Resultater 1 til 15 af 15

Tråd: Sænkning bag ?

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Sænkning bag ?

    Hej har kigget lidt i teknisk forum syntes ikke jeg kan se noget om det

    Hvis man ønsker at corvetten skal være lidt lavere bag hvordan er det muligt ?

    Mvh Mac

  2. #2
    Karsten #999
    Guest

    Unhappy OZWXgXXHEyQhkNVAo

    Sidst rettet af Ej Registreret; 06-08-2018 kl 19:07. Grund: ojEsHeVaTctsZoTy

  3. #3
    Hej Mac

    Samme spørgsmål har jeg også gået og puslet med, da vores projektbil er lidt "højrøvet" at se på.

    I den forbindelse er jeg stødt på nogle sænkningsbolte i Ecklers kataloget - katalog #A7038:
    1968-82 Long Rear Spring Bolts
    Allows adjustment of rear ride hight.
    8" long
    $ 19.99 / pair.


    Uden at have målt efter, er jeg dog i tvivl om det er den rette løsning, da mit umiddelbare indtryk er at enden af den tværgående fjeder kommer lige rigelig tæt på bagdækkene, hvis man sænker bagvognen med disse bolte.

    Er der nogle af jer der har prøvet dem, eller prøvet andre løsninger?
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder Corvette_0003.jpeg  

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  4. #4
    Med originale dæk/fælge skulle der ikke været noget problem i 8" bolte - dét er den mest gængse måde at sænke corvetten på. Men det er korrekt, at bolten kommer tæt på dækket, hvis man har en anden montering end standard. Man kan bl.a. købe en opkortet fjeder (så den "trækker" boltene længere indad, og samtidig i sig giver lavere undervogn).
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  5. #5
    Den kan godt komme tæt på men synes ikke det er for tæt, der er faktisk lidt mere plads en det ser ud til på billedet.

    Klik Billede for en større version

Navn:	bolt.jpg
Vist:	32
Str:	125.8 KB
ID:	3490

    Elektrikeren / Søren
    Sidst rettet af Elektrikeren; 11-11-2012 kl 10:55.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  6. #6
    @ Anders:
    Jeg køre med standart 8" Rally Wheels monteret med 245/50 - 15 BF Goodrich Radial T/A dæk, så intet fancy her.

    @ Søren:
    Allerede med min standart montering syntes jeg at man er lige tæt nok på dækket, og efter at have set dit billede syntes det bekræftet at med sænkningen bliver det endnu værre. Der er ikke meget plads til krængning i dækket før det skraber på!

    Klik Billede for en større version

Navn:	bagaksel_01.jpeg
Vist:	26
Str:	182.9 KB
ID:	3491

    Et alternativ kunne være en opkortet fjeder som Anders beskriver, men så skifter opgaven fra simpel/hurtig, over til at blive meget omfattende og i en anden prisklasse.

    Ville det være muligt at bore et nyt monteringshul i den eksisterende fjeder, eller kommer man så i 'klemme' med det næste fjederlag?

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  7. #7

    Pas på

    En ting man lige skal huske på er hvad der sker hvis man punkterer og boltene når længere ned end fælgkanten...
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  8. #8
    Hej Karsten

    Interessant betragtning, og bestemt ikke uden stof til eftertanke!

    I bedste fald bliver bolten bare slidt lidt i enden når den kommer i kontakt med asfalten.
    Mere sandsynligt er det at den skærer det flade dæk op på indersiden, så det bliver fuldstændig ødelagt.
    Værst af alt er, hvis selve fjederen kommer ned, fanger en ujævnhed på vejbanen og bliver trukket bagud, så flækker det i forvejen svage differentialehus/-bagstykke.

    Men nu skal man jo ikke bare være "sort-seer", denne simple ombygning har fungeret godt for mange Corvette ejere i mange år, så jeg vover nok pelsen og prøver det på projektbilen i løbet af vinteren!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  9. #9
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Anders Vis Indlæg
    Med originale dæk/fælge skulle der ikke været noget problem i 8" bolte - dét er den mest gængse måde at sænke corvetten på. Men det er korrekt, at bolten kommer tæt på dækket, hvis man har en anden montering end standard. Man kan bl.a. købe en opkortet fjeder (så den "trækker" boltene længere indad, og samtidig i sig giver lavere undervogn).
    Anders har du en ide om hvor meget den kommer ned i cm med montering af 8" bolte ?

    Mvh Mac

  10. #10
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Anders har du en ide om hvor meget den kommer ned i cm med montering af 8" bolte ?

    Mvh Mac
    Jeg har endnu ikke monteret min nye undervogn (men vil heller ikke være sammenlignelig, da den gamle og nye er vidt forskellige), men normalt siger man at den faktiske sænkning udgør ca. 75% af den forøgede bolt-længde. Men flere ting spiller ind, så på vores individuelle biler kan man nok opleve lidt mere eller mindre.

    Så med 2" længere bolte, burde du kunne opnå ca. 1,5" sænkning.
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  11. #11
    Kan man egentlig få kortere bolte - så bagenden kan komme højere op på den måde?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  12. #12
    Hej Claes

    Det er vel bare at lave gevindet lidt længere på de bolte du har, og så gå i gang med at justerer højden!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  13. #13
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Kan man egentlig få kortere bolte - så bagenden kan komme højere op på den måde?

    Hej Claes.

    Hvis du har tænkt dig at skrue bagvognen op så den passer med for vognen.

    hjælper jeg gerne med at bygge 4 Wheel Drive på den.


    det ender med du kan bruge vetten ude på marken


    kærlig hilsen smeden
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  14. #14
    Hahaha. Jamen noget i den stil. Faktisk kan jeg nok nøjes med den ene bolt - den hænger mest i den ene side.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  15. #15

Lignende Tråde

  1. Sænkning af bagtøjet
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 13-05-2012, 07:49

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •