så beregner jeg 468 hk med et 496 cid

    Jeg er klar over at længere slaglængde giver højere kompression. Derfor undre det mig også at det resulterer i lavere hk med et stroker kit sammenlignet med none stroker af samme overstørrelse.

    /ole
    Nu har jeg ikke kigget det hele igennem, men det er torque under kurven eller akumulleret torque som afgør hvor mange kræfter den har, heste udregnes udfra torque via en formel, det er ikke altid at længere slaglængde er lykken, stempelhastigheden bliver højere og den samlede effektivitet af maskinen kan falde, stor boring lille slaglængde/overkvadradisk er det bedste og giver også den mest omdrejningsvillige motor.

    Her er en 540 hestes udgave med 10:1 i kompression med anden knast, højere kompression og åbne headers (på dyno) http://www.carcraft.com/techarticles...g_block_chevy/

    Klik Billede for en større version

Navn:	116_0109_big_04_z.jpg
Vist:	22
Str:	28.6 KB
ID:	3547
    Klik Billede for en større version

Navn:	116_0109_big_02_z.jpg
Vist:	22
Str:	26.9 KB
ID:	3548

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •